مقالات

یادداشتها، سیاوش دانشور

ممنوعیت واردات واکسن کرونا، اقدام آگاهانه برای جنایت

جمهوری اسلامی بار دیگر خرید و ورود واکسن خارجی را ممنوع کرده است. رئیسی مدعی بود که اولویت دولت وی رفع مسئله واکسن و خرید آنست. چقدر هم مدال به سینه رئیسی بعد از صد روز نمایش الصاق کردند. حال روی حرف اول خامنه ای برگشته اند و به بهانه تولید داخلی واردات واکسن استاندارد و مورد تائید نهادهای جهانی را ممنوع کردند.

نظر به اینکه بخش مهمی از مردم ایران هنوز واکسینه نشدند و سویه جدید بسیار فراگیرتر است، اقدام حکومت برای ممنوعیت واردات واکسن اقدامی سیاسی برای قتل عام است. نتیجه دستور اول خامنه ای برای ممنوعیت واکسن انگلیسی و آمریکائی، بیشمار شهروند ایران در سکوت قتل عام شدند. ممنوعیت مجدد حتی از دور اول آگاهانه تر است. هدف حکومتی ها از این سیاست، زمین گیر کردن مردم و استفاده مالی و امنیتی از شرایط کرونائی است. خامنه ای و کل حکومت از کرونا برای قتل عمد مردم استفاده می کنند.

#اتوبوس_خوابها و جای گرم و شکم سیر چمران

ما تنها اسیر یک دولت استثمارگر و قاتل و فاسد نیستیم. دروغگوئی و وقاحت مشخصه مسئولین حکومتی است. آخرین شاهکار را مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در قبال اتوبوس خوابی خلق کرده است. صحبت از اجاره اتوبوسهای بی آر تی به بی خانمان ها با شبی ٢٥٠٠٠ تومان کرایه است.
وقتی از جناب رئیس شورای شهر مسئله را می پرسند، چمران میگوید: “اینها حاشیه است”!!! “خب عده ای توی اتوبوس خوابشان میبرد”!!! می بینید وقاحت آخوندی را؟ او معمم نیست اما یک پا آخوندِ کلاش است و چشم در چشم دوربین و خبرنگار مسئله اتوبوس خوابی اجاره ای را به “خواب رفتن مسافر” تغییر میدهد! تردید نکنید بیزنس “هتل اتوبوس” از ایده های شگرف خود وی و زیردستانش بوده و خودشان روال جلب مشتری و میزان کرایه و تعداد و مکان اتوبوسها را سازمان دادند.

مهدی چمران یک جنایتکار قدیمی حکومت است. او برادر مصطفی چمران است که جنایتهایش در کردستان در اوائل انقلاب ثبت شده است. او جزو کمیته استقبال از خمینی و جانشین مصطفی چمران بعنوان فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم علیه مخالفین سیاسی بوده ‌است. چمران در حکومت اسلامی “حق آب و گل” دارد و فسادهای بیحد و حصر وی همراه با شهردار قالیباف را کسی “کش” نداده است!

اما “حاشیه ای” نامیدن اتوبوس خوابی توسط چمران، اگرچه با ناسزای بحق هر شنونده ای روبرو میشود، منعکس کننده شخصیت پائین و تفکر گندیده و فاشیستی مسئولین حکومتی است. آری، برای چمران ها و آخوندها که کل مملکت را قورت داده اند، فرزندانشان در بهترین قسمتهای آمریکای شمالی و اروپا با ثروتهای کارگران پز میدهند، حسابهایشان مملو از دلار و یورو است و خرج هر شب شان معادل چند ماه حقوق کارگر است، اتوبوس خوابی البته “حاشیه ای” است. اصولاً برای بورژوازی مردمی که به فقر و فلاکت محکوم شدند “حاشیه ای” اند. “متن” برای حضرات یعنی نظام اسلامی، تداوم لفت و لیس، توافقات در دالانهای حکومتی، آدمکشی و اعدام و بقا، فساد و بالا کشیدن ثروتهای مردم!

چمران بچه آخوند باشد یا یک حزب اللهی متعصب، کراواتی و مکلا، فرقی نمیکند؛ این بورژوازی اسلامی است. این بورژوازی جزو ضد انسان ترین، آدمکش ترین، وقیح ترین و فاسدترین هاست. چمران جایش گرم و شکمش سیر است، برای همین چرند میگوید. کسی که زندگی ده ها میلیون انسان بی خانمان و فلاکت زده و گرسنه و محتاج نان شب و گورخواب و اتوبوس خواب را “حاشیه ای” میداند، جایش در شورای شهر نیست، جایش در گاوداری است. البته درحق گاو بی انصافی نشود، گاو حیوان نجیبی است و مورد استفاده گوشتخواران. گاو هزار بار بر این موجود بیشرم و قصی القلب ارجحیت دارد.

چمران، کسی که باندازه گاو از شعور اجتماعی و حقوق انسانی نمیفهمد، اعتراف کرده: “برخی از مردم از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و برای اینکه شب جای خواب داشته باشند در اتوبوس می‌خوابند که باید این قضیه ساماندهی شود”. این یک دروغ وقیحانه دیگر است. “برخی از مردم” آنهم “مسافر تهران” نه اهل تهران و بی خانمان، گوئی آخوندی بی چاک و دهن مقابلت نشسته و بیوقفه لیچار میگوید.

چمران نکبت و حکومت چمرانها! منتظر روزی باشید که این “حاشیه” چنان “متن” را قرق کند که نفس تان بند بیاید و امثال تو دنبال سوراخ موش باشی!

#مانکن ها زیر تیغ گیوتین #طالبان

بدستور طالبان و دستگاه کنترل تحریک جنسی اهل اسلام، بنا به شرع انور و جهت جلوگیری از تحریک شدن برادران امارت اسلامی، سر مانکن های پلاستیکی را در ملأ عام با اره بریدند. از محصولات جدید دمکراسی غربی و پاکستان. در واقع آنها دلشان برای دار زدن و سربریدن تنگ شده است. پیام این عمل شنیع به زنان آزاده است که هر روز علیه حکومت تحمیلی فریاد میزنند. آنها قبل از مانکن ها، زنان در یک جامعه را از زندگی ساقط کردند.

مجمع عمومی بزرگ کارگران فولاد اهواز

دیروز ۱۳ دیماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز مجمع عمومی بزرگی تشکیل دادند و طی آن مدیریت را وادار به پاسخگویی به سوالات کارگران کردند. کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز در این مجمع ضمن پافشاری بر مطالبات اولیه خود مبنی بر: ورود مستمر مواد اولیه، استمرار تولید در مجتمع، تامین قطعات، اصلاح وضعیت حقوق دریافتی و همسان سازی آن با دیگر شرکتهای فولادی هستند.

کارگران فولاد از حقوق های زیر خط فقر ناراضی و عصبانی هستند و خواهان افزایش دستمزدها متناسب با هزینه های زندگی هستند.

درود بر رزم و اتحاد کارگران فولاد!
زنده باد مجمع عمومی منظم کارگران!