اطلاعیه ها

اعلامیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست قاطعانه در مقابل اعدامهای مخفیانه و صدور احکام بی پایه و کیلویی بايستيم!

 

طی يك هفته گذشته رژيم هار اسلامی دست به اعدام دو زندانی دیاکو رسولزاده و صابر شیخ عبدالله در شهر ارومیه زد. اين دو نفر بعد از حدود ١٠ سال حبس به چوبه دار آويخته شدند. بدليل واهمه از واكنش مردم اين جنايت در خفا و بسيار غير منتظره و مخفیانه حتی بدون اطلاع قبلی به خانواده و وكلای اين قربانيان صورت گرفت. اعدام و كشتار و سركوب از شگردهای جمهوری اسلامی در بزنگاههايی است كه وحشت از انفجار عظيم اجتماعی و اعتراضات همه گير خیابانی در موقعيت فجيع اقتصادی و سياسی که رژیم با آن دست به گریبان است لرزه مرگ بر جان اين جانيان میندازد. ما ضمن ابراز همدردی با خانواده این عزیزان جانباخته اعلام میکنیم دیر نیست روزی که عاملین این جنایات در دادگاههای مردمی محاکمه شوند.
همزمان با شیوع موج دوم كرونا در شهرهای ايران و مرگ و میر ناشی از آن و عدم دسترسی مردم به امکانات ضروری برای مقابله با این ویروس مرگبار، دستگاه جانی و دزد قضایی دست به بازداشت و صدور احكام طولانی مدت برای هرانسان آزاديخواهی زده است. ترس از تکرار آبانی دیگر لرزه بر اندامشان انداخته. اینها از کارگر و نویسنده و مترجم تا معلم و جوانان بیکار واهمه و وحشت دارند. خیزش آبان و وحشت از خروش دوباره در خیابان هر روز بیشتر از پیش رژیم دامنه سرکوب را وسیع تر میکنند. حکم ده سال حبس زهرا محمدی مدير مسئول انجمن نوژين و معلم جوانی كه برای كودكان كلاس تدريس زبان مادری(كردی) تشکیل میداد نمونه بارز این وحشت و دستپاچگی است!
ده سال حبس به جرم تعليم و آموزش، اين كريه ترين چهره جمهوری اسلامی است! حكم زهرا محمدی با هيچ معياری قابل قبول نيست، صدور و اجرای اين حكم هم در راستای زهر چشم گرفتن از جامعه ایی است که این روزها حکم آتش زیر خاکستر را دارد.
امروز هر جنايتی از جانب جمهوری اسلامی به قصد ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم معترض و جان به لب رسيده است. اين حركات نشان از وحشت و ترسی است كه از بالا تا پايين سران و عاملين اين رژيم را فرا گرفته. روحانی چند روز قبل به روشنی به این واقعیت اذعان کرد!

زهرا محمدی مرتکب هیچ جرمی نشده، زهرا محمدی نه دزد است نه اختلاسگر و نه نان سفره كسی را به گرو گرفته! حكم ده ساله زهرا اين معلم جوان بايد با اعتراض و واكنش جدی مردم در كردستان روبرو شود. لغو اين حكم را بايد به عاملين صدور آن تحميل كرد.
بايد محكم در مقابل برگشت به دهه شصت و به خاك و خون كشيدن جامعه ايستاد و توان تكرار آن فجايع را از جمهوری اسلامی سلب كرد.
كميته كردستان حزب حكمتيست حكم ده سال زندان زهرا محمدی را قويا محكوم ميكند و از مردم آزاديخواه و فعالين اجتماعی و كارگری ميخواهد در اعتراض به اين حكم همصدا شده و مانع اجرايی شدن اين حكم شوند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری
كميته كردستان حزب كمونيست كارگري- حكمتيست
٢٧ تير ٩٩