بخش ویژه

کمپین علیه فضای جنگی : جنگ و فضا جنگی علیه کیست؟

گسترش تحریمها، بی نتیجه ماندن “مذاکرات هسته ای” آژانس اتمی و جمهوری اسلامی، رسانه های بورژوائی بویژه در غرب را تا آنجا برده است که خبر از آمادگی پنهانی جنگی میدهند که بقول آنها جهان نیز نمی تواند جلو آن را بگیرد. این جنگ را دولت اسرائیل قرار است با حمله به ایران راه بیاندازد و ظاهرا دارد خود را برای شروع آن نیز آماده میکند.

این اخبار تا چه حد صحت داشته باشد، از یک واقعیت خبر میدهد آنهم اینکه آمریکا و غرب همچنان به جمهوری اسلامی بعنوان حکومت شر در تقابل با مدنیت غرب و ساختاری که در این دوره  میخواهند به منطقه و جهان بدهند نگاه میکنند، مساله بر سر خطر هسته ای شدن جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق بشر نیست. خود اینها سالهاست زیر بغل جمهوری را گرفته اند.

اروپای واحد، علیرغم تشدید جنگ تجاری و فشار اقتصادی دول برتر بر کشورهای ضعیف تر آن، باید متحد نگاه داشته شود، بویژه در این دوره که آمریکا از نقش اول اقتصادی در جهان عقب نشسته است. قدرت قدرتی نظامی جهانی آمریکا نیز باید حفظ شود، در شرایطی که قطبهای رقیب جهانی سرمایه پا به میدان گذاشته اند و دامنه رقابت در بازار جهانی را بشدت محدود کرده اند. اینها این رویاروئی نظامی را برای آمریکا و غرب محتمل کرده اند.

این جنگ برخلاف تحلیل های رایج رسانه های بوژوائی و اپوزیسیون بورژوائی در ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی نیست، آمریکا و غرب نمی خواهند “لیبیائیزه کردن” ایران را تکرار کنند. اگر تحریمها به حمله نظامی به ایران منجر شود آن کسی که از آن علیه توده کارگر و  دیگر مردم زحمتکش و آزادیخواه و معترض به جمهوری استفاده میکند، جمهوری اسلامی است. هر بمبی که آنها پائین میاندازند جمهوری اسلامی از آن بعنوان سلاحی علیه این مردم و تشدید سرکوب و گسترش فضای خفقان علیه این مردم به کار می برد. کل این رویداد علیه جنبش آزادیخواهانه و حق طلبانه این مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. در شرایطی که فشار خرابی اوضاع اقتصادی جمهوری اسلامی و تبدیل شدن آن به بحرانی سیاسی – اعتراضی خامنه ای و سران جمهوری اسلامی را در خود فروبرده است.

مبارزه این صف آزادیخواهانه و برابری طلبانه علیه جمهوری اسلامی و برای سرنگونی این حکومت و علیه سناریوی ارتجاعی است که آمریکا و غرب برای مردم منطقه و جهان می پیچند. طبقه کارگر و دیگر توده زحمتکش و ازادیخواه باید در کمال هشیاری اوضاع کنون را تعقیب کنند. در دل این اوضاع آنچه که برای ما مهم است اتحاد طبقه کارگر، منفعت انقلاب کارگری و امر آزادی و برابری است. این آن سمت و سوئی است که ما چه درحال و چه در جمله نظامی احتمالی آمریکا و غرب به ایران تعقیب میکنیم. این قطب نمای کمونسیتها و  رهبران و فعالین طبقه کارگر است.

٢٣-٢-٢٠١٢