اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حكمتيست در محكوميت حملات ارتش ترکیه به منطقه قندیل كردستان عراق

ارتش تركيه از روز ٢٣ آوريل حملات جنايتكارانه ای را به منطقه قنديل در كردستان عراق، نقاطی كه نيروهاي پ. ک. ك در آنجا مستقر هستند را آغاز كرده است.

ترکیه طی اين حملات گسترده كه با هواپيما و هلیكوپترهای جنگی و نيروی پياده نظام صورت گرفته، ٩ كيلومتر ديگر از خاك كردستان عراق را اشغال و در سه نقطه جديد مستقر شده است. طبق اخبارمنتشر شده هم اكنون جنگ بشدت بين ارتش تركيه و گريلاهای پ. ک. ک ادامه دارد. دراین جنگ طبق روال همه جنگهای دیگر، مردم بيدفاع منطقه قربانی این جنگ و آتش افروزی میشوند. انسانهای بیگناهی که خانه و کاشانه شان مورد بمباران و اصابت توپ و خمپاره قرار ميگيرد و نهایتا آوارگی و بی سرپناهی سهم این مردم محروم و بی پناه است.

حمله تركيه به نیروهای مستقر در قندیل همزمان است با تعيين مجدد جايزه دوازده ميليون دلاری دولت آمريكا برای شناسايي و پيداكردن محل استقرار سه تن از رهبران پ. ک. ک و مسلما بدون چراغ سبز از طرف آمريكا اين حملات و جنگ افروزی نیروهای نظامی ترکیه صورت نگرفته است.

آنچه در اين ميان قابل توجه است، سكوت دولت عراق و حكومت اقليم كردستان و همچنين احزاب اسلامی در مقابل اين تجاوزگری آشكار است. اما این تنها دولت عراق و حكومت اقليم و احزاب اسلامي نيستند كه ساكت و نظاره گرند، جریانات ناسیونالیست متشکل در “مركز همكاری احزاب كردستان ايران” هم كه در كردستان عراق مستقر هستند، تنها به دلیل رقابتهای حزبی و جناحی با پ. ک. ک، در مقابل این جنایت آشکار، سكوت كرده و هیچ اعتراضی از جانب آنان هم صورت نگرفته است.

كميته كردستان حزب کمونیست کارگری – حكمتيست اين حمله جنايتكارانه ارتش تركيه به كردستان عراق را محكوم ميكند و از همه نيروهای ازاديخواه ميخواهد اين تعرض و قلدری ارتش تركيه را محکوم نمايند.

كميته كردستان حزب حكمتيست
٢٧ آوريل ٢٠٢١