مقالات

جمهوری اسلامی مسئول ترور سلمان رشدی است پردل زارع

هفته گذشته سلمان رشدی نویسنده مشهور کتاب “آیات شیطانی” که در سال ۱۹۸۹ فتوای قتل او از سوی خمینی جنایتکار به دلیل آنچه که در کتاب در مورد اسلام و پیامبر اسلام آمده، صادر شده بود، از سوی یک تروریست اسلامی به اسم “هادی مطر” و وابسته به رژیم اسلامی ایران در شهر شاتاکوا در غرب نیویورک آمریکا، قبل از سخنرانی در جمع عده‌ای از نویسندگان، با چاقو مورد حمله قرار گرفت و جراحات فراوانی به او وارد شد، بطوری که گفته میشود سلمان رشدی احتمالا یک چشم خود را در این حمله از دست میدهد و کبدش نیز صدمات فراوانی وارد شده است.

“هادی مطر” فرد تروریست در اولین جلسه دادگاهی خود را بیگناه معرفی کرده و حمله تروریستی را رد کرده است، این در حالی است که دادستان نیویورک این حرکت را تروریستی و اقدام به قتل خوانده و خواستار بازداشت و محاکمه وی شده است. سلمان رشدی از سال ۱۹۸۹ به دلیل نوشتن کتاب “آیات شیطلانی” و فتوای قتل اش از طرف جانورهای اسلامی همراه با جایزه سه میلیون دلاری که برای کشتن اش تعیین شده بود، تاکنون در محافظت پلیس بود و بیش از سه دهه است که زندگی مخفی داشته است. خبر حمله به سلمان رشدی هیچ وقت دور از انتظار نبود و نیست، چون در هنگام انتشار کتاب او جنبش اسلامی در منطقه و کشورهای اسلام زده برعلیه او تظاهرات کردند و خواستار کشتن او شدند. از این رو امکان این وجود داشت که هر موقع مورد حمله قرار گیرد، اما نه در آمریکا، کشوری که خود را مدعی و کشور حقوق بشر، آزادی بیان و اندیشه میداند. بازتاب خبر اقدام به قتل سلمان رشدی در خبرگزاریهای جهان متفاوت بود، خبرگزاریهای داخل و وابسته به رژیم با تیترهای درشت و تعریف و تمجید از “هادی مطر” تروریست، اقدام وی را یک اقدام شجاعانه و قابل ستایش خواندند و از این تروریست اسلامی بعنوان یک “قهرمان” یاد کردند. اصلاح طلب و اصولگرا برسر ترور متحد شدند و بهم تبریک و تهنیت گفتند. هرچند وزارت خارجه شان با سرعت سیاست انکار و تکذیب اتهام را گرفت. عده دیگرشان شروع به خط و نشان کشیدن برای “مخالفان اسلام و ایران” کردند.

عطاالله مهاجرانی سفیر سابق رژیم اسلامی در انگلیس یکی از کسانی بود که کتابی برعلیه کتاب سلمان رشدی نوشته است، این اقدام تروریستی را جابجا کردن فرمان خمینی جنایتکار خوانده و ذوق زده و شتابان از خوشحالی ترور سلمان رشدی پست هایی در توئیتر گذاشت، اما زیر فشار مخالفان تروریسم و از ترس با عجله از دنیای مجازی پاک کرد. مهاجرانی و کسانی که از تروریسم اسلامی دفاع میکنند را باید رسوا و به جرم تشویق به عمل تروریستی و دفاع از حکم ترور دادگاهی کرد.

همچنین جو بایدن رییس جمهور آمریکا هم این اقدام تروریستی را محکوم کرده است، اما مطمئناً این ترور مانعی برای آوانس دادن دولت بایدن به رژیم اسلامی ایران در مذاکرات آینده در مورد برجام ایجاد نمیکند و اینبار هم چشمشان را با توجیه “منافع آمریکا” بر این عمل تروریستی میبندند. بر کسی پوشیده نیست که رژیم اسلامی ایران حامی مالی و برنامه ریز این ترور بوده و هست، اما آمریکا و اروپا فعلا در متن رقابتهای جهانی و جنگ و نیازهای فوری، مشغول امتیاز دادن و بند و بست با دولت تروریستی جمهوری اسلامی هستند. بار دیگر ثابت میشود که تابلوی حقوق بشر و آزادی بیان در آمریکا و اروپای دمکرات، هر وقت منافع اقتصادی و سیاسی اقتضا کند، محو میشود و جای آنرا معامله و بند و بست با حکومتهای تروریستی می گیرد. آنچه از “عدالت و آزادی بیان” باقی میماند دکوری بیش نیست.

ترور سلمان رشدی این نویسند توانا و مخالف اسلام، آخرین ترور رژیم اسلامی نیست و بعد از او نام مخالفین دیگری در لیست های ترور جمهوری اسلامی قرار دارد. ترور و حذف فیزیکی مخالفین یکی از روشهای جنبش اسلامی است که ظرفیت شنیدن هیچ مخالفت و افشاگری را نسبت به دین کثیف و ضد انسانی اسلام ندارند. رژیم اسلامی ایران جانورهای اجیر شده ای دارد که در سیاه ترین روزهای ایران دست به ترور میزنند، شعباتی از اینها در دنیا میچرخند و ترور میکنند و فاجعه می آفرینند. ردپای ترورهای برون مرزی رژیم اسلامی در همه جای دنیا دیده میشود. سرنگونی این حکومت تروریستی و آدمکش کار ماست.

۱۷/۰۸/۲۰۲۲