مقالات

ما می گوئیم؛ مرگ بر طالبان چه در کابل چه تهران! سیاوش دانشور

توجیهات سفر هئیت طالبان به تهران و دیدار با سران نظام، کم کم دارد از خود سفر بامزه تر میشود. شمخانی دبیر “شورای عالی امنیت ملی” فرموده؛ «در ملاقات امروز با هیات سیاسی طالبان، رهبران این گروه را در مبارزه با آمریکا مصمم دیدم. کسی که سیزده سال در گوانتانامو زیر شکنجه‌های آن‌ها بوده، مبارزه با آمریکا در منطقه را کنار نگذاشته است».

یعنی چون طالبان و جمهوری اسلامی هر دو خیلی ضد آمریکا هستند، آب از لب و لوچه شمخانی آویزان کرده است! مسخره بازی و عوامفریبی هم حدی دارد. جالب است هر دو حکومت اسلامی چه در ایران و چه در افغانستان، محصول و ساخت آمریکاست. جزو دست سازترین ها توسط آمریکاست. هر دو در متن کش و قوس های جنگ سرد و تقابل آمریکا با گسترش “نفوذ کمونیسم” در منطقه با حمایت آمریکا بقدرت رسیدند. نکته دیگر اینست که هم جمهوری اسلامی و هم دولت آمریکا اتفاقا در مورد مسائل افغانستان سابقه همکاری دارند. در مذاکرات با طالبان نیز هر دو مواضع عمدتا یکسانی دارند. این حقه بازها قورباغه را رنگ میکنند و بجای فولوکس واگن میفروشند. هر دو طرف که از رگ و ریشه شان تا نشست و برخاست امروزشون با آمریکاست، ژست ارتجاعی ضد آمریکائی میگیرند.

کارگران و مردم آزادیخواه ایران دشمن آمریکا و هیچ مردمی در جهان نیستند، دشمن حکومتها و دولتهای سرمایه داری اند. ما به شما قاچاقچیان بین المللی موارد مخدر، به شما تروریست ها و جنایتکاران حرفه ای، به شما حکومت های ضد زن و ضد کارگر و ضد انسان می گوئیم؛ مرگ بر طالبان چه در کابل چه تهران!

٣٠ ژانویه ٢٠٢١