اطلاعیه ها

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست درود بر مردم‌ قهرمان و‌ مبارز سنندج!

در ادامه قیام جانانه مردم در اکثر شهرهای ایران، سنندج سرخ یکبار دیگر درخشید و تجربه بیش از چهار دهه مبارزه جویی و تنفر از رژیم هار اسلامی را با به مصاف طلبیدن نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی به نمایش گذاشت. جوانان و مردم انقلابی نشان دادند نه تنها در اعتراض برحق در دفاع از حرمت و معیشت جامعه و زنان ستمدیده کوتاه نمی آیند، بلکه در پیگیری خیزش برحق میلیونها مردم بپاخواسته جامعه ایران پیشتاز و مصمم اند.

بگلوله بستن جوانان و نوجوانان سنندجی در روزهای گذشته، قطعا پرونده این رژیم تبهکار و مامورین سرکوبگر او را سنگین تر خواهد کرد و در آتش خشم و انتقام انقلابی قیام کنندگان در امان نخواهند ماند. اما مردم انقلابی دیگر شهرهای ایران و کردستان، جوانان و مردم انقلابی سنندج سرخ را تنها نگذاشته و نخواهند گذاشت. همانطور که خصوصیت بارز این دوره است، ادامه خیزش در دیگر شهرها و دانشگاه‌های ایران مایه امید و دلگرمی برای همگان و از جمله جوانان بی باک شهر سنندج خواهد بود.

در همین روزها در دانشگاهها و شهرهای دیگر در کردستان و خارج از کردستان، خیزش همگانی رژیم سرکوبگر اسلامی را بستوه آورده است. بخصوص به میدان آمدن کارگران پتروشیمی و نفت، کابوس سرنگونی را در مقابل چشمان جنایتکاران اسلامی گرفته است. جسارت و فداکاریها‌ و قهرمانیهای روز های اخیر در محلات و خیابانهای شهر سنندج شایسته پشتیبانی و حمایت خیزش حاضر در تمامی شهرهای ایران است .

مردم رزمنده شهر سنندج! جوانان جسور و انقلابی!
دست مریزاد. شما پیشقراولان پاک کردن سیاهی از چهره جامعه ایران و کردستان هستید. آیندگان از شما بعنوان قهرمانان دفاع از آزادی و انسانیت یاد خواهد کرد. حماسه روزهای اخیر شما لایق پشتیبانی و همبستگی میلیونی جامعه ایران است. غرش خیزش توده ای اخیر در سرتاسر ایران، رژیم قتل و کشتار سرمایه را یک قدم بلند به سرنگونی و سقوط نزدیک کرده است. با ادامه قیام برحقمان در تمام شهرهای ایران یاد جوانان و نوجوانان جان باخته روزهای اخیر را گرامی بداریم. مردم متحد به آسانی شکست نخواهند خورد.

ما ضمن همدردی با خانواده و بستگان جان باختگان روزهای اخیر شهر سنندج خود را در غم و اندوه آنها شریک می دانیم و یکبار دیگر اعلام می کنیم در ادامه راه عزیزانشان و تا سرنگونی رژیم هار اسلامی از پای نخواهیم نشست.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۱۹ مهر ۱۴۰۱- ۱۱ اکتبر ۲٠۲۲