مقالات

واکسیانسیون در ایران و دولت جدید رئیسی خامنه ای و سران رژیم به جرم کشتار مردم باید محاکمه بشوند سعید یگانه

با شروع کار دولت رئیسی قاتل زندانیان سیاسی، به واکسیناسیون سرعت بیشتری داده اند آنهم در شرایطی که موج پنجم کرونا انسانهایی زیادی را درو کرده و جانشان را گرفته است. با تولید واکسن کرونا، “کواکس” وابسته به سازمان جهانی بهداشت در زمینه سهمیه بندی واکسن میان کشورها، اعلام کردند که ایران ۱۶ میلیون سهمیه دارد و مورد تائید وزارت بهداشت هم هست. سرنوشت این رقم دوز واکسن هنوز نامشخص است. کمکهای سازمان بهداشت جهانی و پزشکان بی مرز را برگرداندند. زالی فاش کرد که دستور داده بودند که آمار تلفات را از سازمان جهانی بهداشت مخفی نگه بدارند و به اضافه اینکه گفت که برای خرید واکسن هزینه صرف نمی کنند و دیپلماتهای ما بطور جدی دنبال تهیه واکسن نیستند. مهمتر و جنایتکارانه تر از همه، خامنه ای دستور صادر کرد که از انگلیس و امریکا واکسن نباید خرید و خرید واکسن از این دو کشور را منع کرد. در زمانی که تنها واکسن بیون تک و آسترا زنکا تولید و مورد استفاده قرار می گرفت. این سیاستها باضافه پخش اخبار دروغ در اوایل شیوع کرونا و عدم قرنطینه به موقع و تامین هزینه و معیشت مردم، جامعه را با این فاجعه انسانی روبرو کرده است و کشتار جمعی که شاهد آن هستیم. دزدی و فساد هم سر از بازار واکسن درآورد. تجارت نیوز نوشته است، “واکسن کرونا با مهر دانشگاه علوم پزشکی ۵،۵ میلیون و واکسنهای اهدایی سر از بازار آزاد درآورد. آسترازنکا ۵،۵ میلیون، فایزر۲۲ میلیون به فروش می رسد”!

اکنون سفارت بریتانیا در ایران روز پنجشنبه تائید کرد که ایران ۴،۲ میلیون دوز واکسن تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا را خریداری کرده است و سفیر ایران در لندن نیز تاکید کرده است. سفارت ایران در آلمان برای خرید واکسن و تجهیزات لازم در زمینه مبارزه با کرونا به جنب و جوش آفتاده است. ۱۲۵ میلیون دلار از منابع ارزی ایران در بانک تجارت عراق برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن به یک بانک اروپایی ارسال شده است و خبر دادند که دولت رئیسی دستور خرید ۱۲۵ میلیون دوز واکسن را صادر کرده است.

ما بارها گفته ایم که مسئول این فاجعه جمهوری اسلامی است و با سیاستهای کثیفش و فتوای خامنه ای جنایتکار برای عدم خرید واکسن مردم را به این وضعیت وحشتناک انداختند. گفته ایم که دولت موظف است واکسن استاندارد و مورد تائید تهیه کند و بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهند. از کجا مسئله مردم نیست، وظیفه دولت است. امروز با شروع کار دولت جنایتکار رئیسی دست و دلباز شده اند، سر کیسه را شل کرده اند که واکسن بخرند. از اینکه واکسن سریعا وارد و ایمنی مردم در مقابل کرونا تامین میشود خوشحالیم و خواست عموم مردم است. اما سوال این است چرا امروز، چرا بیشتر از یکسال فرصت را از دست دادند و در این فاصله هزاران نفر تلف شدند؟ چرا آنموقع خرید واکسن از امریکا و اروپا منع شد و امروز مانعی نیست؟ جواب خیلی روشن است، اول وسیله ای بود برای به خانه فرستادن و قتل مردم بعد از رویدادهای آبان ٩٨، کاملا سیاسی و آگاهانه. بعدتر هم مسئله را “کش دادند” تا دولت رئیسی کارش را شروع کند و به اسم “دولت انقلابی” واکسن بخرند. بگویند، دولت رئیسی در فکر مردم است. اینکه همه دولتها در جمهوری اسلامی و از جمله دولت رئیسی در جنایت علیه مردم کم نیاورده اند شکی نیست، اما مردم باید بخواهند که چرا تاکنون چنین اقداماتی را صورت ندادند و باعث مرگ هزاران نفر مردم بی گناه شدند. طفره رفتند، فتوا دادند، دروغ گفتند تا خرید واکسن و سرعت واکسیوناسیون را به دولت رئیسی منتقل بکنند. همه سران رژیم و در راس آن خامنه ای موجب جنایتی شدند که بابت آن همه آنان به جرم جنایت علیه مردم ایران باید محاکمه و به مجازات برسند.

***