مقالات

حملات هوایی دولت فاشیست ترکیه به شمال سوریه وکشتارمردم بیدفاع سعید یگانه

ارتش فاشیست ترکیه در روزهای گذشته به بهانه حمله انتهاری اول اکتبر در مقابل اداره امنیت داخلی این کشور درآنکارا که “پ ک ک” مسئولیت آن را عهده گرفت،بمباران شدیدی را علیه مردم بیدفاع و مواضع نیروهای مسلح کرد در شمال سوریه آغازکرد که تا کنون دهها نفر ازمردم از جمله کودکان بی گناه جان خود رااز دست داده اند.دولت ترکیه مدعی است که به تلافی حمله انتهاری اول اکتبر دست به حمله هوایی در شمال سوریه زده است. اگر این ادعا را ازآنان قبول کنیم، جنایت چند ساله اخیر، حملات زمینی و هوایی مدام دولت فاشیست ترکیه و اشغال مناطقی از شمال سوریه به بهانه جنگ با تروریسم، کشتاروجنایات و آواره کردن هزاران نفر از مردم عفرین وسایر نقاط در شمال سوریه را چگونه توجیه می کنند.
اردوغان رئیس جمهوری دولت فاشیست ترکیه که به جنایت دولت اسرائیل در غزه اعتراض دارد،خود در کشتارمردم بیدفاع شمال سوریه ابایی ندارد وکمتراز دولت فاشیست اسرائیل در سوریه جنایت مرتکب نشده است.از آغازجنگ در غزه که دنیا را به خود مشغول کرده و برزندگی مردم در جهان سایه انداخته است ، دولت فاشیست اردغان فرصت را غنیت شمرده وبه بمباران مناطق شمال سوریه ادامه می دهد وجنایت می کند و در سکوت رسانه ای به حاشیه می رود.
دولت فاشیست ترکیه اگربیشترنه، کمتر از دولت نژاد پرست اسرائیل و جنایت علیه مردم فلسطین ، در حق مردم کردستان ترکیه وسوریه جنایت مرتکب نشده است .سالهاست مردم کردنشین در ترکیه به دلیل حق خواهی ورفتارفاشیستی دولت با مردم در این مناطق در معرض ازیت وآزاردستگیری وزندان قراردارند. سالهاست دولت فاشیست ترکیه در شمال سوریه مرتکب جنایت می شود،مردم بیدفاع را بمباران و کشته و کوچ اجباری داده می شوند و هزاران نفراز مخالفین سیاسی در زندانهای مخوف دولت اردغان محبوس هستند.
قرار است بلینکن وزیر خارجه امریکا که دولت متبوع اوکه به جنایات دولت ترکیه در شمال سوریه تا کنون چشم بسته اند،به ترکیه سفرکند.دولت امریکا از موضع اردوغان در رابطه با جنگ در غزه خشنود نیستند به دلیل اینکه جانب حماس را گرفتهاند. آیا معامله ای صورت می گیرد که تغیرموضع دولت اردوغان درقبال جنگ غزه به نفع اسرائیل یا بی طرفی آنان نسبت به این جنگ، در مقابل امریکا چشم به جنایت دولت ترکیه در شمال سوریه ببندد ودست ترکیه را برای جنایت بیشتر در شمال سوریه باز بگذارد.
از هرسو نگاه می کنید، دنیا از دست فقرو فلاکت و ویرانی وکشتارو اختناق و جنگهای دست سازو نیابتی دولتهای سرمایه داری و فاشیست و مذهبی در چهار گوشه دنیا به تنگ آمده اند،مردم از حاکمیت دولتهای امریالیستی و سرمایه داری و اسلام سیاسی در ایران و ترکیه و اسرائیل وافغانستان وروسیه و….جزفقرو فلاکت و جنگ واوارگی هیچ چیز نسبشان نشده است .این دنیا بر روی قاعده غلط نشسته است. جنبش آزادیخواهی وسوسیالیستی تنها راه نجات بشریت از این منجلاب است .