مقالات

معلمان کوتاه نیائید! علیه سیاست “سرهم بندی”

معلمان کوتاه نیائید!
علیه سیاست “سرهم بندی”

بالاخره مجلس رژیم اسلامی روز سه شنبه زیر فشار اعتراضات پیگیر معلمان ناچار شد طرحی را تصویب کند که معلمان بدرست آنرا نه اجرای رتبه بندی بلکه “سرهم بندی” نام نهادند. در طرح سرهم بندی، افزایش حقوقی نهایتا در سطوح مختلف در نظر گرفته شده و تعداد بیشتری در قیاس با لایجه قبلی مشمول اضافه حقوق می شوند، اما هنوز عده ای بیرون میمانند و مهمتر پایه احتسابی آن برای رتبه بندی اساسا ناموجود است و مجلسی ها دست به یک تقلب آشکار زده اند.

این رتبه‌بندی ناقص اجرا شده و هنوز همسان‌سازی در مورد بازنشستگان فرهنگی اجرا نشده است. مهمتر، معلمانی که برای پیگیری همین خواستها بازداشت و زندانی شدند هنوز آزاد نشدند. در اجتماعات اخیر آقای رسول بداقی از نمایندگان معلمان با وحشیگری بازداشت شد. در کنار فشارهای امنیتی، روزنامه های امنیتی حکومتی بار دیگر بساط انگ زدن به معلمان را راه انداختند. این ادبیات معمولا بازداشت و پرونده سازی را بدنبال دارد. این یعنی حکومت در عین حال که زیر فشار عقب میرود همزمان نقشه تهاجم بعدی را در سر دارد. باید نقشه شان را شکست داد.

معلمان اما این لایحه را قبول نمی کنند. بیشتر معلمان ناراضی اند و در عین حال تصویب این طرح را حاصل اعتراضات خود می دانند. معلمان بدرست هشدار دادند که یا طرح را کامل اجرا کنید و یا اعتراضات از سر گرفته میشود. آنچه معلمان میخواهند باید سیزده سال پیش اجرا میشد.

معلمان! کوتاه نیائید! علیه سیاست ایجاد شکاف قاطعانه بایستید! سیاست شکاف میخواهد وقت بخرد، دو دستگی ایجاد کند و همان مقدار عقب نشینی را در حلقه بعد پس بگیرد. فرهنگیان ایران فی الحال زیر خط فقر زندگی میکنند و افزایش حقوق کنونی هنوز این موقعیت فلاکتبار را تضمین کرده است. فضای کنونی و نارضایتی عمیق در جامعه، این فرصت را میدهد که معلمان با نیروی قویتری حضور یابند و حرفشان را به کرسی بنشانند.

رفاه و امنیت شغلی حق مسلم معلمان است.

سردبیر.
٢٦ آذر ١٤٠٠