اطلاعیه ها

اعلامیه خبری جامعه انقلابی علیه اعدام و حکومت تروریست

اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی در سحرگاه ١٧ دیماه جامعه را مرعوب نکرد، بلکه دنیائی از نفرت و انزجار از حکومت ببار آورد. امروز ١٨ دیماه در سالروز عمل تروریستی رژیم اسلامی و قتل عام ١٦٧ مسافر و خدمه پرواز ۷۵۲ اوکراین بود. در شادشهر تهران خانواده‌های جانباختگان پرواز ۷۵۲ تجمع کردند و از جمله شعار “مرگ بر خامنه ای” و “سپاه جنایت می‌کند قاضی حمایت می‌کند” سردادند. در شهر مهاباد نیز مردم برسر مزار جانباختگان هواپیمای اوکراینی حاضر شدند و شعارهای “شهید نمی ‌میرد”، مرگ بر خامنه‌ای” و “مرگ بر سپاهی” سر دادند.

امروز دانشجویان دانشگاه بهشتی دست به تجمع و راهپیمایی زدند و مردم آنها را همراهی کردند. مردم شعارهای: “نه زندان، نه اعدام، ایستاده‌ایم تا پایان”، “اگر با هم یکی نشیم، یکی یکی تموم می شیم” و “مرگ بر دیکتاتور” سر دادند. حراست دانشگاه شریف تابلوی یادبود کشته ‌شدگان پرواز اوکراین را با توهین و لگد درهم شکست. دانشجویان دانشگاه سوره در تهران نیز مراسمی به این مناسبت برگزار کردند و از جمله شعار “بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی” سردادند. دانشجویان در دانشگاه خواجه نصیر آهنگ “برای” در یادبود قربانیان شلیک به پرواز اوکراین را اجرا کردند و در دانشکده عمران و نقشه برداری نیز تجمع برگزار شد. امروز نام و تصویر اعدامی های خیزش انقلابی بر دیوارهای دانشگاه های کشور نقش بسته بود. حراست دانشگاه تهران در پردیس هنرهای زیبا با ضرب و شتم و فحاشی به دانشجویان حمله کرد و یک دانشجو را ربودند. دانشجویان با فریاد “بیشرف بیشرف” حراست را مشایعت کردند.

امروز کسبه و بازاریان در شهرهای مختلف از جمله در بوکان، شهرک صنعتی سنندج، سقز، کامیاران، آبدانان ایلام و کرمانشاه دست به اعتصاب زدند. اعتراض و تجمع از شنبه شب در محلات شهرها شروع شده بود.

امروز ١٨ دیماه در محلات و مناطق شهرهای تهران، کرج، سقز، انزلی، اصفهان، کرج، قزوین، قم و مشهد اجتماعات و حرکتهای اعتراضی علیه حکومت و علیه اعدام برگزار شد. در شهرهای مختلف شعار “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی” و شعار “قسم بخون یاران ایستاده ایم تا پایان” برجسته تر بود. در تهران از جمله در محلات صادقیه، بلوار فردوس، اکباتان، نازی آباد، فلکه اول آریاشهر، هفت حوض، توحید، انقلاب، تهرانپارس، چهار راه خسرو، ستارخان و چهار راه اسدی اجتماعات اعتراضی و راه بندان با روش کردن آتش در جریان بود. در ایستگاه های متروی فردوسی و انقلاب جمعیت یکصدا شعار میدادند. از جمله شعارهای: “ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما”، “اینهمه سال جنایت مرگ بر این ولایت”، “کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل رو ستایش کنیم” و “مرگ بر بسیجی، مرگ برخامنه ای” سردادند. در قم جوانان آزادیخواه پایگاه بسیج آدمکش را به آتش کشیدند. در حرکت مردم تهران از توحید به سمت انقلاب شعارهای: “زندانی سیاسی ازاد باید گردد”، “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “مرگ بر حکومت اعدامی” و “مرگ بر حکومت بچه کش” سردادند.

در ستارخان و چهارراه اسدی تهران با ماموران سرکوب درگیر بوجود آمد. در سرابله ایلام مزدوران رژیم با معترضین به درگیری پرداختند. در انزلی ماموران حکومت برای مقابله با برگزاری بزرگداشت مهران سماک امنیتی و در جریان تجمع و شعار مردم به سمت برخی از آنها شلیک کردند.

امروز خانواده جانباخته محمد مهدی کرمی بر مزار همرزمش محمد حسینی رفتند. محمد حسینی کارگر بود و حتی کسی را نداشت که جنازه اش را تحویل بگیرد. خانواده بزرگوار محمد مهدی کرمی سر مزار جانباخته محمد حسینی حاضر شدند و با روشن کردن شمع و گلباران مزار از وی تجلیل کردند. در تجمعی دیگر تعدادی از آشنایان محمد حسینی یاد وی را گرامی داشتند.

اعتراضات شبانه امشب در شهرهای بندر عباس، سنندج، مناطق مختلف تهران، قزوین، بابل، وکیل آباد مشهد، اصفهان و گوهر دشت کرج با سر دادن شعار و راه بندان و فریاد علیه حکومت اعدام ادامه دارد. امروز در تهران و شهرهای مختلف پوسترها و بنرهائی در بزرگراه ها و خیابانها نصب شده بود. از جمله “اعدام‌های شما خشم ما را بیشتر می‌کند. لعنت بر جمهوری کثیف اسلامی”.در بزرگراه صیاد حلقه‌های طناب دار را آویخته بودند. در اصفهان اعتراض شبانه با شعارهای: “مرگ بر خامنه ای”، “قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان” و “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی” آغاز شد.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست یاد جانباختگان را گرامی میدارد و به زنان و مردان انقلابی درود میفرستد. بیش از پیش در سطح محلات و محل های کار و مراکز آموزشی شبکه های مبارزاتی و ارگانهای انقلابی را با هدف عمل انقلابی گسترش دهیم. بزودی نوبت ما هم میرسد، جمهوری اسلامی راه گریزی ندارد، جنایتکاران را تک به تک محاکمه و مجازات خواهیم کرد. نابود باد حکومت فقر و اعدام!

مرگ بر جمهوی اسلامی
آزادیُ برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٨ دی ۱۴۰۱- ٨ ژانویه ٢٠٢٣
__________