اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در رابطه با وقایع شهر نقده

روز شنبه ۱۶ مرداد در پی یک نزاع شخصی جوانی به اسم فردین ابراهیمی ازکرد زبانان شهر نقده کشته وفردی دیگربه اسم کمال محمدی نیز زخمی میشود. بنا به اخبار منتشره فردی که مرتکب این جنایت شده رضا نام دارد وازمزدوران محلی سپاه و ترک زبان می باشد.
مردم شهرنقده دراعتراض به این جنایت و احتمال اعمال نفوذ مقامات قضایی و نظامی این شهردر پرونده این جنایت، در خیابان پیرانشهرمقابل کلانتری با شعارمرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای دست به اعتراض می زنند. این اعتراض فضای شهررا تحت تاثیر قرار می دهد و بمدت چند ساعت ادامه پیدا می کند وجوانی به اسم محمد علیزاده توسط شلیک مستقیم نیروهای سپاه و گارد ویژه کشته و تعدادی دیگر از جوانان معترض نیز زخمی و به بیمارستان منتقل می شوند.
در شرایطی که هر روزاعتراض ونارضایتی شهروندان به جمهوری اسلامی افزایش پیدا می کند، جنایاتی از این دست که ریشه قومی وزبانی نیز میتواند داشته باشد، به محملی برای ابراز نارضایتی و نفرت از جمهوری اسلامی تبدیل می شود. اما باید توجه داشت که در شرایط کنونی جمهوری اسلامی و مزدوران محلی تلاش می کنند که برای تفرقه و دودستگی میان مردم، به کینه ملی که مطلوب جمهوری اسلامی برای بقای ننگینش است دامن بزنند. بخصوص شهر نقده که تاریخی هولناک از جنگ قومی پشت سر دارد. قتل عام مردم بیگناه “قارنا و قلاتان ” با تحریک ملاحسنی مرتجع امام جمعه شهر رضائیه و دامن زدن به کینه و نفرت قومی میان مردم و قتل عام آنها توسط مزدوران سپاه از حافظه مردم پاک نشده و زخم بزرگی بر پیکرجامعه به جا گذاشته است. امروزنیز رژیم جمهوری اسلامی که در سراشیب سقوط قراردارد برای ادامه بقا ازاین ابزار برای تفرقه و دودستگی وسرکوب مردم قطعا استفاده می کند. نباید اجازه داد که فجایعی از این دست دوباره تکرار شوند. مردم باید هوشیار باشند که این واقعه به ابزاری در دست ناسیونالیستهای “ترک و کرد”برای باد زدن کینه قومی میان مردم که سابقه دار نیزهست تبدیل نشود. تکرار آن تاریخ و وقایع فقط به نفع جمهوری اسلامی و به ضرر مردم تمام خواهد شد.
کمیته کردستان حزب حکمتیست این جنایت را محکوم می کند، مسببین ایجاد چنین وضعیتی باید مجازات شوند. ما اعتراض به این جنایت راحق مردم می دانیم. اما در عین حال مردم و آزادیخواهان وفعالین شهرنقده باید هوشیارباشند در شرایطی که مردم برای مقابله با رژیم جنایتکار اسلامی بیشتر از هر زمانی به همدلی و اتحاد و همبستگی نیاز دارند اجازه ندهند مسائل قومی و ملی به ابزاری در دست جمهوری اسلامی برای تفرقه و تضعیف مبارزات متحدانه مردم تبدیل شود. مردم شهر نقده اعم از “کرد و ترک زبان” شهروندان متساوی الحقوق، دارای منفعت مشترک ودرمقابل یک دشمن مشترک یعنی جمهوری اسلامی قرار دارند و باید تمام توان و نیروی متحد خود را برای خلاصی ازجهنمی که رژیم اسلامی برای مردم محروم ساخته است بکار گیرند. انتظار از صف انسانهای آزادیخواه و برابری طلب شهر نقده این است که بیشترین مسولیت را در ایجاد همدلی و همبستگی میان مردم به عهده بگیرند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد اتحاد و همبستگی مبارزاتی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حمکمتیست
۱۴ مرداد ۱۴۰۰
۸ اکوست ۲۰۲۱