مقالات

گزارشی ازفعالین حزب حکمتیست در سالگرد خیزش انقلابی شهریور! امیر عسگری

پس از گذشت یک سال از خیزشی که با مختصات انقلابی خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی شد، جریانات مختلف سیاسی به عنوان یک وظیفه سیاسی و جنبشی همراه با جامعه ای که خواهان خلاصی از حکومت هار اسلامی است اقدامات حمایتی در گرامیداشت ۲۵ شهریور انجام دادند. فعالین حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست نیز در شهرهای مختلف سالگرد خیزش انقلابی شهریور را گرامی داشتند.
به عنوان یک اقدام مهم در همبستگی بین جنبش های آزادی خواه، برابری طلب و چپ بین المللی با خیزش انقلابی و جنبش آزادی زن در ایران ابتدا با هماهنگی انجام گرفته با کمیته خارج ، تونستیم حمایت‌هایی از فعالین و احزاب ،بخصوص احزاب چپ آلمان دریافت کنیم. بر همین اساس ابتدا با رفقایی از حزب چپ آلمان ارتباطاتی انجام کرفت که چه اقداماتی را می‌توان در حمایت از سالگرد خیزش انقلابی انجام داد. ابتدا با “دیدم آیدورموش” از هئیت اجرایی حزب چپ آلمان که در نشست علیه جنگ آشنا شده بودیم ارتباطی دوباره برقرار شد و با علاقه و پیگیری صمیمانه پیامی برای تلویزیون چالش و پرتو به زبان انگلیسی ضبط و ارسال نمود که در این پیام “آیدورموش” به الهام بخش بودن جنبش آزادی زن در ایران برای تمامی فعالین آزادیخواه تاکید کرده و اشاره کرد که در جهان اگر زنان به شهامت و شجاعت زنان در ایران بودن جهانی متفاوت داشتیم. وی با شعار “ژن ژیان آزادی” این رویداد مهم اجتماعی سیاسی را گرامیداشت.
درعین حال که آماده برای اقدامات حمایتی از خیزش انقلابی‌ در ایران بودیم، رئیس مجلس ایالت نوردغاین وستفالن “آندره کوپر” من را از طرف حزب حکمتیست در یک نشست مربوط به نبرد برای دمکراسی به مجلس دعوت کرده بود که در حاشیه این نشست نوشته ای با خواست تاکید بر لزوم آزادی ۳۰ هزار معترض زندانی خیزش انقلابی شهریور و زندانیان سیاسی و همچنین همبستگی با جنبش کارگری در نبرد برای انقلاب در ایران ارائه شد.
در ادامه ارتباطات با رهبریت حزب چپ آلمان در منطقه وستفالن جنوبی در مرحله اول تصمیم به تهیه و ارسال پیام حمایتی از سوی “کورنلیا پتلاس” از مسئولین منطقه ای و فعال جنبش آزادی زن برای تلویزیون پرتو برنامه چالش گرفته شد. “پتلاس” در این پیام؛ ضمن گرامیداشت یاد مهسا(ژینا) امینی، از اعتراضاتی که در طول چهار دهه گذشته جریان داشته یاد کرده و خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ را یک نقطه عطف مبارزاتی و حرکتی انقلابی پس از انقلاب ۵۷ یاد کرد و در کنار این نقطه عطف به این نکته تاکید کرد که همبستگی طبقاتی و دوام مبارزه رمز پیروزی این جنبش اجتماعی و طبقاتی خواهد بود. در طول تاریخ همواره تعداد اقلیتی قدرت را در دست داشتند و بخش عظیم تحت ستم بوده اند. وی از تحقق آرمان انقلابی جامعه ایران ابراز امیدواری کرده و در انتها با شعار؛ “زنده باد همبستگی انترنسیونالیستی” و “زن زندگی آزادی” به پیام خود خاتمه داد.
در ادامه حمایت تشکیلاتی واحد وستفالن جنوبی حزب چپ آلمان، با توجه با مصادف شدن اعتراضات علیه شرایط بد زیست محیطی در آلمان تصمیم به برگزاری میز اطلاعاتی مشترک بین واحد های زیگن حزب چپ و حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست گرفته شد. در این حرکت رهبریت منطقه ای حزب چپ، کادرهای حکمتیست، امیر و فاطمه عسگری و چندی از فعالین ایرانی، فعالین جنبش زنان کردستان و مسئول واحد زیگن سازمان “مادربزرگ ها علیه راست” با تهیه پوسترهای زن زندگی آزادی یاد این جنبش انقلابی در ایران را گرامیداشتند.
20 سپتامبر2021