مقالات

مراسم تجلیل از خمینی جلاد در لندن را به افتضاح کشاندیم!

بلند گوی مرکز تروریسم اسلامی را از سالن بیرون آوردند تا بە خیال خود صدای مرگ برخمینی جلاد در سالن مرکز اسلامی طنین انداز نشود، آنان بە جای دورهمی و شلەزرد کوفت کردن تمام انرژی اشان صرف خنثی کردن صدای اعتراضی ما بود. زندە باد ازادیخواهان و کمونیستهایی کە همت کردند و مردم آزادیخواە و داغدار آبادان، زندانیان سیاسی، بازنشستگان جسور و معلمین آزادیخواە و مطالبەگر و کارگران بیزار از استثمار و نظام بردگی مزدی، را نمایندگی کردند.
روز سە شنبە هفتە جاری هفتم ماە ژوئن (١٧ خرداد) مرکز اسلامی لندن، وابستە بە خامنەای جنایتکار و جمهوری اسلامی میزبان میهمانانی از لاشخورها و تروریستهای رژیم اسلامی مستقر در بریتانیا و همچنین وابستگان حزب اللە لبنان و سایر تروریستهای شیعی منطقە بود و بە خیال خود در فضایی “روحانی” بە “فضیلتهای” رهبر “فرزانە”شان بپردازند.
اما بسیار زود ورق برگشت و همە خیالات واهی اشان بە کابوس و یک افتضاح سیاسی بدل شد. آنان قصد داشتند با گسیل آخوندهای مفتخور و دعوت از آنان برای سخنرانی بە تجلیل از مقام والای یک فاشیست بە تمام معنی بپردازند، کمونیستها و آزادیخواهان مستقر در لندن از دقایق آغاز مراسمشان در چند قدمی مرکز اسلامی مستقر و با صدای رسا علیە این مناسک مضحک و در تقابل با آن شعار و سخنرانی سر دادە شد.
امسال نسبت بە سالهای قبل جمعیت بسیار کمتری را توانستە بودن بسیج کنند کە بدون تردید نقش اعتراضات هر روزە کارگران، معلمان و بازنشتگان بە همراە فاجعە فروریختن متروپل و ایجاد شبهە و تردید در میان طیفی از مجیز گویان و هواداران سابق نظام و شلەزردخورهای سست عنصر کە از رژیم ارتزاق می کنند، مضافا بە این فاکتورها عدم استقبال وسیع دانشجویان بورسیەای یکی دیگر از شاخصهای مراسم امسال تجلیل از خمینی جلاد بود.
مراسم امسال اولین مراسم بعد ازپاندمی کرونا را در حالی برگزار کردند کە جامعە ایران ملتهب تر از هر زمان است. فجایع انسانی عظیم یکی بعد از دیگری خشم و تنفر بحق مردم از رژیم اسلامی را صد چندان کردە است. فجایعی مانند کشتار معترضین دیماە ٩٦، آبان ٩٨، سرنگون کردن عامدانە هواپیمای اوکراینی، سرکوب وحشیانە مبارزات کارگران و معلمان و بازنشستگان و معترضان بە بی آبی و رفاە اجتماعی و آخرین مورد آن اعتراضات مردم آبادان و شهرهای اطراف بە فروریختن ساختمان متروپل آبادان و کشتن دەها انسان و تعلل در نجات جان قربانیان و بە جای آن اعزام نیروی سرکوبگر برای سرکوب اعتراضات. رژیم اسلامی در حالی میلیونها دلار در ایران و اقصی نقاط جهان برای پرستش و تجلیل خمینی و یا مراسم مضحک “سلام فرماندە” هزینە می کنند کە دەها میلیون انسان دغدغە نان شب را دارند و سیر کردن شکم فرزندانشان خواب را از آنان حرام کردە و این جامعە را بە یکی از افسردەترین کشورهای جهان سوق دادە است.
ما در آنروز خشم و نفرت تل انبار شدە دەها میلیون انسان بتنگ امدە از فساد و فقر و تباهی و جنایت، را نمایندگی کردیم و با سردادن شعار علیە کلیت رژیم فاشیست اسلامی، علیە خامنەای و رئیسی جلاد گفتیم. با بستگان فاجعە آبادان ابراز همدردی کردیم و رژیم اسلامی را بانی این فاجعە عظیم انسانی دانستیم. شعار معلم زندانی، زندانی سیاسی ازاد باید گردد در دقایق اول طنین انداز بود و رفقا سعید آرمان ا از طرف حزب حکمتیست و حسن رحیمی از فعالین کمونیست باسابقە و عضو شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران در لندن، سخنانی را علیە خمینی جلاد ایراد کردند وگفتن بە جنایتکاران اسلامی در خارج از کشور نباید اجازە داد در هیچ جایی قد علم کنند و بە راحتی و در آرامش مناسبتهای سیاسی خود را در مراکز تروریسم پرور خارج کشور برگزار کنند. آنان در داخل معترضان را بە گلولە می بندند و معلمان را زندانی و ناچارشان می کنند دست بە اعتصاب غذا بزنند. ما این همە بی عدالتی را قبول نکردە و نخواهیم کرد. ما در خارج باید عرصە را بە جنایتکاران اسلامی تنگ کنیم. بالغ بر ٤ میلیونانسان از ایران بە خارج کشور مهاجرت و یا پناهندە شدەاند کە میتوانند ساعتهایشان را با مبارزات مردم ایران کوک کنند و قلبشان با میلیونها قلب کە در ایران برای آزادی و رفاە می تبد، بتپد. باید شر رژیم هار اسلامی سرمایەداران را از سر مردم کوتاە کرد. زنان و مردان آزادیخواە، کارگران و معلمین آگاە همراە با بازنشستگان گامهای بلندی را برداشتەاند و هزینەهای سنگینی تاکنون پرداختە و خواهند پرداخت. این نبرد طبقاتی را کارگران و تودە زحمتکش جامعە آغاز کردەاند و تا پایان دادن بە بساط ماشین کشتار و چپاول کوتاە نخواهند آمد. ما نیز علیرغم فرسنگها فاصلە نباید یک لحظە کوتاهئ بکنیم. سفارتخانەها و کنسولگریهای رژیم و سایر اماکن وابستە بە آن را شناسایی و مورد تعرض قرار دهیم. دوران این جنایتکاران بسر رسیدە و هر گونە مراسم و عرض اندام آنان را همچون مراسم تجلیل از خمینی جلاد بە افتضاح بکشانیم.
سعید آرمان
جمعە ١٠ ژوئن ٢٠٢٢
٢٠ خرداد ١٤٠١