کنگره هشتم حزب

رادیو پیام کانادا-پیام به کنگره ۸ حکمتیست

 

 

رفقا، با درود های گرم!

 برگزاری هشتمین کنگره حزب را به شما صمیمانه تبریک میگوییم. متاسفانه علیرقم میل باطنی و به دلیل بعضی مشکلات نتوانستیم در کنگره شما شرکت کنیم ولی آنرا از طریق اینترنت با جدیت دنبال میکنیم.

هنوز چند روزی نیست که با سرود انترناسیونالیسم با محمد جراحی وداع کردیم که شاهد ربودن محمود صالحی جلوی درب بیمارستان بودیم‌. جمهوری اسلامی با دستگیری رهبران کارگری و فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین با آوردن فشار بر روی آنها و خانواده هایشان تلاش دارد تا از این شرایط بحرانی عبور کند. شرایطی که ما هر روز شاهد تظاهرات روزانه کارگران، معلمان، بازنشستگان، پیشکسوتان، دانشجویان، پرستاران، فعالین اجتماعی و محیط زیست، کولبران و همه و همه میباشیم. اینها نشانگر جامعه ای متلاطم و رادیکال میباشد که تغییر نظام را در دستور کار خویش نهاده و به درستی در مراسم وداع با محمد جراحی فریاد میزند که تنها راه رهایی سوسیالیسم است.

 در شرایطی حضور منسجم و پر قدرت احزاب و سازمانهای کمونیستی بسیار ضروری و پر اهمیت میباشد. باید حضور ما در عرصه سازماندهی و متشکل کردن این اعتراضات فعال بوده و از فاز تحلیل و تفسیر اعتراضات عبور و به امر سازماندهی بپردازیم. سکتاریسم و محفلگرایی متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که چپ ما با آن درگیر میباشد. اتحاد هر چه بیشتر کمونیستها در چنین شرایطی ضروری و باید در دستور کار قرار گیرد.

دستتان را به گرمی میفشاریم و برایتان کنگره موفقی را آرزومندیم.
 
امیر از طرف رادیو پیام کانادا