اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست گسترش اعتراضات در بلوچستان مردم بلوچستان نیازمند حمایت فوری هستند

اعتراضات سراوان و ایرانشهر و زاهدان به دیگر شهرها و مناطق مختلف بلوچستان گسترش پیدا کرده است. بدنبال اعتراض توده ای در سراوان دیروز پنجشنبه هفتم اسفند شهرستان شستون و سوران دست به اعتراض و اجتماع زدند. اعتراضات در این دو شهرستان گسترده بوده است و مردم معترض خیابانها را با آتش زدن لاستیک در دست گرفتند و به مقابله با نیروهای سرکوب پرداختند. در شهر سوران معترضین کیوسک نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. امروز جمعه هشتم اسفند مردم زحمتکش شهرستان رودبار به اعتراض پیوستند. نیروهای انتظامی جرات نزدیک شدن به تظاهرکنندگان را نداشتند اما از دور به سمت جمعیت معترض تیراندازی کردند و از محل دور شدند. روزهای اخیر زاهدان و توابع از جمله شورو و شیرآباد، شهرهای سراوان، سوران، ایرانشهر، راسکو و میرجاوه صحنه اعتراض بوده است. در اعتراضات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چند مسیر مواصلاتی و ترانزیتی از جمله راسک-چابهار و چابهار-ایرانشهر توسط معترضین و برای جلوگیری از گسیل نیروی سرکوب برای مدتی مسدود شد.

حکومت اسلامی اینترنت را در بلوچستان تقریبا قطع کرده است و از استانهای همجوار نیروی کمکی و ضد شورش سرکوب به بلوچستان اعزام کرده است. مطبوعات بین المللی تقریبا دستجمعی در باره رویدادهای بلوچستان سکوت کردند و در مواردی علیه آن و در همنوائی با جمهوری اسلامی تبلیغات سو کردند. این هشدار دهنده است. سکوت بین المللی و قرنطینه خبری بلوچستان، خبر از یک سرکوب خونین میدهد. باید بداد مردم بلوچستان رسید، این سکوت گورستانی را باید درهم شکست، مبرم و ضروری است در حمایت از اعتراض مردم زحمتکش شهرهای سیستان و بلوچستان و علیه قتل عام معترضین توسط جمهوری جنایتکاران اسلامی در چهارگوشه ایران بمیدان بیائیم.

این جنگ نان است، برای نان نباید جان داد. از اعتراضات برحق مردم محروم و ستمدیده بلوچستان حمایت کنید. با مردم بلوچستان علیه جمهوری اسلامی همصدا شویم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٨ اسفند ۱۳۹۹ – ٢٦ فوریه ۲۰۲۱

__________________________________________________________________________