مقالات

نابودی حماس”،یا نسل کشی وکوچ اجباری مردم فلسطین رفح در چند قدمی مرگ سعید یگانه


بیش از چهارماه ازحمله دولت اسرائیل به غزه وکشتاروآوارگی مردم فلسطین می گذرد.اکنون نباید تردیدی وجود داشته باشد که هدف دولت نژادپرست واشغالگراسرائیل از این جنگ،” اساسا نه نابودی حماس”که نسل کشی و کوچ اجباری مردم ساکن غزه است، چنانچه در نتیجه ادامه جنگ وحشیانه ارتش اسرائیل، بقیه ساکنین غزه جان سالم به درببرند.علارغم اعتراض وسیع جهانی از جانب مردم آزادیخواه به این جنایت ورای دادگاه بین المللی به نسل کشی در غزه که بلافاصله مورد اعتراض دولت امریکا وشرکایش قرارگرفت، وبی نتیجه ماندن تلاش برای پایان جنگ وآزادی گروگانهای اسرائیلی و زندانیان فلسطینی، نتانیاهورئیس دولت نژادپرست اسرائیل به ارتش دستور داده است که خود را برای حمله به رفح، آخرین شهردر باریکه غزه که یک ونیم میلیون مردم آواره را در خود جای داده است آماده باشند.
تصمیم دولت فاشیست اسرائیل برای حمله به رفح جان بیشتر از یک‌میلیون مردم آواره غزه را به مرگ و‌نابودی تهدید می کند.ابعادجنایات جنگی توسط دولت وارتش اسرائیل آنچنان فاجعه باراست که “مدافعین تاکنونی دولت اسرائیل در این نسل کشی”،ازادامه جنگ و وقوع فاجعه بزرگتردر حمله به رفح به نتانیاهوهشدار داده اند وسازمان ملل نگرانی خود را از بروزاین فاجعه انسانی ابرازکرده است.
“معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و رئیس بخش امداد رسانی این سازمان در بیانیه ای گفته است که مردم در رفح مانند بقیه جمعیت غزه قربانی تهاجمی هستند که از نظر شدت،بی رحمی،وگستردگی بی مانند است.اوگفته که عواقب تهاجم به رفح فاجعه بار خواهد بودو دراین بیانیه گفته است که رفح با بیش از یک میلیون نفر آواره مملو از مردمی است که”به مرگ خیره شده اند”.او گفته است که مردم به سختی به غذا و دارو دسترسی دارند و مکان امنی وجود ندارد که مردم به آنجا پناه ببرند”.
وقتی سازمان ملل این چنین ازعمق وقوع یک فاجعه در رفح گزارش می دهد و اظهارنگرانی می کند ،باید اضافه کرد که عمق فاجعه انسانی و رنجی که مردم غزه متحمل می شوند باید بسیار بسیاروخیمتراز آنچه است که سازمان ملل گزارش می کند.این در شرایطی است که تاکنون نزدیک به ۵۰هزارنفر از مردم غزه از آغاز جنگ تا کنون جان خود را از دست داده اند و هزاران زخمی بجای گذاشته است.طبق برآوردی رفع ۲۵۰ هزارنفر جمعیت دارد که هم اکنون به یک و‌نیم میلیون افزایش یافته .
بستر اصلی رسانه ها این روزها دیگرکمترین خبراز وقوع این جنایات به روی صحنه تلوزیون می آورند. سانسور میکنند یا با سمپاتی به دولت اسرائیل از غزه گزارش می دهند.درسایه خفقان رسانه ای دولت و ارتش اسرائیل به هر جنایتی در غزه دست می زنند.راست سلطنت طلب نه تنها از این جنگ خشنود است ودرجانب دولت اسرائیل ایستاده است، بلکه آرزوی حمله به ایران را نیزدر سر می پرورانند.تلوزیون انترناشنال به بلند گوی دولت اسرائیل تبدیل شده ویا بی طرف از این همه جنایت چشم پوشی می کنند.
تهدید بیش از یک میلیون انسان به مرگ جلو چشم جهانیان فقط به دلیل اینکه آنها مردم دیگرند،ازنژاد دیگرند و قدرت دفاع از خود را ندارند باید به حساب چه چیزی گذاشت. هیچ توجیهی برای این همه جنایت در حق مردم ستمدیده فلسطین را نباید قبول کرد. جهانی که سود ومنفعت دولتهای سرمایه داری حرف اول را می زند، وبرای سهم بیشتری از آن جنگهای خانمانسوزراه می اندازند، نژاد،ملت و تحریک نژاد پرستی به ابزارپیشبرد این سیاستهای جنایتکارانه تبدیل شده است.
هدف دولت اسرائیل ازادامه جنگ در غزه
آغازجنگ دولت نژادپرست اسرائیل از ۷ اکتبرعلیه مردم فلسطین درغزه ، ادامه سیاست تجاوزگرانه واشغالگرانه دولت اسرائیل درجنگ شش روزه در۱۹۶۷ است که منجربه اشغال سرزمینهای فلسطینی وبلندیهای جولان شد. ازآن زمان تا کنون سیاستهای فاشیستی دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین ادامه داشته و هر نوع تلاشی برای حل بحران فلسطین وتشکیل دولت مستقل فلسطینی را به بن بست رسانده اند.دولت اسرائیل علارغم مخالفت جامعه جهانی با سیاست اشغال، طی سالهای گذشته با ارائه کمکهای مالی و تخفیف مالیات و انواع خدمات، یهودیان را تشویق به شهرک سازی درسرزمینهای اشغالی مردم فلسطین کرده وآنان را کوچ اجباری داده اند. جریان تروریستی حماس که دولت اسرائیل “قصد نابودی آن را دارد”، ساخته دست دولت نژاد پرست اسرائیل برای حاشیه کردن جنبش واقعی مردم فلسطین، وجریان الفتح و حاشیه ای کردن خواست مردم برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است.
گفته می شود که دولت اسرائیل با اشغال سرزمینهای فلسطینی سالانه صدها میلیارد دلاراز ذخایرگازی و منابع طبیعی نفع می برد.دریای مدیترانه در حاشیه غزه سرشاراز منابع گازی و نفتی است که دولت اسرائیل تا کنون ازآن بی بهره بوده است. اشغال وکشتاروکوچ اجباری مردم ازغزه این هدف ودستیابی به این منابع را برای دولت اسرائیل نیز تامین می کند.هدف دولت اسرائیل از ادامه این جنگ در صورتی که به این اهداف دست یابد، اشغال تمامی غزه وکرانه باختری وکوچ اجباری مردم به مناطق دیگر است. دولت اسرائیل رسما اعلام کرد که حاضراست بخشی از هزینه اسکان مردم غزه در کشورهای دیگر را متقبل شود.
از این جنگ تنها اسرائیل نفع نمی برد. دولت اسرائیل که پنجمین قدرت نظامی در منطقه است، با کمک دولت امریکا به یکی از پایگاههای مهم نظامی امریکا در منطقه تبدیل شده است. با این وجود بدون حمایت مالی ونظامی امریکا وچراغ سبزدولتهای اروپایی ادامه جنگ در این ابعاد برای دولت اسرائیل تا کنون میسرنبود. آغازجنگ درغزه پای نیروهای نظامی امریکا وهم پیمانانش را دوباره به منطقه وسیعا باز کرد.به بهانه حملات حوثی ها در دریای سرخ، کشتی های جنگی و نیروی بیشتری را به منطقه گسیل دادند. افول قدرقدرتی امریکا، بخصوص بعد از عقب نشینی از افغانستان، جنگ کنونی، امکان جبران ضعف وحضورامریکا و همپیمانانش را در منطقه ممکن کرده است.با اعلان حمله به رفح هم مرزبا کشورمصر،ارتش این کشورنیزدر صحرای سینا آرایش نظامی به خود گرفته وصدها تانگ ونیروی فراوانی برای مقابله احتمالی با ارتش اسرائیل به صحرای سینا گسیل داده اند.
جنگ دولت نژاد پرست اسرائیل علیه مردم فلسطین هر چه زودترباید پایان یابد.جهان متمدن ومردم آزادیخواه علیه سیاست نژاد پرستی واشغال گری دولت اسرائیل باید هر چه بیشتربه صدا درآیند ومانع ادامه کشتار وآوارگی مردم فلسطین شوند.بازگشت مردم فلسطین به سرزمینهای اشغالی حق مسلم آنان است وباید وسیعا ازآن حمایت شود. طرح دولت مستقل فلسطین تنها راه پایان دادن به ستم وآوارگی مردم فلسطین وبحران فلسطین است.