اطلاعیه ها پلنوم ها

اطلاعیه پایانی برگزاری پلنوم٤١ کمیته مرکزی حزب حکمتیست

پلنوم ٤١ حزب حکمتیست در روزهای ٥، ٦ و ٧ مهرماه ١٣٩٩ برابر با ٢٦، ٢٧ و ٢٨ سپتامبر ٢٠٢٠ با شرکت اکثریت کمیته مرکزی و رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور) بصورت اینترنتی برگزار شد. جلسه با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم افتتاح گردید.

پلنوم با سخنان جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی شروع شد. بدنبال تعیین هیئت رئیسه پلنوم و تصویب آئین نامه و موازین اینترنتی جلسه، پلنوم موارد زیر را از میان مباحث پیشنهاد شده در دستور گذاشت:

١- گزارش رئیس دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی و ارزیابی از فعالیت حزب.
٢- بحث پاندمی کرونا، بحران اقتصادی و بیکارسازی وسیع، چه باید کرد؟ همراه چند قرار. معرف: جمال کمانگر.
٣- بحث اوضاع سیاسی ایران، آخرین تحولات، احتمالات پیش رو، سیاست حزب، معرف: آذر ماجدی.
٤- سند مسائل مبرم مبارزات کارگری ایران، خطوط تاکتیکی حزب در دوره پیش رو، معرف: سیاوش دانشور- رحمان حسین زاده.
٥- بحث پلاتفرم و طرح جامع فعالیت ما در کردستان، معرف: رحمان حسین زاده.
٦- بحث بازسازی سوسیالیستی جامعه، همراه با چند قرار. معرف: فاتح شیخ.
٧- قرارها و قطعنامه ها.
٨- انتخابات.

گزارشهای رئیس دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی و کمیته های اصلی حزب و ستاد تبلیغ همراه با رئوس مباحثی که در دستور پلنوم قرار گرفتند به صورت کتبی از قبل در اختیار شرکت کنندگان گذاشته شده بود. مباحث پلنوم که بخشاً برای همنظری وسیع تر حزب بودند و بخشاً اسنادی برای تصویب بودند، توسط معرف ها ارائه شدند و رفقای کمیته مرکزی در فضائی فعال و ریلاکس پیرامون جوانب گوناگون آنها دخالت و اظهار نظر کردند.

سند “مسائل مبرم مبارزات کارگری ایران، خطوط تاکتیکی حزب در دوره پیش رو” با اکثریت آراء و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

در بند قرار ها و قطعنامه ها، قرارهای زیر به تصویب پلنوم رسیدند که عنوان آنها عبارتند از:

١- حق جهانشمول بهداشت و درمان رایگان همگانی.
٢- تامین ماهیانه معیشت.
٣- درباره چاپ و انتشار آثار منصور حکمت.
٤- درباره شرکت در گرامیداشت جهانی ١٥٠مین سالگرد کمون پاریس (مارس ٢٠٢١)
٥- بیانیه مصوب دفتر سیاسی در مورد “نه به فقر، فلاکت و بیکاری، حرمت، معیشت و سلامت کلیه ساکنین ایران باید تضمین شود” به تائید پلنوم رسید.

در دستور انتخابات، برای دبیر کمیته مرکزی، جمال کمانگر به اتفاق آراء انتخاب شد. رفیق فاتح شیخ خود را برای عضویت در دفتر سیاسی کاندید نکرد. دبیر کمیته مرکزی از طرف پلنوم از رفیق فاتح شیخ قدردانی کرد. در انتخابات دفتر سیاسی، پلنوم سیزده عضو کمیته مرکزی را برای عضویت در ارگان دفتر سیاسی انتخاب کرد: آذر ماجدی، پروین کابلی، رحمان حسین زاده، رضا کمانگر، سعید یگانه، سیاوش دانشور، سیوان کریمی، صالح سرداری، عبدالله دارابی، کریم نوری، ملکه عزتی، ناصر مرادی و همایون گدازگر.

پلنوم ٤١ کمیته مرکزی حزب حکمتیست پس از سه روز کار فشرده با سخنان اختتامیه جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی درباره موفقیت نشست کمیته مرکزی و ضرورت حضور فعال حزب در تحولات پیش رو با سرود انترناسیونال به کار خود پایان داد.

پس از پایان پلنوم جلسه دفتر سیاسی برگزار شد. دفتر سیاسی منتخب در نشست خود، سیاوش دانشور را به اتفاق آراء به عنوان رئیس دفتر سیاسی و شش عضو دیگر خود را برای هیئت اجرایی انتخاب کرد. به این ترتیب هیئت اجرایی حزب عبارتند از: آذر ماجدی، پروین کابلی، رحمان حسین زاده، سیاوش دانشور، صالح سرداری، عبدالله دارابی و ناصر مرادی. در همین نشست ناصر مرادی به عنوان دبیر هیئت اجرائی حزب انتخاب شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٧ مهرماه ١٣٩٩- ٢٨ سپتامبر ٢٠٢٠
———————–