کنگره دهم حزب مقالات

پیام کنگره دهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به قیام کنندگان جسور و پرشور شهریور و مهر و به یاد ژینای عزیز (مهسای جوان) به زنان: پیشتازان انقلاب آتی ایران

زنان و مردان آزادیخواه، نسل جوان پرشور و تاریخ ساز !
خروش انقلابی عظیم تان برای برچیدن جمهوری اسلامی و حاکمیت تبعیض و ستم و آپارتاید جنسی و طبقاتی جهانی شده است. مهسای جوان امروز نماد آزادیخواهی و برابری طلبی و ایستادگی در مقابل زن ستیزی و تبعیض در همه دنیا است. دنیا رهبری زنان جسور و آزاده ایران را در تحولی عظیم، در رنسانس ضد اسلامی و مردسالاری ریشه دار در جامعه اسلام زده ایران و خاورمیانه نظاره میکند. بگذار همه انقلابیون و آزادیخواهان و افکار عمومی دنیا بدانند، به هم رسیدن این دو پدیده مهم، یعنی رهبری زنان در خروش انقلابی جاری و نماد شدن مهسای جوان، در خیزش عظیم شهرهای ایران، نه اتفاقی و تصادفی، بلکه برآیند تحول عمیق اجتماعی و مبارزاتی ٤٤ ساله و به قدمت عمر جمهوری اسلامی است.

حکومت ننگین اسلامی تازه به قدرت رسیده، از همان هفته های اول حاکمیت سیاهش تعرض به ابتدایی ترین حقوق انسانی را با تعرض به زنان برای تحمیل حجاب اسلامی شروع کرد. اما از همان وقت اولین و وسیعترین حرکت اعتراضی و مقاومت توسط زنان در هشتم مارس- هفدهم اسفند ٥٧ روز جهانی زن پایه گذاری و الهام بخش ایستادگی در مقابل حاکمیت جهل و خرافه و استثمار شد. در طول ٤٤ سال گذشته میخواستند بردگی جنسی، حجاب اسلامی، آپارتاید جنسی و بیحقوقی مطلق را به زنان تحمیل کنند. در مقابل زنان و آزادیخواهان برابری طلب، با نبرد مستمر فردی و جمعی در مقابل این نظام زن ستیز جنگیدند، مقاومت کردند، بپاخاستند و امروز با جنبش عظیم برابری طلبانه خود، جمهوری اسلامی را درسراشیبی سقوط قرار داده اند. در نتیجه اگر از “انقلاب زنانه در ایران” صحبت میشود، این واقعیت به فداکاریهای عظیم و نزدیک به نیم قرن مبارزه علیه آپارتاید جنسی، علیه روسری و توسری و برای آزادی و برابری متکی است. در این جنبش مهساها و نیکاها و ساریناها و سپیده های جوان بیشمارند. مضافأ مهسا امینی جوان، این واقعیت را شنیده و با آن آشنا بود که در جنگ بر سر آزادی و برابری و علیه کل خرافه و قوانین و حکومت اسلامی، در شهر و روستاهای کردستان و در ایران و در هر محله شهر زادگاهش سقز، آزادیخواهان و کمونیستهای زیادی به خاک افتاده و اکنون بسیارانی به ویژه در میان نسل جوان راه آنها را ادامه میدهند. آنچه در خروش انقلابی و تحول بخش جاری می بینیم، حاصل ٤٤ سال مبارزه جسورانه زنان و نسل جوان، کارگران و مردم آزادیخواه برای تغییر وضع موجود، برای جارو کردن جمهوری اسلامی و برای تحقق آزادی و برابری و دنیای بهتر است.

زنان و مردان آزادیخواه، نسل جوان!
شما می روید تا رژیم اسلامی در ایران و جنبش اسلامی در منطقه را به گور بسپارید. سرنگونی جمهوری اسلامی با اراده توانای شما میرود به یک رنسانس ضد اسلامی در کل خاورمیانه و جهان منجر شود. بعد از سقوط جمهوری اسلامی بساط قوانین خرافی و تبعیضات شنیع اسلامی و حجاب اسلامی نه تنها در ایران برچیده خواهد شد، بلکه در کل خاورمیانه و کشورهای اسلام زده، موج جنبش ضد اسلامی و ضد آپارتاید جنسی تاریخ سازی به راه خواهد افتاد. این یک نبرد تاریخی است که جهانیان بخاطر خواهند سپرد.

کارگران و مردم آزادیخواه!
چهاردهه مبارزات شما علیه نظام فقر و استثمار، علیه یک حکومت ضد کارگری و ضد ابتدایی ترین حقوق شهروندان جامعه ستودنی است. طی پنج سال اخیر جنبش کارگری و جنبش اعتراض توده ای در میدان مبارزه با این نظام ضد کارگر و جنایتکار سرمایه، جایگاهی مهم و تعیین کننده داشته اند. رهبران رادیکال کارگری و توده ای در رأس مبارزات انقلابی علیه وضع موجود قرار گرفته اند. به ویژه رهبران مبارز کارگری برای اولین بار در تاریخ ایران به ر‌أس جنبش های اعتراضی عروج کرده اند. در این روزهای طوفانی نگاه زنان و نسل جوان و مردم تشنه آزادی به حضور مبتکرانه مبارزاتی طبقه کارگر دوخته شده است. همه چشم انتظار روزی هستند که اعتصابات سراسری طبقه کارگر ادامه حاکمیت جمهوری اسلامی را فلج کند. طبقه کارگر در رأس جنبش عظیم توده ای بساط این نظام برده دارانه را جمع کند. طبقه کارگر میتواند نوید بخش یک جامعۀ آزاد، برابر و مرفه، یک نظام پیشرفته شورائی، پایان دهنده بساط سود و سرمایه و استثمار و استبداد و تحقق یک دنیای بهتر،در ایران باشد.

در این لحظه ما اجتماع کنندگان در کنگره دهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست، هم بسته و همدل به سازندگان و شرکت کنندگان جنبش انقلابی و عظیم توده ای جاری علیه جمهوری اسلامی، علیه سرمنشأ اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی و یکی از هارترین رژیمهای سرمایه، صمیمانه درود می فرستیم و همگامی و همسرنوشتی مبارزاتی مان را اعلام میکنیم. ما خود را بخش لاینفک خیزش قهرمانانه جاری در ایران میدانیم و درکنار شماییم. قلبمان با قلب های شما می طپد. یاد شما و جانفشانی هایتان را عزیز و گرامی میداریم. یاد ژینای عزیز، مهسای نماد آزادیخواهی و نیکاها و ساریناها و سپیده های سنت شکن و تمام جانباختگان عزیز این خروش انقلابی را گرامی می داریم و از صمیم قلب به تمام عزیزان و بستگانشان و تمام مردم تسلیت می گوییم. آرزوی بهبودی سریع زخمی ها و مجروحان را داریم و برای آزادی دستگیرشدگان و اسرایمان نبردی همه جانبه را ادامه میدهیم. باهم دنیایی آزاد و برابر و مرفه خواهیم ساخت. این روزها بیاد ماندنی و تاریخی اند.و با صدای رسا میگوییم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
نه روسری، نه توسری ، آزادی و برابری
زنده باد انقلاب کارگری

مصوب کنگره دهم باتفاق آرا
هشتم اکتبر ٢٠٢٢