مقالات

یادداشتها، سیاوش دانشور

مرحبا بی بی رضا!
خیزش انقلابی ایران ضد مذهبی و ضد اسلامی است. تجار دین، سیاستمداران مذهب زده و اسلام زده، ناسیونالیست های ضد زن مذهبی و منادی “اخلاق ایرانی”، مدافعان بربریت نهفته در ادیان، ربطی به روند انقلابی در ایران ندارند.
تعظیم رضا پهلوی پای دیوار ندبه در اورشلیم با شب کلاه یهودی، از استعداد شگرف وی برای ایفای نقش “امام جمعه” تهران خبر میدهد.
رضا پهلوی “انشالله” کی قرار است سکولار شود؟
#رنسانس_ضد_اسلامی
١٨ آوریل ٢٠٢٣
جنگ آخر “ولی حجاب اسلامی” علیه زنان
از تروریسم سازمانیافته تا طرح “محرم سازی مدارس”!
جمهوری اسلامی با مترسک رادان و نیروهای سرکوب، از روز شنبه علیه زنان شورشی بی حجاب ظاهر “تهاجم همه جانبه” بخود گرفتند اما مشغول “دفاع همه جانبه” و پاتک برای بازپس گیری سنگرهایی هستند که در ماههای اخیر زیر پای زنان و مردان انقلابی ویران شده است. مملکت دارد از نداری و فقر و گرانی و بحران های مزمن نابود میشود، کل مشغله بارگاه اسلام و حکومتش به مسئله حجاب معطوف شده است. “حجاب و عفاف” اسم رمز سلطه ننگین اسلام بر زن و جامعه است، این سلطه را دیگر کسی قبول نمیکند، فی الحال دوفاکتو ورافتاده است، چشم انداز صلحی هم میان نیروهای متخاصم وجود ندارد. همانطور که قابل تصور نیست که حکومت فاشیستی وربیافتد و هنوز پرچمش بالای ساختمان دولت باشد، اگر حجاب ورافتاد، حکومت اسلامی در ایران هم ورافتاده است، نسخه ترکیه ای و اندونزیائی هم در کار نیست.
امروز جمهوری اسلامی با شرایطی مواجه است که بسیاری در حکومت خواهان لغو قانون اجباری حجاب و یا دنبال فرمولی برای سازش کم ریسک حکومت با زنان برسر حجاب اسلامی اند. این بخش حاضر است به این عقب نشینی تن بدهد اما نظام بماند. خامنه ای ها اما این عقب نشینی را سرازیر شدن سیل غیر قابل کنترل میدانند، خشم و نفرت مردم را دیده اند، از وحشت زنان آزاده مثل مار زخمی بخود می پیچند. مشکل کل حکومت اسلامی و صنعت دین اسلام اینست که اولا، زنان و جامعه در نقطه سازش مد نظر حکومتی ها توقف نمیکنند. ثانیا، سیاست سرکوب و تشدید توحش و تروریسم نمیتواند مانند گذشته بقای نظام را تضمین کند و مخاطرات و زیانش بیشتر از سود آنست. مضافا اینکه دوره عوض شده است، دیگر روشهای سابق جواب نمیدهند. در این میان عده ای مهجور طرح “محرم سازی مدارس” را دارند. اخراج ها و جریمه ها از دانشگاه ها و مدارس و ادارات کافی نیستند، میخواهند دیوارهای آپارتاید در جامعه را بالاتر ببرند و دور مدارس دخترانه حصار بکشند.
حجاب اسلامی اسم رمز و پرچم سلطه خونین اسلام در ایران است، حول آن یک نظام آپارتاید جنسی تمام عیار برپا شده است، بخش مهم تبلیغات و هزینه سرکوب برای اسلامیزه کردن جامعه مصرف میشود. حجاب موضوعی روزمره و اجتماعی و یک جبهه مهم کشمکش سیاسی با نظم واپسگرای حاکم است. زنان و جامعه انقلابی در لغو حجاب اسلامی نمی ایستند و کل صنعت دین و منادیان و سردمداران تجارتخانه اسلام را همراه با حجاب پائین می کشند.
ما در حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، برخلاف بقیه نیروهای سیاسی متشکل و غیر متشکل، از روز اول برآمد آنقلابی بر خصلت آنتی اسلامیستی، زن محور و نسلی این جنبش بعنوان اجزای کاراکتر اجتماعی این تحول انقلابی و همینطور آغاز یک رنسانس ضد اسلامی در منطقه و جهان تاکید کردیم. ما از آغاز بر غیر قومی و غیر ملی و غیر مذهبی بودن این حرکت انقلابی و هویت جهانشمول و آوانگارد و برابری طلب آن تاکید داشتیم. جنگ جمهوری اسلامی با زنان استراتژیک است. جمهوری اسلامی دارد از بقای استراتژیک خود دفاع میکند و تلاشش برای تحمیل قوائد و اجبارهای اسلامی در واقع دفاع از همین چهارچوبها در کشورهای اسلام زده منطقه و فراتر دفاع از ارزشهای ارتجاعی و ضد زن پدیده ناموجود موسوم به “جهان اسلام” است. جبهه انقلابی این نبرد بزرگ و تاریخساز فی الحال در ایران است.
تروریسم و سیاست فاشیستی مجازات جمعی زنان و دختران
حملات تروریستی و شیمیائی و مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس بعد از تعطیلات سال نو دوباره شروع شد. تهدید و تعیین زمان شنبه ۲۶ فروردین برای تحمیل مجدد حجاب در بخشهای مختلف جامعه با موجی از حملات تروریستی به مدارس دخترانه در همین روز همراه بود. این در حالی است که همزمان برای تعدادی از دانش آموزان با فشار و شکنجه مشغول پرونده سازی اند که در مدارس مواد شیمیایی پخش کردند! اولین تودهنی را شاهین شهری ها با اعتراض گسترده شان به حکومت زدند. روز یکشنبه ۲۷ فروردین تداوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه از جمله در شهرهای قزوین، مهاباد، کرج، کرمانشاه، ارومیه و شیراز با کشمکش تند خانواده ها و دانش آموزان و دانشجویان با حکومتی ها منجر شد. سرکوبگران دانش آموزان را با گاز شیمیایی مسموم کردند و به والدین معترض شان گاز اشک آور و باتوم زدند.
امروز دوشنبه ۲٨ فروردین ۱۴۰۲ نیز حملات تروریستی اوباشان خامنه ای ادامه داشت. دبیرستان دخترانه جعفر صادق در کرج، مدرسهٔ بنت‌الهدی صدر در خرم‌آباد، دبستان دخترانه ملک‌زاده در کرج، مدرسهٔ پارسه در اصفهان، مدرسهٔ دخترانه محمدباقر در ماهدشت، دبیرستان آسمان تبریز، مدرسهٔ ام‌السلمه در دزفول، مدرسهٔ شاهد در ارومیه، مدرسهٔ دخترانه هاجر در دیوانـدره، مدرسهٔ دخترانه مولانا در ارومیه، مدرسهٔ دخترانه راهنمایی فجر و شرف و دبیرستان شاهد در بوکان، مدرسهٔ دخترانه غزه در سقز، مدرسهٔ راهنمایی دخترانهٔ فرهنگ در روانسر، دبیرستان دخترانه نسیبه در شهر سنندج و چهار مدرسه در گیلانغرب، مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند. برخی از مدیران مدارس در پاسخ اعتراض والدین به این وضعیت، کل حمله را انکار و از “بیحالی و استرس و شیطنت بچه ها” سخن میگویند! این مدیران مزدوران رسمی حکومت در مدارس اند.
خامنه ای که نه کسی در داخل برای حکومتش تره خرد میکند و نه توانستند با زور دلار در خارج به “ولی مسلمین” تعدادی تروریست ارتقایش دهند، حال سرنوشت خود و نظامش را به حجاب گره زده و تصمیم گرفته از وی بنام “ولی حجاب اسلامی” نام ببرند. وه چه کریه و نفرت انگیز است سیمای قاتلین سریال زنان و آمرین مجازات جمعی کودکان و نوجوانان دختر در درازنای تاریخ!
سیاست فاشیستی تمام قد اسلام سیاسی در چهره و حکومت اسلامی خامنه ای در جنگ بقا است. اولین هدف جنبش انقلابی کوبیدن شیشه عمر اسلام و حکومتش بر زمین است. کل بورژوازی در حکومت و در اپوزیسیون بدرجات مختلف از تعرض انقلابی زنان و جامعه به اسلام و سمبل ها و ارزش هایش نگران هستند. برای طبقه بورژوازی در ایران و منطقه و جهان، اسلام هنوز میتواند منبع خوبی برای سلطه برده وار سرمایه و تعمیق نابرابری ها باشد. جامعه ایران در انقلاب زنانه، آنتی اسلامیستی و ضد کاپیتالیستی تنها کمونیسم کارگری و کمونیست هایی از جنس حزب حکمتیست را تا به آخر همراه خود دارد. ما، آنچه در این روزها میگذرد را بسیار پیش تر تصویر کرده بودیم و آمدنش را مژدگانی داده بودیم. تابستان داغی پیش رو است. خامنه ای و پرچم اسلام را باید در همین نبرد بزیر کشید!
۱۷ آوریل ۲۰۲۳
#حجاب_بی_حجاب
#حکومت_بچه_کش_نمیخوایم
#شاهین_شهر
تودهنی #شاهین_شهر به #خامنه ای بچه کش و #رادان جنایتکار
امروز شنبه ۲۶ فروردین بزعم رادان روز جمع کردن بی حجابی است. تهدید کردند و شعار دادند و نیروهایشان را همه جا بیرون ریختند. دیروز وزیر بهداشت هم اعلام کرد که تصمیم دولت و وزارت بهداشت بعد از بررسی ها براین است که اعلام کنیم اصولا مسمومیتی در کار نبوده است و «بیحالی» رخ داده که آنهم ناشی از استرس است. جواب این وزیر فاسد و غیر بهداشتی را باید سروقت داد. او از جمله متهم است که صدها حمله تروریستی شیمیایی به کودکان را به نفع حکومت بچه کش انکار و صورت مسئله را بطور کلی خط زده است.
برای رفع ابهام یک سری متوهم یا شارلاتان که تلاش دارند بعناوین مختلف دست حکومت را بشویند و از عاملان و آمران تروریسم جویای واکنش و عدالت شوند، امروز هم یک سری حملات تروریستی شیمیایی در سنندج و اصفهان و قزوین و ایذه سازمان دادند.
شاهین شهری ها و اولیا دانش آموزان در اعتراض به حمله شیمیایی و تهدیدهای رادان برای رعایت حجاب اسلامی بیرون ریختند. با شعارهای روشن «حکومت بچه کش نمی خوایم، نمیخوایم! هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم!» و فریادهای بیشرف بیشرف به رادان و نیروهایش جواب روشنی دادند.
تودهنی شاهین شهر به خامنه ای و رادان و خروش دانش آموزان و زنان از هشیاری سیاسی مردم انقلابی خبر میدهد. تودهنی های دیگر در راه است. شاهین های انقلاب مجالی برای بازی وسط بازها باقی نگذاشته اند!
١٥ آوریل ٢٠٢٣
***