مقالات

اعدام قتل عمد دولتی با هدف ارعاب جامعه است نه به اعدام ! سعید یگانه

اعدام‌ها در ایران بی وقفه ادامه دارد.روزی نیست که در زندانهای جمهوری اسلامی اعدام صورت نگیرد.جمهوری اسلامی شمار اعدام شدگان را مخفی نگه می دارد با این‌وصف آنچه از تعداد اعدام شدگان توسط سازمانهای حقوق بشری در رسانه ها گزارش می شود وحشتناک است. جمهوری اسلامی برای بقای خود روزانه دست به جنایت میزند.تنها درروز چهارشنبه ۶دی در زندانهای قزلحصار کرج و زندان شهرستان بیرجند به گفته مسئولین قضایی ۷نفرمرتبط با مواد مخدر وقتل، اعدام شده اند.

در زندانهای زاهدان،تهران،مشهد،اصفهان،خرم آباد و سنندج در روزها و هفته های اخیر چندین زندانی اعدام شده اند.از ۳۰آبان تا ۹آذر۱۴۰۲ دستگاه قضایی و ماشین کشتار جمهوری اسلامی در هر ۲۴ ساعت یک زندانی اهل زاهدان و بلوچستان را به جوخه اعدام سپرده است.در طول خیزش انقلابی در مقابل اعتراض مردم ستمدیده مناطق سیستان و بلوچستان به فقر و فلاکت و اختناق و سرکوبگری جمهوری اسلامی ضمن دستگیری وسیع و زندانی و شکنجه جوانان، دهها زندانی را به بهانه های مختلف اعدام واز این مردم انتقام گرفته است.

با گسترش اعدام زندانیان به بهانه مواد مخدر و قتل،اعدام زندانیان سیاسی دوباره نیز در دستور بیدادگاههای جمهوری اسلامی قرار دارد.اخیرا حکم اعدام دو زندانی سیاسی رضا رسایی و مجاهد کور کور در دیوان عالی قضایی تائید و احتمال اعدام این دو زندانی بالاست. درفاصله زمانی ۱۸مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶مهر ۱۴۰۲ دستکم ۶۵۹زندانی از جمله ۱۷زن و یک کودک در زندانهای جمهوری اسلامی اعدام شده اند.این آمار واقعی نیست و تعداد اعدام شدگان در سال جاری بدون تردید بیشترازآمار اعلام شده است .‌از آغاز جنگ در غزه اعدام ها شتاب بیشتری یافته و جمهوری اعدام در سکوت رسانه ای جان دهها نفر ‌را به اتهامات مختلف گرفته است.

اعدام در رژیم جمهوری اسلامی قتل عمد و با هدف ایجاد رعب و‌وحشت در میان مردم ،سیاست جدایی ناپذیر این رژیم بوده و با آغاز خیزش انقلابی بعد از قتل دولتی مهسا امینی درشهریور ۱۴۰۱ و تعرض توده ای -کارگری به جسم و‌جان رژیم جنایتکار اسلامی،اعدام سیاسی معترضین و در کنار آن اعدام زندانیان غیر سیاسی به ابزار ایجاد وحشت و خفه کردن جامعه مورد استفاده جنایتکاران اسلامی قرار می گیرد.

مطابق آمار، حدود ۴میلیون معتاد در ایران وجود دارد و با احتساب خانواده معتادان ۱۰تا ۱۲ میلیون انسان با مسئله اعتیاد درگیر و از آن رنج می برند.سپاه پاسداران یکی از تویع کنند گان اصلی مواد مخدر برای نابودی جوانان است .پناه بردن به مواد مخدر عموما ناشی از یاس و ناامیدی و سرخورگی به دلیل دشواری‌های اقتصادی و اجتماعی وفرهنگی و تبعیض و نابرابری نهفته درجامعه است که جوانان به آن روی می آورند .قتل عواقب، دردها و نابسامانی های اجتماعی است . در جامعه ای که مردم وبخصوص جوانان، چه زن و چه مرد، امنیت و آسایش و آینده روشنی برای خود نمی بینند ‌‌دچار قتل وجنایت نا خواسته می شوند.

جمهوری اسلامی بانی همه مصائب ومشکلاتی است که مردم با آن روبرو هستند.در جامعه ای که رفاه و آسایش وامنیت بیشتری وجود دارد وابزار و امکانات رشد وشکوفایی جامعه بیشتر در دسترس عموم قرارداشته باشد، به همان میزان یاس وسرخوردگی و اعتیاد و قتل و جنایت کمتر است. جمهوری اسلامی از یک طرف بیشتریی فشارهای اقتصادی،فرهنگی واجتماعی را به مردم تحمیل کرد ه، خلاقیت وشکوفایی خلاف سیاست وفرهنگ مسلط را سرکوب می کند، یاس وناامیدی ایجاد می کند وانسانها را به دلیل قتل و جنایت واعتیاد به مواد مخدررا اعدام واز زندگی آنان راساقط می کند.

به این زنجیره اعدام وکشتارجوانان باید پایان داد.به این بربریت و وحشی گری رژیم جنایتکار اسلامی باید افسارزد.جان تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از جمله رضا رسایی ومجاهد کور کوردر خطراست .اعدام قتل عمد دولتی، عمل شنیع و غیر انسانی و جهت بازدارندگی جامعه برای گذراز این شرایط اسفباراست وباید متوقف شود.نه به اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی در کنار سایر مطالبات باید به خواست عمومی مردم در اعتراضات تبدیل شود.دست جمهوری اسلامی را با گسترش اعتراض ومبارزه و نه گفتن به اعدام ازسر مردم کوتاه کنیم.