مقالات

آغازسال تحصیلی جدید دانشگاه و مدارس سنگرآزادیخواهی است ! سعید یگانه

آغازسال تحصیلی جدید
دانشگاه و مدارس سنگرآزادیخواهی است !
سعید یگانه
سال تحصیلی جدید در ایران درشرایط بسیار متفاوتی درمقایسه با سالهای قبل آغازشد.در سال گذشته یک تقابل وکشمکش جدی، یک خیزش انقلابی به پهنای جامعه ایران به وقوع پیوست که چهره سیاسی جامعه ایران راعوض کرد و جمهوری اسلامی را درعمیقترین بحران سیاسی و هویتی در دوره حیات خود فروبرد وشکاف عمیقی در ان ایجاد کرد.در این خیزش انقلابی زنان،دانشجویان،دانش آموزان در دانشگاه ومدارس ودراعتراضات خیابانی علیه ستم و استبداد،علیه حجاب اسلامی و آپارتاید جنسی ،با حجاب سوزان،نقش ویژه ای دررویارویی با حکومت سرمایه اسلامی در پیشبرد جنبش انقلابی وآزادیخوانه ایفا کردند وهزینه سنگینی را متحمل شدند.
سال تحصیلی جدید با پاکسازی اساتید و معلمین معترض و شرافتمند وبا موج سرکوب وحشیانه دردانشگاهها و مدارس وبرپایی خفقان اسلامی توسط رژیم تبهکاراسلامی آغازشد. آغاز سال تحصیلی با حضوررئیسی قاتل ،در مدرسه ای دخترانه دربهارستان استان تهران آغازشد.رئیسی در این مراسم خطاب به دانش آموزان که سال قبل به دستوردولت اوونهادهای امنیتی و اطلاعاتی اش، دانش آموزان دهها مدارس دخترانه را چندین ماه روزانه مورد حملات شیمیایی قرار دادند وجنایت کردند، گفته است که ما “پیشرفتهای شگفت انگیزی داشته ایم”.دانش آموزان دیدند وفراموش نمی کنند که سال گذشته بیشترین دستاورد دولت رئیسی برای مردم تحت ستم و جوانان و نوجوانان معترض و ناراضی کشتارو خونریزی و قتل و جنایت بود و دیدند که اراذل اوباش خامنه ای چه جنایتی در حق آنان مرتکب شدند.
سال تحصیلی جدید درشرایطی آغاز شد که دهها نوجوان امثال نیکا وسارینا وکیان دیگردر میان دانش آموزان و هم سن وسالهای خود حضورندارند،چون سال گذشته توسط سرکوبگران اسلامی دولت رئیسی جنایتکار به قتل رسیدند.سال تحصیلی در شرایطی آغازشد ، که سال گذشته در اکثر مدارس ترورو وحشت ایجاد کردند و دهها نوجوان دخترو پسر به وسیله عوامل سرکوب دولت رئیسی در خیابانها جان باختند، از پشت بامها به خیابانها پرتاپ شدند ،زیرشکنجه کشته شدند و دربیابانها رها شدند وهنوزهزاران نفرازجوانان و نوجوانهای دختر و پسردر زندانهای مخوف حکومت اسلامی مورد اذیت و آزار قرارمی گیرند.
سال جدید تحصیلی در شرایطی آغازشد که هزاران کودک به دلیل فقرو نداری خانواده ، به دلیل فلاکت و بیکاری ا ز حضوردر مدارس محروم شدند .رئیسی ، قاتل با چه رویی باید از”دستاوردهای شگفت انگیز”سخن به میان آورد که میلیونها نفردر همین مملکت به دلیل فقر و فلاکت کودکانشان نه از مدرسه که از ابتدایی ترین امکانات زندگی و رفایی بی بهره اند.از کدام دستاورد، که جامعه در سال گذشته بوسیله سرکوبگران دولت او به خون غلتید و صدها جوان و نوجوان را به کام مرگ بردند.
سال تحصیلی جدید زمانی آغاز شد که چند روز قبل در سالگرد خیزش انقلابی تمام شهرها را حکومت نظامی کردند و صدها نفر را دستگیرو روانه زندان کردند ، دهها عضو خانواده جانباختگان را احضار و زندانی کردند و هرچه اراذل و اوباش بود به خیابانها ریختند تا جلو اعتراض وسیع مردم را بگیرند.
سال تحصیلی جدید در فضایی متشنج ومملو ازنفرت و بیزازی از سران و بانیان وضع موجود آغاز شد و به خیال خود با این تمهیدات می توانند برای همیشه مدارس و دانشگاهها را به قرق خود درآورند. در همین فضای اختناق آمیز اسلامی که در مدارس و دانشگاهها بر قرارشد، در یکی از مدارس دخترانه در شهر تبریز، تعداد زیادی از دختران مبارزبدون حجاب بطور نمادین به احترام جانباختگان جمعه خونین زاهدان و” خدانورلجه ای ” دستهای خود رابه شکل خدانوردور میله ای بستند وبه این جنایت اعتراض کردند.
جمهوری اسلامی با تجربه سال گذشته در خیزش انقلابی ،برای کشیدن پرده اختناق بر مدارس و دانشگاهها ،با اخراج و محروم کردن صدها دانشجو و محصل ازحضوردر مدارس و دانشگاهها به خیال خود می تواند که ورق را به نفع خود بر گرداند. غافل از اینکه کینه و نفرتی که مردم از سران و نظام موجود دردل دارند، فقر وفلاکت و اختناق واین همه جنایت که در حق جوانان به خرج دادند می گذرند و ساکت می شوند.دانشگاه و مدارس نقطه قوت جنبش انقلابی وسنگرآزادیخواهی و پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است. .افکارو آرا انقلابی را ممکن نیست با زوروسرکوب خفه کرد.ایران وارد دوره انقلابی ومتحولی شده است که قابل برگشت نیست و راه خود را برای آزادی وبرابری وجارو کردن اوباشان اسلامی هموار خواهد کرد.