مقالات

٢٦ بهمن، اعتراض سراسری بازنشستگان سیاوش دانشور

 

بازنشستگان در هفتم بهمن اعلام کردند؛ “شعارمان این زمان، معیشت است و درمان”! بازنشستگان اعلام کرده اند که در روز ٢٦ بهمن اجتماعات سراسری در تهران و شهرستانها برگزار می کنند.

بازنشستگان همراه با بخشهای مختلف طبقه کارگر خواهان واکسیناسیون رایگان و همگانی با استانداردهای معتبر جهانی هستند. بازنشستگان به طرح “بیمه تکمیلی” و وعده “بازسازی حقوق ها” اعتراض دارند و خواهان بیمه درمانی و خدمات پزشکی و داروئی رایگان و معیشت مکفی هستند. بازنشستگان به تاراج صندوق های بیمه بازنشستگی و دست درازی سازمان تامین اجتماعی و سرمایه داران بورس باز اعتراض دارند و برآنند که هیچ مسئول و ارگانی حق ندارند به اندوخته این صندوقها که توسط خود آنان در دوران اشتغال تامین شده، دست درازی کنند و یا خود را صاحب اختیار آن بدانند. بازنشستگان خواهان اِعمال نظارتِ مستقیم نمایندگان منتخب خود و انتخاب هیئت مدیره و بازرسان توسط خود آنان برای اداره صندوقها هستند. بازنشستگان به سیاست ایجاد تفرقه دولت و نهادهای حکومتی براساس فرق بین بازنشستگان بخشهای مختلف از لشکری و کشوری تا مستخدمین دولتی و بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران اعتراض دارند. بازنشستگان خواهان تامین معیشت مکفی و برخورداری از سلامتی و واکسیناسیون برای همه مردم ایران هستند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست از خواستهای برحق بازنشستگان حمایت میکند و از کارگران و مردم آزادیخواه میخواهد که روز ٢٦ بهمن در تهران و شهرستانها کنار بازنشستگان عزیز باشند و از خواستهای برحق آنها حمایت کنند. بازنشستگان نسل قبلی طبقه کارگرند که در ساختن جامعه سهم خود را گذاشته اند و باید امروز بدون دغدغه معیشت و درمان و سرپناه با حرمت زندگی کنند. وضعیت امروز بازنشستگان عکسی از آینده نسل کنونی طبقه کارگر و نسخه ای است که سرمایه داری برای انسان کارکن پیچیده است. به صف اعتراض بازنشستگان بپیوندیم و صدایشان را رساتر کنیم.

روز ٢٦ بهمن ساعت ده و نیم صبح در تهران مقابل مجلس و در شهرستانها مقابل شعبه تامین اجتماعی یا هرجائی که عزیزان بازنشسته اعلام میکنند، ملحق شویم.

#گرسنگی_بیماری_بیکاری_درد_ما
#تامین_معیشت_واکسن_همگانی_خواست_بیدرنگ_ما

سردبیر.
٥ فوریه ٢٠٢١