مقالات

حجاب بی حجاب، گورتان را گم کنید! سعید یگانه

حال که عمر دولت آخوندها و اسلامیون کپک زده بسرآمده و مردم شب و روز نفرینشان می کنند و میخواهند سر به تنشان نباشد، تازه به فکر افتاده اند که به زور حجاب را بر سر زنان کنند. گشت زنی و کنترل زنان در مکانهای عمومی را شدت بخشیده و تهدید به اسیدی پاشی علیه زنان “بدحجاب و بی حجاب” کرده اند. می خواهند به دلیل “بدحجابی” زنان، نانشان را ببرند. گفته اند زنانی که در محل کار و ادارات حجاب را رعایت نکنند، مرخصی بدون حقوق بگیرند بروند خانه هایشان تا سرعقل بیایند.

جمهوری اسلامی شمشیر را از رو بسته است. از بی حجابی و دهن کجی زنان به حجاب اسلامی به تنگ آمده اند. از اینکه رژیم مرتجع اسلامی و ضد زن با همه دستگاههای سرکوب و زورگوی انتظامی و گشت ارشاد و نهی از منکر و خواهر زینبها به جنگی تمام عیارعلیه زنان فراخوان داده است و مثل سگ هار در خیابانها و مکانهای عمومی به بد حجابی زنان بند می کنند و آنان را دستگیر و بازداشت می کنند به شرایطی بر میگردد که در ایران کنونی حاکم است و نیاز رژیم سرکوبگر اسلامی به تهدید و ارعاب علیه زنان را بیشتر از پیش ممکن و ضروری کرده است.

مقاومت زنان در مقابل تحمیل حجاب و شئونات اسلامی و به سخره کشیدن آن، و از طرفی اعتراض و نارضایتی و نفرت بی پایان عموم توده مردم از کلیت نظام جمهوری اسلامی به دلیل فقر و فلاکت و زندگی دشوار معیشتی، دلیل تعرض وحشیانه رژیم به زنان و کل جامعه است. علاوه براین طی سالیان گذشته و امروز بیشتر از هر زمان مقاومت و اعتراض، نقش پررنگ زنان در اعتراضات اجتماعی بر سر آزادی و رفاه و علیه تبعیض و نابرابری، جمهوری اسلامی را بستوه آورده است.

جمهوری اسلامی علیرغم حاکم کردن آپارتاید جنسی تمام عیارعلیه زنان در طول بیش از ۴۰ سال و تحمیل انواع و اقسام قوانین ضد زن اسلامی، نه تنها نتوانسته حجاب را به زور تحمیل کند بلکه مبارزه و مقابله جنبش آزادی زن علیه همه قوانین اسلامی از جمله حجاب اسلامی همواره وجود داشته و امروز نیز زنان و مردان مبارز در مقابل تعرضات جدید رژیم اسلامی مقاومت و مبارزه از خود نشان می دهند. این تهدید و شاخ و شانه کشیدن سران رژیم و آخوندهای مرتجع علیه زنان و دستگیری و بازداشت آنان به دلیل “بدحجابی” تازگی ندارد، رژیم جمهوری اسلامی در تبعیض جنسیتی و ستم بر زن شهره آفاق است. آنچه جدید است و سران رژیم و آخوندهای مرتجع را هراسان کرده است، اوضاع بشدت اعتراضی و نفرت و بیزاری عمیق توده مردم از هر چه قانون و نماد اسلامی از جمله حجاب اسلامی است که جامعه بخصوص زنان زیر بار آن نرفته و هر روز بیش از دیروز پس میزنند. این احمقها فکر می کنند اول کارشان هست و می توانند مثل گذشته با مردم رفتار بکنند و زور بگویند. فکر می کنند می توانند سنگر از دست رفته را دوباره بازپس بگیرند و با زور و ارعاب به ۴۰ سال قبل برگردند.

اینکه جمهوری اسلامی هنوز قدرت دارد و به کمک نیروی سرکوب می تواند دستگیر و زندانی و ترس ایجاد کند، اما هر چقدر هم زور بزند محال است بتوانند که دراین جنگ علیه زنان پیروز شوند. آنهم زمانی که مردم نه تنها برسر حجاب و اختناق اسلامی و فرهنگی، که برسر نان و معیشت خیلی وقت است که به جنگی تمام عیار علیه کلیت نظام اسلامی دست زده اند و گلوی آن را فشرده اند. این تحرکات و تهدید و ارعاب علیه زنان، تقلاهای رژِیمی درمانده است که تمام پایه هایش از جمله حجاب اسلامی فرو ریخته و با دستگیری فعالین و زندان و تهدید زنان به بی حجابی می خواهند که ارعاب و اختناق را در جامعه گسترش دهند به امید اینکه مردم را ساکت و دست از اعتراض و مبارزه بردارند.

این پرده نمایش خشن که دولت جمهوری اسلامی در ادامه ستم و تبعیض علیه زنان راه انداخته است، فقط به نفرت و بیزاری علیه کلیت نظام سرمایه داری اسلامی دامن می زند و زمینه هرچه بیشتر اعتراض و نارضایتی توده ای را فراهم می کند. ما همانند گذشته در کنار زنان و مردان برابری طلب علیه حجاب اسلامی و کلیه قوانین ضد زن آپارتاید جنسی می ایستیم. جنبش ما برای سرنگونی جمهوری اسلامی و نظم نابرابر سرمایه داری مبارزه میکند. *

ترویج تن فروشی به جای تامین معیشت

به راستی که جمهوری اسلامی در ضدیت و تحقیر و ستم بر زن از تمام نرمهای انسانی عبور کرده است. مذهب و قوانین اسلامی به معنای واقعی ضد زن و آنان را از همه حقوق و مواهب زندگی محروم می کند. از بالا تا پائین این قوانین و فرهنگ به پائین تنه و از زن تنها به عنوان ابزار سکس و خدمت به مردان مورد توجه قرار میدهند و نه تنها این، تن فروشی زنان را برای تامین معیشت نیز ترویج و تبلیغ می کنند.

“بررسی فقهی عقد موقت مستاجربا صاحب ملک در ازای مبلغ اجاره” تیتر سخنرانی خانم محجبه دکتر فریبا علاسوند عضوهیات علمی پژوهشکده زن و خانواده، نویسنده و پژوهشگر ملی و بین المللی در حوزه زنان و خانواده -همراه با مسابقه و هدیه سفر زیارتی”!

تیتری گنده و مغزی تهی و گندیده! هم “علمی” است وهم “پژوهشگر بین المللی”! این رژیمی است که مبتکر سازماندهی تن فروشی در کشور و منطقه است و صدها مرکز در مشهد و امامزاده ها برای عملی کردن این سیاست کثیف ایجاد شده و منشا ثروت اندوزی حضرات است. حال “نوآوری” کردند و در مقابل اجاره مسکن و فردا در مقابل هر ارزش پولی و مالی دیگر در بازار عرضه میکنند.

و اکنون در شرایطی که اکثریت مردم برای نان شب محتاجند، فقر و گرانی زندگی را بر آنان دشوار کرده و اجاره مسکن سربه فلک کشیده و حاشیه نشینی به سهم میلیونها انسان در حاشیه شهرها تبدیل شده است، خانم فریبا علاسوند و مرتجعین اسلامی برای توجیه این شرایط به ابزارها و توجیهات فقهی و اسلامی متوسل می شوند که زنان را وادار کنند در قبال مبلغ اجاره ماهانه به عقد موقت صاحب خانه یا همان “صیغه” درآیند. به عبارتی خود را بفروشند. “این است راه حل جمهوری جنایتکار اسلامی برای رفع مشکلات معیشتی مردم از جمله اجاره خانه “.

جمهوری اسلامی به جای تامین مسکن و معیشت خانواده ها به توجیهات اخلاقی و مذهبی روی آورده است و مرتجعینی همچون فریبا علاسوند را جلو انداخته اند تا با ابزار مذهب و توجیهات فقهی جاده را برای عملی کردن این سیاست هموارتر کنند. این نشان می دهد که زن از نگاه اسلام و قوانین اسلامی و جمهوری اسلامی چقدر بی حرمت و تحقیر شده است. اگر کسی برگردد به این خانم محجبه بگوید جمع کنید این دکان مسخره را، حتما به اتهام اقدام علیه نظام دستگیر و زندانی می شود. این روزها در تعرض به زنان در مکانهای عمومی در یکی از ویدیوها که نیروی نهی از منکر به “بد حجابی” یک زن گیر می دهند و با هم درگیر می شوند، این خانم در مقابل می گوید جمع کنید این مسخره بازی را، به جای گیر دادن به حجاب من، مشکل معیشتی و بدبختیهای مردم را حل کنید. مردم گرسنه اند چکار داری به حجاب من، مگر من از تو ایراد می گیرم که چرا اینطور لباس می پوشی؟

ما به درست گفته ایم که مذهب، صنعت و دکان دست ساز مرتجعین برای ثروت اندوزی و کنترل عقل جامعه است. مذهب درعین حال ابزار تحقیر و ستم کشی بخشی از جامعه یعنی زنان است. وقت آن رسیده که جمهوری اسلامی را با مذهب و قوانین مذهبیش را از جامعه جارو کرد و بر ویرانه های آن جامعه ای آزاد و برابر را بنیاد نهاد.*

٢١ جولای ٢٠٢٢