اطلاعیه ها حزب حکمتیست

 اعلامیه حزب حکمتیست- “انتقام سخت” خامنه ای از نوید افکاری

 

امروز پنجشنبه ۲۷ آذرماه، اوباشان خامنه ای انتقام سختی از نوید افکاری و خانواده داغدارش گرفتند. خامنه ای و حکومت اسلامی، این پاسداران نظم سرمایه و استثمار و بیحقوقی و بردگی، طی یک عملیات پیچیده در گورستان روستای سنگر، پدر و برادر وی، حسین افکاری و حمید افکاری را بازداشت و سنگ مزار تهیه شده برای نوید عزیز را منهدم کردند. نیروهای امنیتی خامنه ای در ماه های اخیر این خانواده داغدار را تحت فشار قرار داده بودند که حق ندارند روی قبر نوید سنگی نصب کنند. جمهوری اسلامی که نتوانست با پرونده سازی اراده پولادین نوید را درهم شکند، او را سراسیمه با شکنجه نیمه جان به دار آویخت اما هنوز از نام و نشان این فرزند قهرمان طبقه کارگر برخود میلرزد.

 

جمهوری اسلامی بر آن است که نباید نامی و نشانی از نوید افکاری باقی بماند. این در حالی است که همه جا نام نوید بر سر زبانهاست، هنرمندان مجسمه وی را می سازند و او به سمبل ایستادگی و تسلیم ناپذیری جنبش و نسلی بدل شده که خون هزاران شان هنوز برسنگفرش خیابانهاست. این اقدام حکومت اسلامی جدید نیست اما در شرایط ویژه ایران بسیار خصلت نماست و کینه و دشمنی آشتی ناپذیر این حکومت با انقلابیون را منعکس می کند. 

 

نوید عزیز و دوست داشتنی، تو از جنس همرزمان ما در خاوران ها و “لعنت آباد”ها و “تف آباد”ها هستی. تو از تبار کارگران مبارزی هستی که در خاتون آبادها با گلوله های سرمایه بر خاک افتادند.  آنها هم بزعم حکومت خمینی ها و خامنه ای ها نه قبری دارند و نه نام و نشانی! آنها هم از انکار شدگان اند! آنها هم از رازهای سر به مُهر یک تاریخ نسل کشی اند! اما قلب یک جامعه با شماست و اشک و بغض صدها هزار خانواده و کارگران همدرد شماست. حکومت اسلامی حتی از نام نویدها وحشت دارد. “انتقام سخت” خامنه ای مفلوک و حکومت جنایتکارش از تو و سنگ قبر و خانواده افکاری گواهی این ادعاست.

 

ما در پس این سبعیت اسلامی و ضدیت با کارگران و مردم گرسنه، قدرت و عظمت جنبشی را می بینیم که بزودی تومار این نظام ننگین را درهم خواهد پیچید. ما در سیاست ترور و آدم ربائی و اعدام و انکار هویت جمعی و فردی انسانها، وحشت و زبونی حاکمیتی را می بینیم که بسرعت زیر امواج خروشان طبقه کارگر و مردم بجان آمده به زباله دان تاریخ مشایعت خواهد شد. نوید عزیز، فرزند قهرمان طبقه کارگر، بگذار آنها از سنگ قبر تو هم برخود بلرزند؛ نام و عزم و اراده تو کران تا کران در سنگرهای خیابانی و مبارزه انقلابی زنده و برجاست!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٢٧ آذر ١٣٩۹- ١٧ دسامبر ٢٠٢٠