مقالات

بند و بست دولت‌های سوئد و فنلاند با تركيه و دنياي دروغين دمكراسي غربي .

 

جنگي كه ميان ناتو و روسيه هم اكنون در اوكراين، در جريان است، همانطوريكه كه قبلا هم گفته ايم تنها نمي تواند با كشتن سربازان دوطرف و بمباران شهرها و ويران كردن زير بناي جامعه و اوارگي ميليوني توضيح داده‌شود .

عوارض اين جنگ قطب های امپرياليستي بر زندگی اگثريت مردم ساكن اين كره خاكي تاثير گذاشته است. ميليونها انسان را در افريقا بخاطر گرسنگي در آستانه مرگ قرار داده است.
گرانی سرسام اوری را به همه مردم دنيا تحميل كرده است.
يكي ديگر از عوارض اين جنگ تحميل و تقويت واپسگرايی و به عقب راندن دستاوردهاي بشريت متمدن و از جمله محدود كردن ازاديهاي سياسي و فردي و ،،،بوده است.
پيمان نظامي ناتو كه به قول خودشان بي خاصيت شده بود، باري ديگر به امريكا و اروپا فرصت داد، تا براي تقابل با قطب مقابل يعني روسيه و چين در كنّار هم قرار بگيرند و كشورهای ديگری را كه عضو ناتو نبودند بترسانند و انها را وادار كنند كه از ناتو تقاضایعضويت نمايند.

دو كشوری كه تا بحال عضو ناتو نبودند و در اين اوضاع جنگی از ناتو تقاضای عضويت كردند، سوئد و فنلاند بودند. دولت فاشيستی اردوغان كه از اعضای مهم ناتو است از اين فرصت استفاده كرد و براي تحميل شرايط خود به سوئد و فنلاند با عضويت انها مخالفت كرده و سرانجام با دخالت امريكا و ديگر كشورهای عضو ، جلسه سه جانبه سوئد و تركيه و فنلاند برگزار شد و دولت تركيه شروط خود را بر انها تحميل كرد.
يكی از شروط تركيه غير از برداشتن تحريم فرستادن اسلحه به تركيه تحويل دادن ليستی ۷۳ نفره از اعضاي پ. ك. ك و طرفداران فتح الله گولن به تر كيه مي باشد.
معامله و بند وبست عليه مخالفين سياسی در ميان دولت ها هميشه وجود داشته است. اين بند و بست ها و حمله به اپوزسيون دولت ها را هم قبلا شاهد بوده ايم. دولت عراق مگر اجازه به جمهوري اسلامی نداد، كه به اردوگاه اشرف مجاهدين حمله كنند و قتل عامشان نمايند؟ مگر دهها نفر از اعضاي احزاب اپوزسيون ايرانی را حكومت اقليم كردستان تحويل جمهوری اسلامي نداد ؟ مگر در همين سالها جمهوری اسلامي خواستار اخراج احزاب سياسیكرد از اقليم كردستان نشده است ؟ نُمونه هاي فراوانیاز اين دست در دنيا وجود دارند.اما ظاهرا از ان نوع ديكتاتورها، انتظار عجيبی وجود نداشت كه دست به جنين اقداماتی زده اند.
اما اين تسليم فنلاند و سوئد به تركيه كه به مهد سوسيال دمكراسی غرب مشهور است ديگر أوج وقاحت دنياي دمكراسی غرب را نشان ميدهد. اين ان تصوير واقعی دمكراسی و حقوق بشری غرب است، كه يخاطر منافع شان ضد انسانی ترين اقدامات را انجام ميدهند.
كسانی كه در اين ليست هستند و قرار است به تركيه تحويل داده شوند، شهروندان جامعه سوئد و فنلاند و سيتی زن ان جوامع هستند. سال ها در انجا كار و زندگی كرده اند.
اما امروز بخاطر اينكهً به عضويت ناتو درايند، همه حقوق انسانی فعالين سياسی و حقوق بشر كذايي خودشان را زير پا ميگذارند.فعاليت سياسی احزاب و افراد را متوقف ميكنند و تازه ميخواهند انها را هم تحويل دولت های ديكتاتوربدهند.
اين ان چهره واقعي دولت هایبورژوایی است كه در مقاطعي كه پای منفعت ان ها در ميان است، نشان ميدهند. اين اقدام سوئد و فنلاند ديگر امروز چهره واقعي دمكراسی و حقوق بشری غرب را بنمايش گذاشت.اگر تا ديروز بهشت موعود دمكراسی غربي را با اشاره به سوئد و فنلاند،،، نشان داده، و در بوق و كرنا كرده بودند، اين معامله كثيف ضد آزادی و ضدانسانی، واقعيت لجنزار نظام هایبورژوایی را در مقابل ديدگان مردم دنيا، بنمايش گذاشت.
دولت هاي غربی و حقوق بشرشان ، غير از اين نبوده اند.كجای دنيا را ميشناسيد، جنگ و فقر و ترور و گرسنگی و بيكاری ميليونی در ان بوده باشد و اين دول غربی ان را انجام نداده و يا در ان نقش اساسي نداشته باشند.
كدام دولت غير از سركرده غربی ها اولين بمب أتم را بر سر مردم هيروشيما و ناكازاكی فروريخت. چه كسانی طالبان و حماس و القاعده و داعش را درست كردند؟
چه بر سر مردم أفغانستان و عراق و يمن و ليبی نياورده اند؟ كسی از وضعيت ليبی خبر دارد؟
و امروز هم ميبينيم چگونه ميخواهند فعالين سياسی مخالف حكومت هاي ديكتاتور را تحويل دهند. اين معامله و بند وبست سويد و فتلاند، بار ديگر عمق لجنزار دولت های غربی را نشان داد.
مردم در سويد و فنلاند بايد عليه اين اقدام دولت ها متبوعه شان دست به اعتراض و مبارزه بزنند و از ازادي فعاليت های سياسی احزاب و نهاد ها،،،، دفاع كنند.
اگر اينها بتوانند اين سياست خود را در سوئد و فنلاند به پيش ببرند، فردا در همه دنيا احزاب و فعالين سياسی اپوزسيون با خطر جدي روبرو خواهند شد. بايد براي خنثی كردن اين بند و بست اعتراض و مبارزه كرده و ان را خنثی نمود و كاری كرد كه دست بردن به چنين اقدامی برای این کشورها بسيار سخت و پر هزینه باشد .
صالح سرداری