اطلاعیه ها

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست

تجمع خانواده زندانیان مقابل دادگاه سنندج برایآزادی زندانیان

بنا به خبر ارسالی از شهر سنندج امروزشنبه ۱۷ اسفند خانواده زندانیان برای دومین باردر طول هفته گذشته برای آزادی بستگانشان مقابل دادگاه این شهرتجمع کرده و خواهان آزادی زندانیان شدند.

روزپنجشنبه ۱۵ اسفند نیزتجمعی مشابه ازخانواده زندانیان مقابل دادگاه صورت گرفت که نه تنها جواب سرراستی از مامورین دریافت نکردند، بلکه با توهین و اهانت آنان روبرو شدند. مطابق این خبر امروز تعدادی از زندانیان عادی از زندان شهر سنندج آزاد شده اند.

با شیوع ویروس کرونا در ایران و به خطر افتادن جان زندانیان، فشارخانواده زندانیان و فعالین اجتماعی برای آزادی زندانیان بالا گرفته و جمهوری اسلامی ناچارشد اعلام کند قصد دارد ۵۴۰۰۰ زندانی را از زندان آزاد کند. بعد از گذشت ۵ روزاز اعلام این خبرتاکنون تنها تعداد محدودی از زندانیان از زندان آزاد شده اند و جمهوری اسلامی مطابق معمول دارد با جان هزاران زندانی که از کمترین امکانات بهداشتی برخوردارند بازی می کند.

حزب حکمتیست همه خانواده ها و فعالین و مردم مبارزشهرهای کردستان را فرا می خواند که برای آزادی زندانیان از بند و نجات جان آنان جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داده و خواهان اجرای هر چه سریع تر این طرح بشوند. همه زندانیان تارفع خطر ویروس کرونا وعادی شدن اوضاع باید از زندان آزاد شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۱۷اسفند ۱۳۹۸