کنگره ششم حزب کنگره های حزب

کنگره ها //۶// پیامهای احزاب و شخصیتها به کنگره ششم

رفقای حزب حکمتیست
برگزاری کنگره را به گرمی تبریک میگویم. بسیار متاسفم که نتوانستم به همراه شما در کنگره حضور یابم. از راه دور به شما خیره شده و انتظار کنگره موفقی را دارم. من همفکر و همدل شما هستم. حداقل تاریخ دو دهه اخیر نشان داده است که میتوانید در تحولات ایران نقش موثری داشته باشید. مطمئن باشید هر کار و همکاری از دست ما برآید مثل همیشه میخواهیم حزب حکمتیست را قدرتمند کنیم.
موفق باشید
احمد علی
چهارم  مه  2013

———

پیام کایا هاماری فعال کمونیست فنلاند به کنگره ششم حزب حکمتیست

رفقا!

من اکنون و در حال حاضر سه نسل از کمونیستها را دیده و تجربه کرده ام، طی این مدت با علاقه مطلب ” کمونیسم و جهان امروز را از منصور حکمت که در سال 1992 ” نوشته شده است را مطالعه کردم. پس از خواندن چندین باره آن مطلب، اکنون با دیدی دیگر و روشی دیگر نسبت به تجربه کمونیسم مینگرم که با بررسی رایج متفاوت است، در آن مطلب توضیح بسیاری از نگرانی های مرتبط با آن آنچه در دو دهه گذشته رخ داده است را میشود با بینشی نوین نگریست که در تناقض با بررسی رایج مفسر های بورژوائی است.

من قبلا در سفری به اتحاد جماهیر شوروی به امید اینکه از نزدیک نظام سوسیالیستی را ببینم و تجربه کنم که بوسیله انقلاب استقرار یافته بود، با نا امیدی برگشتم. من اول فکر می کردم این کمونیسم واقعی است چرا که خانواده ام برای استقرار آن مبارزه کرده بودند، از اعضای خانواده ما کشته، زخمی و حتی زندانی داده بودیم. اما خیلی سخت است به جای آسایش و رفاه  و کوتاه کردن ساعت کار و ایجاد شرایط بهتر زندگی و دستمزد، فقط اسم کارفرما عوض شده بود. استثمار همچنان پابرجا بود. در حقیقت انقلاب سوسیالیستی به کج راهه رفته بود و بجای آن در روسیه انقلاب رها شده بود و سرمایه ملی بود که قدرت سیاسی را در دست گرفته بود. حقوق و دستمزد کار، ارزش مبادله برای بدست آوردن سود بیشتر بود.

این منظره که جناح راست به انقلاب روسیه تحمیل کرده بود در سراسر جهان آن را به اسم هویت کمونیسم معرفی میکردند، در واقع به تبلیغ علیه کمونیسم تبدیل شده بود که صف وسیعی را نسبت به کمونیسم نا امید کرده بود.

اگر تهاجم بورژوازی را به کارگر و کمونیسم هنوز پابرجا می بینیم، ناشی از حقانیت بورژوازی در برابر کمونیسم نیست. ما باید به نقد سوسیالیستی از جامعه سرمایه داری باور بیشتری پیدا کنیم. رسالت نظام سرمایه داری بر پایه بربریت سود و استثمار و بعضا از طریق ایجاد تفرقه و پراکندگی به حاکمیت بی رحمانه خود ادامه میدهد.

امروز پدیده بیکاری جهانی است. خط فقر به پائینترین درجه رسیده است، رقابت در حین کار بی رحمانه ادامه دارد. در نظام سرمایه داری انسانها به جان همدیگر افتاده اند، از خود بیگانگی، حرص و آز براکثریت جامعه تحمیل شده است. در سیستم سرمایه داری ارزش یک انسان را با میزان توانائی او برای تولید بیشتر ارزش گذاری میکنند. یعنی انسانیت او با میزان توانائی او جهت تولید بیشتر ارزش گزاری میشود.

در نظام سرمایه داری مبنای تولید در جامعه نیاز انسانهای آن جامعه نیست. سرمایه دار و کارفرما اگر بداند تولیداتش دیگر در اینجا سود نمیدهد، ابزار تولیدش را برمی دارد و میرود ارزانترین نیروی کار را در دیگر کشورهای دنیا پیدا میکند و به استثمار مشغول میشود.

تکنولوژی امروز را میتوان یک انقلاب دیگر نامید اما زندگی کارگر از آن نفعی نبرده است. امروز موقعیت طبقه کارگر در مقابل رشت تکنولوژی ضعیف تر و بعضا تدافعی تر و وخیم تر شده است. و از همه مهمتر امنیت شغلی از بین رفته است و باعث پراکندگی بیشتر در عرصه مبارزه طبقاتی شده است.
سیستم موجود بوسیله در اختیار داشتن ابزارهای تبلیغی مدام مشغول شستشوی مغزی هستند. تبلیغات آنها آنقدر قوی و وسیع است که مردم را قانع کرده اند که از لباس پوشیدن تا مصرف مواد غذایی را بر مبنای تبلیغات آنها تهیه و بعضا رفتار میکنند. مغز شوئی که بوسیله رسانه ها انجام میشود برمبنای منافع سرمایه و در راس آنها سیستم آمریکایی صورت میگیرد و از همه مهمتر تلاش میشود این سیستم را ازلی و ابدی جلوه دهند و توقع انسانها را پائین بیاورند.

رفقا!
این وضعیت که بورژوازی به جامعه و به طبقه کارگر تحمیل کرده است نمیتواند قابل دوام باشد. مردم از این وضعیت خسته و به ستوه آمده اند، اما آلترناتیو و راه حل قابل اعتمادی را پیدا نکرده اند. تغییر این وضعیت وظیفه ما کمونیستهاست که باید نقد مارکسیستی را از این سیستم استثمارگر زنده کنیم. باید اعتماد مردم را نسبت به زندگی برابر و آزاد جلب کنیم. باید اعتماد به کمونیستها را تقویت کنیم و ما هم باید از تجارب دو نسل گذشته درس بگیریم، اینبار نباید گذاشت انقلاب سوسیالیستی به کج راهه برود. کمونیستها حقانیت دارند بشرطی که خودمان به این حقانیت باور داشته باشیم!
برای پیش برد کنگره آرزوی موفقیت میکنم!

کایا هاماری، فعال کمونیست جامعه فنلاند
Kaija Hamari
ترجمه اززبان فنلاندی: رضا کمانگر

——————

پیام شاباز محمود فعال کارگری از کردستان عراق

برگزاری کنگره ششم را تبریک میگویم. امیدوارم کنگره تان با موفقیت برنامه و نقشه پیشرو برای حزب و کارگر و زحمتکش ایران تدوین کند، به نحوی که به دروازه حضور موثر در میان کارگران و مردم ایران تبدیل شود.
با آرزوی دوباره موفقیت کنگره
شاباز محمود
فعال کارگری در کردستان عراق
چهارم مه 2013

——————

پیام نماینده حزب سوسیالیست عدالتخواه سوئد به کنگره ششم

بحران مالی جهانی زندگی میلیونها کارگر در سراسر را جهان تحت تاثیر قرار داده است. ما چندین سال است که شاهد حمله ی نخبگان در قدرت به سطح معیشت کارگران و فقرا هستیم .
بهار عرب  در سال 2011  به الهام  بخش  اعتراض  میلیونها انسان در سراسر جهان تبدیل شد. بسیاری معتقدند که بهار بسر  آمده است و پاییز در راه  است. اما هنوز تلاش انقلاب در برابر ضد انقلاب  زنده است. در تونس و مصر دوباره صدها هزار نفر در خیابانها هستند.  اعتصابات واعتراضات اخیر نیاز به یک انقلاب دوم را نشان میدهد. نه اخوان المسلمین و نه دولت تونس تاکنون قادر به حل مشکلات توده ها نشده اند.
در لیبی و سوریه هرج و مرج حاکم است. خشونت های فرقه ای و کشتار جمعی  نتیجه پیروزی امپریالیسم بر طبقه کارگر سازمانیافته است. اما هیچ راه  میانه ای وجود ندارد – نه ناتو، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل متحد  نمیتوانند برای تغییر شرایط کارگران کاری انجام دهند.
راه دشواری در مقابل کارگران مصر و لیبی قرار گرفته است. برای  تصاحب قدرت؛ سازمانیابی  و جلب حمایت همبستگی بین المللی  پیش شریطی اساسی است.
در اروپا هم، صحنه ی سیاست در دست طبقه کارگر است. از یونان ، پرتغال و اسپانیا ، مبارزه به همه جا در حال گسترش است. ما شاهد اعتصابات عمومی، اشغال کارخانه ها و اعتراضاتی  که دهها هزار نفر را سازمان داده است هستیم. گزارش های روزانه ی رفقایمان در کمیته ی بین المللی وکارگری از اعتصابات و درگیریهای جدی خبر میدهد. در یونان و ایتالیا، کارگران تولید را در کارخانه های اشغال شده، خود در دست گرفته اند.
در اسپانیا در شهرهایی که در کنترل  کمیته های کارگری میباشد، وظیفه توزیع مواد غذایی را از کشاورزان و مصادره سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگ بعهده گرفته اند.
تا زمانی که  بحران در جریان است و  حمله به طبقه  کارگر را ادامه می دهند مقاومت و مبارزه با گستردگی بیشتری پیش می رود. از سال 1920 تاکنون انگلستان با چنین اعتصابی اتحادیه ای وسیعی روبرو نبوده است.  در دانمارک  اعتصاب معلمان با ممنوعیت دولت روبرو شد.
در یونان، شبکه جدیدی  برای جلوگیری از طلوع طلایی جنبش نژادپرستان و مقابله با حملات  نئو نازیست  به پناهندگان تشکیل شده است. حزب سوسیالیست های عدالت خواه  و کمیته بین الملی ما قاطعانه مصمم است که بخشی از این جنبش اعتراضی روبه رشد باشد.

ما همچنین معتقد هستیم   که شما، رفقای ایرانی ما، میتوانند یک نقش  مهمی در دوره های آینده از رشد تضادهای طبقاتی داشته باشند. طبقه کارگر اروپا – که  شما بعنوان به عنوان سوسیالیست ها و کمونیست ها – بخشی از آن هستید، می تواند  از تجربیات شما بهره مند شود. ما مشتاقانه منتظر همکاری مستمر گسترده ، در اینجا در سوئد و همچنین در اروپا و بخش بین المللی  با شما هستیم. در 21 سپتامبر، اعتراضات گسترده ای درکشور سوئد سازمان داده شده است ما از شرکت شما در این اعتراضات  استقبال می کنیم.
استفان بری نماینده حزب سوسیالیست های عدالت خواه
ترجمه از سوئدی: پروین کابلی

———

با درودهای رفیقانه
برای دعوت صمیمانه به کنگره تان از شما سپاسگذارم. اگر شرایط اضطراری پیش نیامده بود، آرزو داشتم که در این رویداد مهم با شما شریک می شدم. شرکت در این کنگره برای من و رفقایم در مصر اهمیت بالایی می داشت، چرا که می توانستم تجارب مبارزاتی رفقای کمونیست دو کشور را در این دوره مهم تاریخ منطقه که نقشه سیاسی و ترکیب اجتماعی حاکم بر آن باز تعریف می شود، با شما در میان می گذاشتم.
ما مبارزان کمونیست با مصافها و جدالهای بسیار و رویارویی های آنی و آتی با نیروهای بورژوایی محلی و منطقه ای که شدیداً توسط امپریالیسم جهانی پشتیبانی می شوند، روبرو هستیم. در این میان همبستگی کمونیستها و ایجاد ابزارهای پراتیک مشترک مبارزاتی که فراتر از چارچوب محلی و دارای خصلت بین المللی اند، از مهم ترین اولویت های جنبش کمونیستی در جهان عرب و منطقه خاورمیانه در دوره کنونی است.
آنچه از دست من بر می آید این است که برایتان کنگره قدرتمند و موفقی آرزو می کنم. کنگره ای که سهمی روشن در مسیر حرکت انقلابی منطقه و پشتیبانی از مبارزه طبقه کارگر در راه برقراری حکومت کارگری که رؤیای همه ماست ادا کند.
علاء عوض
ترجمه اززبان عربی به فارسی: فاتح شیخ

————

پیام رفیق فتح الله محروس احمد از رهبران با سابقه جنبش کارگری و کمونیستی مصر

درود انقلاب و درودهای کارگران مصر را در این روزهای اول ماه مه به شما تقدیم می کنم. دوست داشتم با شما باشم و در کنگره تان شرکت می کردم، اما شرایط و پیچیدگیهای اداری مرا از شرکت در کنگره محروم کرد. محروم شدم از اینکه بتوانیم مسائل انقلاب ایران و مسائل انقلاب مصر را با هم بررسی کنیم و همبستگی انترناسیونالیستی در برابر دشمن مشترک مان را مستحکم سازیم.
بنابراین بار دیگر درود و احترام خود را به همه رفقای نماینده کنگره تقدیم می کنم و امیدوارم در راه روشنتر کردن چشم انداز و نقشه عمل های مناسب برای تحقق انقلاب سوسیالیستی موفق باشید.
زنده باد مبارزات حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست
زنده باد مبارزه طبقه کارگر
فتح الله محروس احمد ـ فعال اتحادیه ای، عضو کمیته مرکزی حزب همپیمانی مردمی سوسیالیستی
دوم مه 2013
ترجمه از زبان عربی به فارسی: فاتح شیخ

——-_____

پیام یوران گوستاوسون از فعالین رادیکال اتحادیه کارگری و فعال کمونیسم کارگری در سوئد

به کنگره ۶ حزب کمونیسم کارگری حکمتیست

خیلی خوشحال هستم و افتخار میکنم که اینجا هستم و شما را مجددا میبینم. من بعنوام یک فعال اتحادیه ای با شما در پروسه مبارزه قهرمانه تان در کمپین همبستگی برای کارگران و رهبران کارگری زندانی در ایران آشنا شدم. میدانم که این یک کنگره مهمی در این شرایط حساس تاریخی است و برای شما آرزوی موفقیت میکنم.

در چندین سال گذشته کارگران و مردم در سراسر دنیا در مبارزات اعتراضی، قیامها و انقلابات علیه رژیمهای ارتجاعی یا نئولیبرالیسم سرمایه داری در شمال آفریقا و خاور میانه شرکت کردند. اعتصابات و اعتراضاتی در اعتراض به نتایج بحران عمیق سرمایه داری در اروپا و آمریکای جنوبی نیز صورت گرفته است. کشورهای در حال توسعه در آسیای شرقی و هندوستان نیز در بحران اقتصادی هستند. سیاستهای اقتصادی دیوانه وار رهبران در ایران ولی عمدتا و بسادگی بخاطر سیستم سرمایه داری در کشور، اقتصاد ایران در وضعیت ناگوار عمیقی بسر میبرد.

در سوئد، مانند همه کشورهای اروپایی، بیکاری بخصوص نزد جوانان بیداد میکند. سیاستهای ریاضت اقتصادی از طرف اروپای واحد دیکته میشوند و همه دولتها از این جانور سازمان سرمایه داری تبعیت میکنند. کاهش بودجه رفاه، خصوصی کردن عرصه های دولتی در زمینه نگه داری از سالمندان، آموزش، ارتباطات و بهداشت و درمان همه بطریق وحشتناکی با سرعت انجام میگیرند. این یک اقدام آگاهانه دولت بورژوایی بدنبال توافقات با اروپای واحد است. اقدامات فوق برای مهار کردن بحران اقتصادی فقط وضعیت را وخیمتر میکند. سوسیال دموکراتها دیگر جایی برای سیاست رفرمشان ندارند و نفوذ سیاسی خود را از دست میدهند. همزمان و پس از سقوط اقتصاد در چندین کشور، نیروهای فاشیست و راسیست پا میگیرند. این خطر حتی در سوئد هم هست.

فعالیتهای تدافعی اتحادیه ای یا صرفا مطرح کردن خواسته های اقتصادی دیگر کافی نیست. فوریترین مسئله سیاسی در حال حاضر، نیاز به یک جنبش وسیع سیاسی در ارتباط با اتحادیه های کارگری که بتواند مردم را متحد کند، است. به همین دلیل جنبشی بنام «کمپین مردم برای رفاه عمومی» تشکیل شده است که همه شبکه های اعتراضی و جبهههای نبرد را  علیه حمله سرمایه داری به رفاه مردم با هم متحد و وصل میکند. روز ۲۱ سپتامبر تظاهرات عظیمی در استکهلم و سایر شهرها برگزار خواهد شد با شعار «رفاه آری، سود نه».

این یک «جبهه ضد سرمایه داری» در حال رشد است. ولی به رهبری یک حزب سیاسی کارگری نیاز دارد. طبقه کارگر سوئد به حزب مارکسیستی خود نیاز دارد. یک حزب مثل حزب شما. من و سایر رفقایم به شما نگاه میکنیم و یاد میگیریم. برای کنگره تان در مبارزه علیه رژیم اسلامی سرمایه داری ایران آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم.

زنده باد سوسیالیسم!
زنده باد منصور حکمت!
۵ مه ۲۰۱۳
ترجمه به فارسی: مریم کوشا

————

پیام رزگار عقراوی، مدیر بزرگترین سایت چپ و سکولار جهان عرب “الحوار المتمدن”

پیام رزگار عقراوی، مدیر بزرگترین سایت چپ و سکولار جهان عرب “الحوار المتمدن”، که آن را حضورا در کنگره ششم حزب حکمتیست (چهار مه ٢٠١۳) قرائت کرد. 

رفقایم در حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست!
به مناسبت برگزاری کنگره ششم حزبتان به شما درودهای گرم تقدیم میکنم. کنگره ای که در شرایط بسیار پیچیده و پر از موانع داخلی و خارجی برگزار میشود که مبارزه جناحهای مختلف کمونیستها و چپها در ایران و جهان با آن روبروست. همچنانکه از شما و رفقای دفتر سیاسی بسیار سپاسگزارم که مرا برای شرکت در کنگره تان دعوت کرده اید و این شفافیت و رویکرد دمکراتیک را و بویژه پخش زنده رویدادهای کنگر از شبکه اینترنت را ارج میگذارم.
کمونیستهای کارگری در ایران و عراق جزو برجسته ترین مدافعان حقوق توده ها، کارگران و رنان، حقوق مدنی و سکولار، …. و غیره بوده اند؛ جزو نیروهای سیاسی دارای بیشترین نزاهت و جرات بوده اند؛ مواضع افتخارآمیزی علیه نظامهای حاکم و نیروهای قومی و دینی متعصب و سیاستهای ارتجاعی آنها داشته اند و صاحب افق و آلترناتیو سوسیالیستی روشنی هستند.
صراحتا بسیار دوست داشتم که رفقای عزیزمان حمید تقوائی، کورش مدرسی، ایرج آذرین، ینار محمد، موید احمد، عصام شکری …. و غیره، از رفقای جناحهای دیگر کمونیسم کارگری عراق و ایران، در کنار نمایندگان جناحهای کمونیست و چپ ایرانی و جهانی حاضر در کنگره حضور میداشتند.
رفقای عزیز مشتاقانه منتظر نتایج کنگره ششم حزبتان هستم و امیدوارم که:
–    بازبینی در حکمتیسم و کمونیسم کارگری و ارزیابی از تجربه فکری و سیاسی و سازمانی آن، به شیوه ای ریشه ای شامل نقاط منفی و مثبت آن و نقد آن صورت بگیرد و گشایش گسترده ای ایجاد شود در قبال گرایشات مارکسیستی و چپ، در راستای پیشرفت معرفتی و علمی و در جهت جلوگیری از عقبگردهای سازمانی و سیاسی بزرگی که برای گرایش کمونیسم کارگری در ایران و عراق فاجعه بار بوده اند.
–    بازبینی ریشه ای در مورد جدائیهای متوالی و مخرب در احزاب کمونیست کارگری و نقد آنها صورت بگیرد و نیز ابتکار عملی منعطف برای وحدت صفوف کمونیسم کارگری در جهت ادغام مجدد همه جناحهای آن در حزب کمونیست کارگری واحد دارای مکانیسمهای مدرن در مدیریت دیالوگها و اختلاف نظرها و دارای رهبری جمعی بکار گرفته شود.
–    یک حزب کمونیست کارگری منسجم که در راه بنای همپیمانی بزرگ چپ با همکاری دیگر نیروهای چپ و ترقیخواه در ایران تلاش کند. این همپیمانی جایگاه مهمی در همپیمانی دمکراتیک سکولار وسیعتر دارد.
–    دگرگونی و دمکراتیزه کردن اساسنامه حزب، به نحوی که به دمکراسی حزبی و موسساتی بیشتری مجال بدهد و امکان دست به دست گشتن رهبری را فراهم کند و تعدد تریبونها و نظریه پردازیهای فکری و سازمانی مختلف در داخل حزب واحد را بر مبنای اصل اکثریت و اقلیت همراه با تعهد همه به سیاستهای عمومی حزب – خط اکثریت- بپذیرد.
–    رهبری جدیدی انتخاب شود که جوانان و زنان نقش ملموسی در آن داشته باشند. و جهتگیری حزب اساسا به پراتیک واقعی در جامعه ایران و شرکت گسترده تر در مبارزات و اعتراضات روزانه کارگران و زحمتکشان ایران و رهبری کردن این مبارزات و اعتراضات علیه حاکمیت فاشیستی اسلامی معطوف گردد. و در اینجا به ضرورت بررسی و استفاده از تجارب چپ در جهان عرب بعد از خیزشهای انقلابی ای که منطقه را در بر گرفته و بالاخص تجارب چپ تونس و مصر اشاره میکنم.
در پایان برای رفقایم در حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست کنگره موفقی آرزو میکنم و امیدوارم که مصوبات و نتایج آن اثرات مثبتی داشته باشد، نه فقط برای حزبتان و پیشرفت آن، بلکه برای همه گرایش کمونیسم کارگری در ایران و همه حرکت چپ در منطقه.
با وجود اختلافات سیاسی و سازمانی واضحی که با شما دارم، این مانع نمیشود که بگویم: زنده باد کمونیسم کارگری با همه جناحهای آن بخاطر اینکه یکی از گرایشات انقلابی ترقیخواه در خاور میانه است.
سپاسگزارم از شما که بخشی از وقت کنگره ارزشمندتان را به من دادید و برایتان موفقیت کامل آرزو دارم.

——————-

پیام جریان آلترنانیو طبقاتی ایتالیا به کنگره حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست

رفقای عزیز

قبل از هر چیز به خاطر دعوت به کنگره ششم حزبتان تشکر می کنیم. بسیار متأسفیم که نمی توانیم شخصاً در کنگره حضور پیدا کنیم. بدینوسیله می خواهیم به شما تبریک بفرستیم. بر این باوریم که حزب شما نیرویی مهم در ایران و در جهان است برای ساختن دنیایی بهتر و متفاوت.
از بزرگتر شدن حزبتان خوشنود هستیم بر اساس این فاکت که یک نیروی دیگر کمونیستی ایرانی با شما اتحاد پیدا کرده اند. در واقع می دانیم که موقعیت کارگران در ایران دشوار است و اینکه انتخاب بورژوازی در ایران هنوز جمهوری اسلامی است که تضمین قدرت خود را با روشهای مستبدانه ادامه می دهد ـ چیزی که بحران فعلی نظم موجود آن را می طلبد.
در سطح بین المللی سرمایه داری ایران و ایتالیا هم پیمان نیستند اما در یک رویارویی نظامی ـ آنچنانکه با گسترش بحران احتمال آن بیشتر می شود، هواخواهان هر دو ناسیونالیسم ایرانی و ایتالیایی خواهند دید که ما رودروی هر دوی آنها خواهیم ایستاد.
ایجاد اتحاد بین المللی طبقه کارگر علیه بورژوازی امر تاریخی کمونیستهاست و بر متن اوضاع کنونی ضرورت آن بیشتر شده است. ما ” گوشت دم توپ” بورژوازی نخواهیم شد. بدین معنی که در راستای منفعت بورژوازی قرار نمی گیریم. منفعت طبقه کارگر در سرتاسر جهان کنار نهادن چنین جامعه ای و پیمودن مسیر کمونیسم به اتفاق یکدیگر است.
کنگره ای پربار برایتان آرزو می کنیم
آلترناتیو طبقاتی
ترجمه به فارسی: سیف خدایاری
22 آوریل 2013

———-

پیام جبار محمد بە کنگرە

رفقا حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست

با درودهای گرم بە همە شما برای کنگرە ششم حزب ارزوی موفقیت دارم. با اینکە تصمیم قبلی داشتم کە در کنگرە شما شرکت کنم متآسفانە بە دلیل مشکلات کاری کە داشتم نتوانستم در میانشما باشم
زندە باد کمونیسم کارگری
زندە باد حزب حکمتیست
جبار محمد
ایتالیا