مقالات

چهار میلیون و دویست هزار تودهنی به فتوای خامنه ای علیه واکسن کرونا! جمال کمانگر

ما در مناسبتهای مختلف اعلام کرده ایم که فتوای خامنه ای علیه واکسنهای موثر در بازار مانند “فایزر”، “مدرنا” و “آسترازنکا” در زمره فرمان قتل عام عمومی است و باید بشدت محکوم و جلوی آن گرفته شود. مردم را فراخوانده ایم که جمهوری اسلامی موظف است از هر جائی واکسن بخرد اما واکسنی معتبر و بصورت رایگان در اختیار کلیه ساکنین ایران قرار گیرد. نفرت و اعتراض وسیع مردم علیه فتوای خامنه ای به وسعت جامعه ایران است. مرگ یک نفر تراژدی بزرگی است و خامنه ای از زمانی که فتوایش را علیه واکسنهای ساخت آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه صادر کرده است باعث و بانی مرگ صدها نفر در ایران شده است. همین یک قلم کافی است تا به جرم جنایت علیه بشریت، خامنه ای و رژیم اسلامی را به محاکمه کشاند. ما اعلام کرده ایم که فتوای خامنه ای علیه واکسنهای موجود در بازار از جنس “شاش شتر” و “روغن بنفشه” و “عطر پیامبر” است که باعث تعمیق نفرت و تمسخر مردم علیه شخص خامنه ای و دین اسلامش شده است!

سمبه اعتراضات مردم، به دلیل شرایط و محدودیتهای کرونایی هرچند امکان بروز بیرونی و میلیونی پیدا نکرد، اما به حدی پر زور بود که رژیم را نیم کلاج وادار به عقب نشینی کرده است! سعید نمکی وزیر بهداشت رژیم اسلامی روز پنجشنبه ١٦ بهمن ١٣٩٩ برابر با چهارم فوریه ٢٠٢١ اعلام کرده است که چهار میلیون و دویست هزار دوز واکسن انگلیسی “آسترازنکا” از طریق سازمان بهداشت جهانی وارد ایران میشود. تائید و اعلام این خبر از سوی وزیر بهداشت رژیم یک پیروزی برای اعتراض برحق مردم و چهار میلیون و دویست هزار تودهنی محکم به فتوای خامنه ای علیه واکسن کرونا است! فتوای خامنه ای یک رسوایی داخلی و بین المللی برای رژیم اسلامی محسوب میشود و لکه ننگ دیگری است بر پیشانی رژیم جنایتکار اسلامی که جان مردم برایش ارزشی ندارد. اما ورود اولین محموله واکسن هنوز پایان کار نیست و مبارزه برای بهداشت و درمان و واکسیناسیون رایگان ادامه دارد. واکسیناسیون همگانی و رایگان حق بی قید و شرط مردم است و تمام واجدین شرایط دریافت کننده واکسن باید از آن بهره مند شوند.

مردم باید اعلام کنند به رژیمی که رهبر آن علیه واکسن کرونا فتوا صادر میکند اعتماد ندارند و خواهان نظارت سازمان بهداشت جهانی بر نحوه توزیع و واکسیناسیون در ایران باشند. بسیار محتمل است واکسنهای دریافتی را به منبع درآمدی دیگر در بازار سیاه تبدیل کنند و یا آنرا اساسا در اختیار عوامل رژیم قرار دهند. بنابراین تنها مرجعی که میتواند نظارت مستقلی بر نحوه واکسیناسیون در ایران داشته باشد سازمان بهداشت جهانی است. مردم باید خواهان شفافیت و نحوه عملکرد دولت و وزارت بهداشت و پروسه واکسیناسیون شوند. باید معلوم باشد و مردم مطلع باشند چه بخشهائی از جامعه واکسن دریافت کرده اند، نوبت ها و اولویت ها روشن باشد. نباید اجازه داد که واکسنهای “آسترازنکا” ملاخور شوند! درخواست شفافیت در پروسه واکسیناسیون بخشی از مبارزه با هیئت حاکمه فاسد رژیم اسلامی است. حتما در وزارت بهداشت و درمان هزاران نفر کادر پزشکی و درمانی وجود دارند که میتوانند به نیابت از مردم نقش نظارت کننده داشته باشند و از کانالهای مختلف مردم را در جریان پروسه واکسیناسیون قرار دهند.

٤ فوریه ٢٠٢١
***