مقالات

درباره تعرض سلطنت طلبان به مخالفان جمهوری اسلامی در خارج کشور همایون گدازگر

تعرض جسمی به محمد رضا عالی پیام مشهور به هالو در روز ۳۰ اردیبهشت در لندن ، نه اولین ونه آخرین تعرضی است که جریانات سلطنت طلب و هوادار نظام پادشاهی در جریان خیزش انقلابی ۹ ماه گذشته مرتکب شده اند . در این مدت نیروهای فاشیست راست عربده کشان سعی کرده اند فضای ترس وارعاب بوجود بیاورند واز این طریق سیاستهای خود را پیش ببرند . درست مثل جمهوری اسلامی که با تهدید وزندان واعدام تلاش می کند صدای مخالفین خود را خفه کند . ایجاد فضای رعب ووحشت در مقابل مخالفین سیاست مشترک جمهوری اسلامی وجریان راست بخصوص هواداران سلطنت طلب است .
اشتباه خواهد بود اگر تکذیب یا محکوم کردن این افسار گسیختگی را از امثال رضاپهلوی جدی گرفت . اتفاقا این لمپن بازی ها و استفاده از لات و لمپن ها ی جامعه یکی از سیاستهای این جریان است که برای خود تاریخی دارد .
هم رضا شاه و‌بدنبال محمد رضا شاه در فرستادن این اوباش به خیابان و‌مرعوب کردن مخالفین خود کارنامه ای سیاه دارند . در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ این اوباش در حذف و‌مرعوب کردن و بالاخره شکست دادن مخالفین محمد رضا شاه نقش برجسته ای داشتند . شعبان بی مخ ودارودسته افسار پاره کرده بعد از آنهم‌ در خفه کردن صدای هر مخالفی قمه چرخانی می کردند . کف چرانی‌های امروز هواداران جریان راست سلطنت طلب ، ابتدا به ساکن و رعد و برق در آسمان بی ابر نیست ، بلکه یک سیاست سابقه دار جریانات راست و شوینیسم است که جمهوری اسلامی آن را گسترش داد وحتی به قانون تبدیل کرد .
اما پرخاشگری و‌تعرض جسمی به مخالفین از جانب این دارودسته شوینیست یک دلیل دیگر هم دارد . خیزش انقلابی یک سال گذشته با طرح آمال و آرزوها و خواستهای رادیکال و انسانی آن ، تماما با سابقه و موجودیت این جریان بیگانه است . این جریان به‌ تاریخ معاصر ‌و پر توقع نسل حاضر درخیابان نامربوط است . باعربده کشی نمی توانند بساط فساد ‌‌‌و‌جاپلوسی و نوکرمنشی شبه فئودالی پادشاهی را به جامعه ونسل حاضر تحمیل کنند .
بهمین دلیل در خیزش انقلابی اخیر جامعه از اینها فاصله گرفت . استرس و پرخاشگری اینها ناشی از این انزوا و به حساب نیامدن از جانب توده های مردم بجان آمده است که یکجا علیه هر ظلم وستمی صدایشان بلند شده است . قیام کنندگان جواب اینها رابا شعار : مرگ برستمگر ، چه شاه باشد چه رهبر ، دادند .
اما باوجود این واقعیات از ظرفیتهای ضد آزادی و فالانژیستی اینها نباید غافل ماند . عربده کشیهای “مرگ بر کمونیست “و “مرگ بر چپی “ این دارودسته منطبق باسیاست اختناق ‌و ترور زمان رژیم شاهنشاهی است و نشان از طرفیتهای ضد انسانی و سرکوبگرانه اشان دارد . اگر قدرت داشته باشند چوبه های دار را از جمهوری اسلامی تحویل خواهند گرفت وکمونیستها وآزادیخواهان را که ۴۳ سال است علیه جمهوری اسلامی میجنگند بدار خواهند آویخت . باید به شیوه های مختلف علیه اشان ایستاد و شیرفهمشان کرد که غرش رادیکال انقلاب کنونی خواب بازگشت آنها به دوران “طلایی ‌وشیرین “ ساواک وشکنجه را با سرنگونی جمهوری اسلامی برای همیشه به سراب تبدیل خواهد کرد .
باید پابپای مبارزه علیه جمهوری اسلامی اعمال وسیاستهایشان را بیشتر افشاء ‌و منزویشان کرد . سیاست و‌شیوه‌های این جریان برای پیشبرد سیاستهایشان شبیه جریانات اسلامی است و به شارلاتانیسم و ترور وارعاب متکی است . بدون شک همانطور که تاکنون شاهد آن بوده ایم ، جنبش انقلابی مدرن و آزادیخواهانه کنونی با این شیوه ها و بازگشت به اوضاع اختناق آمیز ‌و فاسد دوران شاهنشاهی هیچ سنخیتی ندارد .
همایون گدازگر
۳۱ مه ۲۰۲۳