اسناد پايه اي حزب

مباحثات : در محکومیت تعرض به ضوابط تشکیلاتی و نفی اصول و پرنسیپهای پایه ای حزب حکمتیست توسط اقلیت دفتر سیاسی – بهزاد جواهری

متاسفانه بعد از تمرد اقلیت دفتر سیاسی حزب حکمتیست از مصوبات حزبی و اکثریت دفتر سیاسی منتخب پلنوم 22، شبهات و سوالاتی درباره اداره سایتهای حزب حکمتیست پیش آمده است که در اینجا لازم میدانم در اینباره و در جهت روشن شدن موضوع برای اعضا و کادرهای حزب توضیحاتی بدهم

.

من در طی پنج سال گذشته مسئولیت فنی سایتها و دامینهای علنی حزب حکمتیست و سایر سایتهای وابسته و غیر علنی و همچنین اداره سرورهای تلویزیون پرتو را در زمان پخش 24 ساعته بعهده داشته ام. در مقطعی هم سعی کردیم که این فعالیتها را از جنبه تک نفری به بعد کمیته ای منتقل کنیم و رفقای دیگری را نیز در فعالیتهای اینترنتی حزب دخیل کنیم به همین دلیل کمیته ای بنام کمیته آی تی حزب حکمتیست را با مسئولیت من تشکیل دادیم. پیش از کنگره چهارم و در زمان رهبری رفیق کورش مدرسی هم در قالب این کمیته تلاشهایی برای ساماندهی به دامینهای حزبی و فرموله کردن مالکیت دامینها جهت جلوگیری از صدمات ممکن به اموال حزبی را نمودیم اما متاسفانه این مسئله بدلایلی پیش نرفت.

ذکر این موضوع لازم است که از نظر شرکتهای ثبت دامین، مالک دامینهای اینترنتی اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که آدرس دامینها را خریداری کرده باشند. آدرس سایتهای hekmatist.com، partowtv.com و iran-telegraf.com توسط رفقای اقلیت دفتر سیاسی در زمان خود ثبت وخریداری شده بودند. بدلایل امنیتی پسوردهای اصلی این دامینها و کنترل پنل مدیریت سایتها را درمن اختیار داشتم و به رفقایی که سایتهای حزب را آپدیت میکردند پسوردهایی با سطح دسترسی محدود داده بودم.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنم که چند روز قبل از بیانیه اقلیت دفتر سیاسی در سرپیچی از اکثریت حزب، پسوردهای دامینهای مورد اشاره و پسورد اصلی کنترل پنل سایتها توسط رفقای اقلیت و با تماس با شرکتهایی که این دامینها را در آنجا خریداری کرده بودند، به یکباره عوض شد. متاسفانه علیرغم اطمینان دادن رفیق کورش مدرسی در احتمال رخ دادن اشتباه در اینمورد، برخورد بعدی رفقای اقلیت ثابت کرد که مدتی قبل از اعلام مواضع انحلال طلبانه و تحزب گریزشان، با برنامه قبلی سعی در بدست گرفتن غیر قانونی سایتهای مورد اشاره کرده بودند.

برخورد این رفقا در بدست گرفتن غیر قانونی املاک حزب حکمتیست دقیقا همان مسئله ای است که قبلا سعی کرده بودیم با ساماندهی به دامینهای حزبی از وقوع آن جلوگیری کنیم. سایتهای حزبی ملک، شخصی که آنرا خریداری و ثبت کرده است و یا در مقطعی در اداره آن دست داشته است، نیستند. سایتهای حزبی بخشی از حزب هستند و به اکثریت قانونی حزب تعلق دارند و هرگونه مسئله ای که مالکیت حزب را در مورد آنها خدشه دار کند، مصادره املاک حزبی، تعرض به ضوابط تشکیلاتی و نفی اصول و پرنسیپهای پایه ای حزب حکمتیست است.

از طرف کمیته آی تی حزب حکمتیست، حمایت کامل خود را از رهبری قانونی و اکثریت دفتر سیاسی حزب حکمتیست اعلام می کنم. بدیهی است در اسرع وقت، پیشنهادهای خود را در جهت ساماندهی به وضعیت کلیه دامینهای حزب حکمتیست و قانونی کردن مالکیت حزب بر املاک خود جهت جلوگیری از تکرار مسئله پیش آمده، به رهبری حزب حکمتیست ارائه خواهم داد.

لازم به ذکر است که منبعد سایتهای حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست در آدرسهای زیر قابل دسترسی خواهند بود:

سایت اصلی حزب حکمتیست:
1. http://hekmatist.org
2. http://hekmatist.net
3. http://hekmatist.eu
4. http://hekmatist.info
5. http://hekmatist.tv
6. http://hekmatists.com

سایت تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست:
1. http://iran-telegraph.com
2. http://iran-telegraf.net
3. http://iran-telegraf.info
4. http://iran-telegraf.eu
5. http://iran-telegraf.tv
6. http://iran-telegrafs.com

سایت تلویزیون پرتو (تا چند روز دیگر سایت جدید در آدرسهای زیر قابل دسترسی خواهد بود):
1. http://partow.tv
2. http://partowxorx.tv
3. http://partowtv.tv
4. http://partowtv.org
5. http://partowtv.net
6. http://partowtv.info
7. http://partowtv.eu

بهزاد جواهری

18 دسامبر 2011