مقالات

“انتخابات” دراکولاها سیاوش دانشور

روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره “انتخابات” مجلس اسلامی همزمان با ششمین دوره “انتخابات” مجلس “خبرگان رهبری” برگزار میشود. خامنه ای و ابواب جمعی حکومت اسلامی با تبلیغ و تطمیع و تهدید بر طبل توخالی شرکت در انتخابات می کوبند. اینبار بحثهای اساسی قدیم تر ما در باره انتخابات موضوعیت ندارد. دوره گذشته است و حقانیت آنها در سطح توده ای و وسیع اثبات شده و جامعه در فاز تماما جدیدی است. اینبار بحث برسر مضحکه بودن انتخابات کفایت نمیکند، اینبار لازم نیست در مورد منطق “بد و بدتر” جدل کنیم، پرونده اصلاح طلب و اصولگرا و مستضعف پناهی هر باند و جناحی خیلی وقت است بسته شده است. رئیسی قصاب زندانیان سیاسی طی ضعیف ترین مضحکه انتخاباتی که با عدم شرکت گسترده جامعه روبرو شد از صندوق درآورده شد. امروز وعده های پوپولیستی و نمایشهای “ضد فساد” در حکومت سراپا فاسد با تمسخر مستمعین بدرقه میشود.

صحنه اینست: جنبشها و جامعه ای که برای سرنگونی و دفن رژیم اسلامی بمیدان آمده است و حکومتی که برای بقایش جنایت میکند و خون میریزد. در جامعه ای که آبستن یک انقلاب اجتماعی و دست اندر کار عمل انقلابی برای سرنگونی تمامیت جمهوری اسلامی است، “انتخابات” برای طبقه حاکم تنها یک معنی دارد: سنگربندی در مقابل سرنگونی خواهی برای مواجهه با امواج مبارزه انقلابی کارگران و مردم زحتمکش علیه وضع موجود.

مردم رای شان را داده اند، حرفشان را زده اند، حجاب اسلامی سمبل حاکمیت آپارتاید را آتش زده اند، علیه اسلام و صنعت دین بپاخاسته اند، کارگران هر روز علیه طبقه استثمارگر و فاسد سرمایه دار فریاد می زنند، این جنگی برسر آینده و بود و نبود جمهوری اسلامی و نظم کنونی است. اینبار بجز مشتی عمله و اکره رژیم کسی در نمایش انتخابات دراکولاها و قاتلین عزیزان ما شرکت نمیکند. مهساها، نیکاها، مجیدها و ساریناها و هزاران جان شیفته فشرده انتخاب واقعی جامعه ایران هستند. یک نسل و یک طبقه اجتماعی آمده است که از وضع کنونی عبور کند، “انتخابات” خاکریزی برای دوام و بقای رژیم تروریست و آدمکش خامنه ای ها است. مردم انقلابی و کارگران و محرومان روشن است که در نمایش انتخابات زندانبانان و شکنجه گران و استثمارگران خود شرکت نمی کنند بلکه آگاهانه رژیم را بر زمین میکوبند تا تکرار کنند؛ جمهوری اسلامی نمیخوایم! ایستاده ایم تا پایان!

٥ ژانویه ٢٠٢٤