اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست خروش کارگران هفت تپه ٤٨ روز اعتصاب و مقاومت

امروز شنبه ١١ مرداد ۱٣٩٩، کارگران هفت تپه ۴٨ مین روز اعتصاب شان را با تظاهرات و خروش گسترده مقابل فرمانداری برگزار کردند. امروز هیئتی سه نفره از مجلس اسلامی به شوش آمد و کارگران با شعار “مرگ بر اسد بیگ”، “خوزستان بیچاره مسئول خوب نداره”، “نه رستمی نه بیگی، شرکت بشه دولتی” به استقبال آنها رفتند. یکی از نمایندگان مجلس که برای “بررسی مشکلات کارگران” آمده بود بعد از ده دقیقه از گرمای شدید بی حال شد و برخی از کارگران مجبور شدند به وضعیت وی رسیدگی کنند.

بنا به قرار و پروتکل جلسه ١٧ تیر وزارت تعاون تهران که نمایندگان وزارتخانه های دولتی و قوه قضائیه و کارفرما در آن حضور داشتند، دستجمعی “متعهد و موظف” شدند که حقوق معوق کارگران حداکثر تا دیروز ١٠ مرداد پرداخت شود و همینطور تامین اجتماعی دفترچه های بیمه را تا آخر سال تمدید کنند. این قرارها و تعهدها مانند همیشه هیچ و پوچ شد. کارگران بشدت عصبانی اند و خواهان نقد شدن فوری مطالبات معوق، بازگشت به کار همکاران اخراجی و لغو و برچیدن بخش خصوصی در هفت تپه هستند. در این فاصله البته مرتبا تهدید کارگران، اجاره زمینها توسط تیم مدیران اسدبیگی و خارج کردن اموال شرکت برای فروش ادامه داشته که تاکنون در دو مورد کارگران اجاره کنندگان را از شرکت بیرون کردند و در یکمورد از خروج اموال شرکت جلوگیری کردند.

اعتصاب هفت تپه ادامه مبارزه ای است که در سه سال گذشته در جریان بوده و خواهان تعیین تکلیف قطعی شرکت و بازگشت آن به دولت با نظارات کامل کارگران است. اعتصاب هفت تپه دریچه ای به بروز اعتراض انباشت شده و گسترده طبقه کارگر ایران علیه فقر و فلاکت اقتصادی و بیکاری و ناامنی شغلی است. آغاز اعتراضات کارگران نفت و پتروشیمی ها، اعتراض به شرکتهای پیمانی و مشکلاتی که این شرکتها بعنوان یک بازوی باصطلاح خصوصی سازی برای موقعیت شغلی و حقوق کارگران در مراکز صنعتی ایران ایجاد کرده اند، بخش دیگری از تصویر این مبارزه وسیع و پتانسیل رشد سریع آنست.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به استقامت و مبارزه پیگیر کارگران هفت تپه در گرمای وحشتناک و وضعیت کرونائی و قرمز خوزستان درود می فرستد. هفت تپه اعتراض طبقه کارگر ایران را نمایندگی میکند. همبستگی ایجاد شده حول اعتصاب هفته تپه را باید قدر دانست و آگاهانه آنرا تقویت کرد. از اعتصاب هفت تپه با ابتکارات مختلف حمایت کنیم، تقویت همبستگی کارگری و برافراشتن پرچم اعتراض کارگری در اینروزها حیاتی است. بویژه کارگران در خوزستان و مردم شوش در این تلاش نقش مهمی دارند. زنده باد هفت تپه، درود بر رزم و اتحادتان!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١١ مرداد ۱۳۹۹ – ١ اوت ۲۰۲۰
___________________________