کنگره ششم حزب کنگره های حزب

کنگره ها // ۶// پیام حزب کمونیست کارگری ایران به شرکت کنندگان در کنگره ششم حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

پیام حزب کمونیست کارگری ایران به شرکت کنندگان در کنگره ششم حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

این کنگره در شرایطی تشکیل میشود که وضعیت سیاسی در جهان و بویژه در ایران یک کمونیسم پراتیک، فعال و دخالتگر در عرصه های مختلف مبارزه علیه سرمایه داری و مصائب آن را بمیدان فرامیخواند. کمونیسمی که شرایط سیاسی متحول امروز را ببیند و به ضرورت تامین هژمونی و رهبری طبقه کارگر در این شرایط پاسخ درخور و عملی بدهد. کمونیسم کارگری، کمونیسم این دوره است. تنها کمونیسم کارگری، کمونیسم رادیکال و زنده و فعال، کمونیسم پراتیک و دخالتگر، میتواند عامل و نیروی فعال تحقق این امر باشد. 

ما عمیقا بر این باوریم که دوره قرائتها و تبیین های فرقه ای، انحلال طلبانه، پاسیفیستی، منزه طلبانه، اسکولاستیکی و کلیشه ای از کمونیسم و مارکسیسم گذشته است و هر نیروی مدعی کمونیسم کارگری – و دریک سطح عمومی تر هر نیروئی که خود را کمونیست مینامد- موظف است پراتیک و دخالتگری فعال در اعتراضات و جنبشهای گسترده ای که در ایران و در چهارگوشه جهان در جریان و رو به گسترش است را مهمترین امر و وظیفه خود بداند.

این امر، یعنی پراتیک فعال مبارزاتی در عرصه های مختلف، در عین حال زمینه و مبنای نزدیکی و هم جهتی نیروهای کمونیست انقلابی و بطریق اولی نیروهای مدعی کمونیسم کارگری نیز هست. بویژه در شرایط سیاسی متحول و خطیر امروز ایران، در شرایطی که جمهوری اسلامی در عمیق ترین بحران سیاسی دست و پا میزند، وضعیت فلاکت بار اقتصادی، کارگران و توده های وسیع مردم را بیش از پیش به اعتراض و مبارزه سوق میدهد و کمونیسم در ایران از نفوذ و محبوبیت قابل توجهی برخوردار است، کمونیسم کارگری موظف است که با تمام  قدرت و امکانات و توانائی خود بمیدان بیاید.

امیدواریم مصوبات این کنگره و سیاستهای حزب حکمتیست در جهت تحقق این امر باشد.
کنگره موفقی را برایتان آرزو میکنیم.

زنده باد کمونیسم کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران
٣ مه ٢٠١٣