مقالات

یادداشتها، سیاوش دانشور

کیهان واشنگتن پست
#سراوان

روزنامه واشنگتن پست تیتر زده که «در جنوب ایران اوباش به فرمانداری حمله کردند»!؟

بالاخره کیهان شریعتمداری و حسین بازجو یک پیروزی بدست آوردند و پرچم شان را در آمریکا و در زمین واشنگتن پست زمین کوبیدند. ممکن است بگویید بازار است و بیزنس، این مقاله سفارشی است.

اما سکوت رسانه ها و روایتهای وارونه ای این چنین، بسیار بیشتر از بیزنس روز و نفهمی و عدم اطلاع نویسنده از وقایع ایران خبر می‌دهد. این روایت از سراوان و خیزش مردم بلوچستان، «اوباش» نامیدن آنها برای حمله به فرمانداری، تداعی معانی کردن حمله به هر مرکز و مقر دولتی با «اوباشیگری»، چیزی نیست جز دادن مجوز به جمهوری اسلامی برای سرکوب خشن و تایید روایت رژیم اسلامی از سراوان.

این ظاهراً پیشکش مطبوعات و لابی های دول غربی برای آماده سازی مذاکرات است. بار اول نیست و بار آخر هم نخواهد بود. هنوز میخواهند زیر بغل جمهوری اسلامی را بگیرند که نیافتد، هزینه اش را اما از جیب مردم کارگر و زحمتکش سراوان و بلوچستان میدهند.

اگر بگوییم باز هم دمکراسی و حقوق بشر گند زد و جای قربانی و متهم را عوضی گرفت، هنوز حسن نظر داریم. اینها هر اختلاف درون خانوادگی داشته باشند بالاخره از یک طبقه اند، طالبان و خامنه ای را به کارگر و اعتصاب و خیزش انقلابی هزار بار ترجیح می‌دهند. اصلا این اوباش را در انقلاب ایران آوردند تا چپ و کارگر را خفه کنند. اوباش سرمایه هوای هم را دارند.

https://www.washingtonpost.com/world/middle_east/mob-storms-south-iran-governor-office-after-border-violence/2021/02/23/a3e3cfc2-75f6-11eb-9489-8f7dacd51e75_story.html?fbclid=IwAR3_qjIN5Qg9icBq-rx_7_OJFLbMTjYZ4zmI0KuXErtX0KaRGLJpfheNlSg

٢٥ فوریه ٢٠٢١

***

برخیز ای داغ لعنت خورده!

#سراوان، #زاهدان، #ایرانشهر #بلوچستان
#برای_نان_نباید_جان_داد

حکومت جنایتکاران اسلامی، غارتگران مال و جان و زندگی کارگران، سرمایه داران و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر، تروریستهای بنام و آدمکشان حرفه ای، به سوی مردم زحمتکش و هم طبقه ای های ما شلیک میکنند. بارها گفتیم و تکرار میکنیم نمیتوانید هم ما را گرسنه نگاهدارید و هم به رویمان شلیک کنید. این معادله شکننده ترین قالب ممکن است.

کارگران و مردم زحمتکش حق دارند در مقابل یورش جنایتکاران مقاومت کنند! این حق مسلم ماست که قهر ضد انقلابی حکومت سرمایه داران را با قهر انقلابی پاسخ دهیم. هیچ چیز مشروع تر و واقعی تر از مقاومت و مبارزه انقلابی برای نان و زندگی و درهم شکستن قدرت ارتجاع سرمایه نیست.

کارگران، زحمتکشان، جوانان انقلابی! بپاخیزید، این رزم مشترک و درد مشترک است. ما یک طبقه ایم، ما اکثریت عظیم جامعه ایم، هیچ نیروئی یارای مقاومت در مقابل قدرت متحد ما را ندارد. برخیز ای داغ لعنت خورده! #جنگ_نان برحق ترین جنگ همه ادوار تاریخ است!

٢٥ فوریه ٢٠٢١
***

#کولبران #سوخت_بران
بخشهای محروم تر طبقه کارگر، ضرورت همبستگی طبقاتی

شاید کمتر کسی مانند خانواده های داغ دیده کولبران در کردستان که فرزندان و نان آورانش را با گلوله نیروهای آدمکش جمهوری اسلامی از دست داده اند، داغ سنگین خانواده ها و بستگان خانواده های سوخت بران بلوچستان را عمیقا درک کنند. #کولبر و #سوخت_بر، زن و مرد، در استانهای مرزی ایران از بخشهای محروم تر طبقه کارگر هستند. فریاد این داغ دیدگان امروز باید یکی شود. اعتراض به اینکه #برای_نان_نباید_جان_داد. این وضعیت باید عوض شود. جنایتکاران باید به سزای اعمالشان برسند.

مردم کردستان با تاریخ و سنت مبارزاتی انقلابی باید پیشقدم شوند. وقت آنست که خون های ریخته شده کولبران را به فریادی بلند علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از مردم زحمتکش بلوچستان بدل کنند. وقت آنست که کولبر و سوخت بر، مردم زحمتکش کردستان و بلوچستان یکصدا علیه رژیم ضد کارگر و ضد آزادی فریاد زنند.

#سراوان
#زاهدان
#بلوچستان
#جنگ_نان
٢٤ فوریه ٢٠٢١