مقالات

معامله کثیف دولت اقلیم کردستان استرداد و اعدام مصطفی سلیمی سعید یگانه

با تحویل دادن مصطفی سلیمی زندانی سیاسی به دولت جنایتکار اسلامی و اعدام او، بار دیگر از چهره و ماهیت ناسیونالیستی و جنایتکارانه مافیای قدرت در حکومت اقلیم کردستا ن عراق پرده برداشت. اکنون دیگر افکار عمومی بخصوص در هر دو منطقه کردستان عراق و ایران از معامله کثیف دولت محلی اقلیم کردستان عراق، استرداد و اعدام مصطفی سلیمی زندانی سیاسی توسط جنایتکاران دولت اسلامی باخبر هستند و از عمق مزدوری و خوشخدمتی و معامله بر سر جان و زندگی انسانها که برای فرار از مرگ و تیغ اعدام به آنها پناه آورده اند آگاهند. تقدیم دو دستی مصطفی سلیمی توسط سازمان امنیتی حکومت محلی اقلیم به مزدوران اسلامی، که خوب آگاه بودند در صورت استرداد اعدام خواهد شد، نفرت عظیمی را علیه احزاب ناسیونالست و مافیای قدرت در اقلیم کردستان دامن زده است.

مصطفی سلیمی زندانی سیاسی بعد از ۱۷ سال زندان و حکم اعدام بالای سر او، بعد از فرار از زندان برای نجات از مرگ به منطقه پنجوین در اقلیم کردستان عراق  پناه برد. طبق اخبار و اطلاعات موثق مردم او را در پناه خود گرفتند و قصد کمک به او را داشتند. اما سازمان امنیت محلی به بهانه تست کرونا به مردم دروغ گفت و سرآنها کلاه گذاشتند و او را از چنگ مردم درآوردند و علیرغم تقاضای او مبنی بر حفظ جانش که اگرتحویل داده شود اعدام خواهد شد، مصطفی را تحویل جنایتکاران اسلامی دادند و چنانکه انتظار میرفت دو روز طول نکشید اعدامش کردند.

جمهوری اسلامی، حکومتی جنایتکار و مستبد و ضد بشر است و ماهیت آن برای همگان روشن است. تاکنون بیشتر از صد هزار نفر از مخالفین سیاسی خود را اعدام و هم اکنون هزاران زندانی سیاسی به جرم آزادیخواهی و حق طلبی و مخالفت سیاسی و مدنی با جمهوری اسلامی در سیاه چالهای جمهوری اسلامی بسر میبرند. اما این مورد، فرار یک زندانی سیاسی از مرگ و پناه آوردن به حکومت اقلیم، تحویل و اعدام او بسیاراسفبار و دل هر انسان شرافتمندی را به درد آورد ه است.انسانی در جستجوی آزادی و فرار از مرگ به جوخه اعدام سپرده شد. ننگ بر شما!!

تحویل مصطفی سلیمی به دست جنایتکاران اسلامی نقض ابتدایی ترین نرم و اصول انسانی است که دولت محلی اقلیم کردستان عراق مرتکب شد. او پناهنده سیاسی بود و مطابق اصول شناخته شده بین المللی میبایست به او پناه داده می شد.به این دلیل از نظر مردم آزادیخواه کردستان و همه سازمانهای مترقی و آزادیخواه، حکومت محلی اقلیم کردستان شریک جرم این جنایت است و بحق مورد نفرت و انزجارقرار گرفت.

مزدوری و خوشخدمتی دولت محلی اقلیم کردستان به جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارد. شهرهای کردستان عراق جولانگاه عوامل اطلاعاتی و تروریستی جمهوری اسلامی است. تاکنون دهها فعال سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خاک کردستان عراق توسط عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی ترورشده اند. حکومت محلی اقلیم کردستان در ادامه همسویی و همکاری با جمهوری اسلامی، مصطفی سلیمی را تحویل جنایتکاران اسلامی داد. این جنایت توجیه بردار نیست و حکومت محلی اقلیم کردستان در مقابل مردم آزادیخواه کردستان باید جوابگو باشد و مردم نباید در مقابل این عمل شنیع سکوت کنند. محکوم کردن این اعمال شنیع و غیرانسانی وظیفه مردم آزادیخواه کردستان و هر انسان شریفی میباشد. علاوه براین مردم آزادیخواه کردستان در رابطه با سیاست احزاب ناسیونالیست مستقر در خاک کردستان عراق، عدم مسئولیت پذیری و لاقیدی نسبت به جان مصطفی سلیمی و انکار نقش کلیدی اتحادیه میهنی در استرداد مصطفی سلیمی به جمهوری اسلامی نباید گذشت کنند.

حکومت اقلیم در کردستان عراق یک حکومت بورژوا ناسیونالیستی است و باندهای مافیایی آن را هدایت میکنند.اسم کرد را بر خود یدک می کشد اما به همان “ملت کرد” و یا یک پناهند “کرد” هم رحم نمیکنند. یکی از خصیصه های بارز و تاریخی این احزاب مزدوری و خوش خدمتی در قبال قدرتهای منطقه است که تاریخ طولانی دارد. این اعمال و خصیصه ها هم ریشه در ماهیت ناسیونالیستی و بورژوائی آنها دارد وهم از این حکومتها به ارث برده اند. داشتن سهمی از قدرت و دزدی و ثروت اندوزی بر همه چیز ارجحیت دارد؛ بر انسانیت، شرافتسیاسی، حقوق و آزادی بیان، رفاه و خوشبختی مردم. هر دو بال این حکومت، یکی با جمهوری جنایتکار اسلامی و دیگری با دولت فاشیست ترکیه به معامله و بده و بستان مشغولند. نماینده اقلیم در تهران شرم ندارد که بگوید ما مصطفی سلیمی را تحویل دادیم به دلیل اینکه او زندانی سیاسی نبود، سارق مسلح بود! کلماتی که جمهوری اسلامی برای توجیه این جنایت به خورد جامعه می دهد.

این رویداد دردآور که مردم آزادیخواه جوامع کردستان را در ماتم فرو برد، فرصت و فرجه ای مناسب برای مردم ایجاد کرد که بیشتر به ماهیت ناسیونالیستی و جنایتکارانه و غیر انسانی این احزاب پی ببرند. زیاد تفاوتی ندارند. ماهیت همه احزاب ناسیونالیست در اصل یکی است. همه احزاب ناسیونالیست تاریخا مادام و هر جا به درجه ای از قدرت دست یافته اند همینطورعمل کرده اند. نباید به این احزاب توهم داشت. ستم ملی و”کردایتی” دستمایه معامله و گرفتن سهمی از قدرت محلی است. هیچوقت مبارز واقعی رفع ستم ملی نبوده و نیستند و با مستبدترین حاکمان منطقه در اعمال ستم بر مردم “کردستان ” همدست و شریکند و خود بر اعمال ستم و تبعیض و نابرابری بر همین مردم “کرد” به حاکمیت ادامه می دهند. مصطفی سلیمی قربانی این سیاستها شد. *

١٦ آوریل ٢٠٢٠