مقالات

گزارش شرکت فعالین حزب حکمتیست در تجمعات علیه مضحکه انتخابات در خارج کشور

گونبرگ سوئد: کادرها و فعالین و دوستدارحزب همراه با سایر احزاب و سازمانها و فعالین سیاسی از ساعت ٨ صبح تا غروب دهها نفر علیه مضحکه انتخابات در مقابل محل اخذ رای تجمع کردند، در طول ساعتها حضور در محل اخذ رای به دادن شعار و سخنرانی پرداختند. محل صندوق سوت و کور تا غروب کمتر از ١٠٠ نفر به آن مراجعه کردەاند.
اسلو: فعالین حزب در اسلو پایتخت نروژ همراه با سایر جریانات سیاسی در مقابل محل اخذ رای تجمع کردە و علیه مضحکه انتخابات شعاردادە و سخنرانی کردند. در نروژ نیز محل انتخابات همچون سایر کشورها خلوت بود.
بریتانیا: لندن
تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست همراس با شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران و همبستگی با مبارزات مردم ایران و کارزار علیه اعدام اقدام به تجمع در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی از ساعت ٩ صبح تا نزدیک به ٤ بعد از ظهر به شعار و سخنرانی پرداخته و خطاب به رای دهندگان با صدای بلند می گفتند “رای دهندە شرمت باد”، “رای دهندە ننگت باد”، آنچه واضح بود رژیم برای جلوگیری از رخوت در محل صندوق به برخی از مراجعین ویزا و پاسپورت و “خدمات” کنسولی قرار ملاقات گذاشته بودند که با مراجعه بهکنسولگری متوجه ترفند آنان شدە و انگشت خود را رنگی نکردە اند.در حین تجمع اعتراضی در لندن رسانه ها با رفقا هلاله طاهری و سعید آرمان مصاحبه کردند.
آلمان
تجمع ۸ تیرماه ۱۴۰۱ فرانکفورت مقابل کنسولگری
با هماهنگی با شورای “همبستکی با انقلابی زن زندگی آزادی“ و مسئول برگزاری تجمع نیروهای چپ مختلف ایرانی فعالین حزب حکمتیست در این تجمع شرکت کردند.
فعالین حزب در این اعتراض با پلاکاردهای حزب در اعتراض به مضحکه انتخابات در این اعتراض شرکت داشتند. در این اعتراض ضمن سخنرانی وافشای جنایات جمهوری اسلامی و مضحکه انتخابات مجزا علیه مزدوران شرکت کننده در سیرک انتخاباتی شعارهایی سرداده شده و از چهره عده ای از مزدوران فیلمبرداری و افشا شدند. در این تجمع امیر عسگری از طرف کمیته آلمان حزب حکمتیست در پلاتفرم شورای فرانکفورت سخنرانی کرد. در این تظاهرات که متشکل از گروه‌های مختلف شامل فعالین حزب حکمتیست، حزب کمونیست کارگری و فعالین علیه اعدام بود، عرفان رامزی پور(آسیب دیده چشمی) و همچنین رامین رمضان زاده دو آسیب دیده خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ و کامیاب محمدی بازمانده و مجروح خیزش آبان ۹۸ نیز سخنرانی کردند.
تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست
4 ژوئیه 2024