اطلاعیه ها

اعلامیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در باره : یورش وحشیانه ارتش ترکیه علیه مردم بی دفاع در کردستان عراق

 

روز گذشته چهارشنبه ۲۰ جولای رژیم سرکوبگر ترکیه یکبار دیگر با قتل عام مردم بیدفاع در کردستان عراق جنایت آفرید . این بار مردم گردشگر دیگر نقاط عراق که برای گذراندن تعطیلات به کردستان عراق مسافرت کرده بودند آماج حمله درندانه نیروهای دولت ترکیه شدند .
دولت جنایتکار اردوغان به بهانه فعالیت پ ک ک در کردستان عراق و همکاری بخشی از دولت اقلیم کردستان سالهاست که با اشغال بخش‌هایی از خاک عراق به اذیت وآزاد و کشتار مردم بی دفاع این منطقه دست می زند . کشتار تفریحگاه “ په ره خێ “ در نزدیکی شهر زاخو ، که در نتیجه آن ۹ نفر کشته و۲۶ نفر زخمی شدند ، تاوانی است که مردم بی دفاع برای قلدری و رقابت های منطقه ای دولت اردوغان باید بپردازند .
‌‌‌رژیم مرتجع ترکیه که خود با بحران اقتصادی و تناقضات عدیده سیاسی داخلی دست بگریبان است برای منحرف کردن اذهان عمومی ، ماجراجویی در کشورهای همسایه رادر لوحه سیاستهای خود قرارداده است و آن را راه حل برطرف کردن تناقضات خود می داند .
تعرض به مردم بی دفاع در سوریه وعراق ، بخشی از سیاستهای منطقه ای ترکیه در رقابت با دولت‌های همسایه از قبیل ایران و عراق وروسیه و غیره است ودر واقع ربطی به فعالیتهای پ ک ک ندارد .

اما در این میان مردم بیگناه قربانی این سیاستهای جنایتکارانه هستند . دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان که خود در همین رقابتهای منطقه ای شریک هستند توان هیچگونه دفاعی را از مردم ندارند .احزاب و جریانات متشکل در حکومت قومی – مذهبی عراق و اقلیم کردستان هرکدام بنا به صلاح ومنافع خود دنباله و وابسته یکی از دولت‌های منطقه هستند و بهمین دلیل قادربه هیچگونه انسجام و دفاعی از مردم خود وحفظ امنیت در مقابل تعرضات دولت ترکیه را ندارند و برعکس خود عامل نا امنی وسلب آسایش از مردم هستند . متاسفانه تا زمانیکه جریانات قومی و مذهبی و ناسیونالیست بر مردم حکم می رانند هیچ امیدی به امنیت و آسایش در عراق قابل انتظارنیست .
اما تمام مقدرات جامعه در دست حاکمان فعلی نیست ۰ مردم مبارز توان و امکان دفاع از امنیت وزندگی خود را دارند . در اعتراض به حمله درندانه اخیر ترکیه ، در بعضی از شهرهای عراق مردم با به میدان آمدن خود و اعتراض دسته جمعی نشان دادند که فقط با اتکا به خود می توانند درمقابل رژیم سرکوبگر ترکیه بایستند . در شهر های کرکوک ، نجف ،بغداد ، سلیمانیه و بصره مردم معترض با تجمع خود در مقابل کنسولگری ویا نهادهای مربوط به دولت ترکیه با پایین کشیدن پرچم ترکیه و تعطیل کردن برخی از این مراکز موجب دستپاچگی مقامات و نهاد های دولتی شدند . گسترش و سازمان دادن وسیع این اعتراضات تنها راهی است که مردم عراق و کردستان در مقابل سرکوبگر یهای دولت ترکیه پیش رو دارند .‌

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست ضمن محکوم کردن جنایت اخیر دولت ترکیه به خانواده ‌وبستگان قربانیان تسلیت می گوید و از همه احزاب ونهادهای آزادیخواه و برابری طلب در ایران وعراق انتظار دارد درمقابل این تعرض آشکار به جان و مال مردم بیدفاع ساکت ننشیند . با فشار واعتراض گسترده توده های وسیع مردم می توان در مقابل یورش سیستماتیک دولت جنایتکار اردوغان ایستاد و به آن خاتمه داد .
کمیته کردستان ، حزب کمونیست کارگری _ حکمتیست
۲۱ جولای ۲۰۲۲