مقالات

خطاب به مردم آزادیخواه کردستان – سعید یگانه

 

کارگران، آزادیخوان، مردم رنجدیده کردستان!
خیزش انقلابی مردم کارگر و زحمتکش و حاشیه نشینان و گرسنگان روزهای آبانماه لرزه بر اندام رژیم آدمکش و مستبد جمهوری اسلامی انداخت. وحشت از این موج سهمگین و بنیانکن، رژیم اسلامی سرمایه و استثمار را هراسان کرد و جنون آمیز دست به جنایت زد.

رژیم جنایتکار اسلامی با خون پاشیدن به خیزش سراسری و برحق مردم علیه فقر و تبعیض و نابرابری و برای نان، رفاه و آزادی توانست این موج سهمگین اعتراضی را موقت به عقب بنشاند، اما نفرت و انزجار مردم از این جنایتکاران دوباره فوران خواهد کرد و بار دیگر به جان همه این آدمکشان خواهد افتاد. حقیقت این است نه مردم به این شکل از زندگی می توانند ادامه دهند و نه رژیم اسلامی می تواند به این شکل به بقای خود ادامه دهد. به این دلیل مردم بار دیگر به بهانه گرانی بنزین برای به گور سپردن این رژیم جنایتکار و تروریست و سراپا فاسد خیز برداشتند و خود را آماج گلوله های آدمکشان حرفه ای قرار دادند. رفتار وحشیانه سرکوبگران اسلامی به دستور خامنه ای جنایتکار از همان روز آغاز اعتراضات و کشتن جوانان انقلابی، دره عمیق میان مردم و رژیم اسلامی را عمیقتر و هر نوع کوتاه آمدن و سازش با آن را به غیر ممکن تبدیل کرده است.

عزیزان!
شما مردم کردستان، کارگران و زحمتکشان، زنان که ۴۰ سال است زیر حاکمیت یک رژیم مستبد و ظالم به عناوین مختلف حقوق ابتدایی تان پایمال و سرکوب شده اید، همراه با سایر مردم در خیزش انقلابی روزهای آبان به این اعتراض سراسری پیوستید و به خیابانها آمدید و علیه فقر و ظلم و ستم و رژیم سرتا پا دزد و فاسد و جنایتکار بپاخاستید. اعتراض بر حق شما مثل همیشه سرکوب شد و تعدادی از فرزندان وعزیزانتان توسط سرکوبگران اسلامی کشته و یا زیرشکنجه به قتل رسیدند. غیر از جانباختگان روزهای اعتراضی آبانماه در شهرهای سنندج، مریوان، جوانرود و بوکان، تعدادی زیادی دستگیر و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست و تاکنون دو جوان به نامهای ارشاد رحمانیان و کاوه ویسانی از دستگیر شدگان اعتراضات روزهای آبانماه زیر شکنجه توسط جانیان اسلامی به قتل رسیدند.

ما عمیقا با شما همدردیم، خود را در کنار شما و در غمتان شریک میدانیم و یاد این عزیزان را که برای آزادی و زندگی انسانی بپاخاستند و در خون غلطیدند گرامی میداریم.

همه ما میدانیم که اگر زور و سرکوب واختناق نباشد این زندگی و حقارت حتی یک روز قابل تحمل نیست. اما مردم با این همه وحشیگری و قساوت باز ساکت نیستند و تسلیم نشدند و به مبارزه ادامه میدهند. خیزش روزهای آبانماه شما ادامه فریادها و حق طلبیها و اعتراض به ظلم و ستمی است که در ماهها و سالهای گذشته وجود داشته و در این روزها به اوج خود رسید.

رژیم اسلامی بعد ازکشتن و دستگیری در اعتراضات روزهای آبانماه به عناوین مختلف تلاش می کند که رعب ایجاد کند، به دستگیریها ادامه می دهد، جسد شکنجه شده جوانان را در بیابان یا در رودخانه رها می کند و جرئت ندارد اجساد را تحویل خانواده ها بدهد. در مقابل تحویل جنازه جانباختگان اخاذی می کند، به خانواده جانباختگان فشار می آوردند که بگویند فرزندشان “خودکشی” کرده و حق برگزاری مراسم یاد بود ندارند. سرنوشت هزاران زندانی نامعلوم و خانواده آنان در نگرانی به سر میبرند. رژیم جنایتکار اسلامی برای بقای خود دست به هر جنایتی می زند اما باید هوشیار بود که عوامل رژیم وحشت آفرینی می کنند و با پخش شایعات در مورد ناپدید شدگان و کشته شدگان و پخش عکسهای نامربوط به این اعتراضات، تلاش می کنند که مردم را بترسانند و سکوت کنند.

نباید سکوت کرد. راه شکستن این سکوت ادامه اعتراض به این جنایات است. خانواده دستگیر شدگان با اطلاع از هم، دسته جمعی، با تجمع جلو زندانها و نهادهای دولتی پیگیر وضعیت دستگیر شدگان باشند. مراجعه تک به تک خانواده ها به دوایر امنیتی رژیم برای اطلاع از سرنوشت فرزندانشان نتیجه نخواهد داد. اعتراض برای آزادی دستگیر شدگان باید به یک اعتراض جمعی و سراسری و حمایت مردم تبدیل شود و اجازه ندهند که جان آنان به خطر بیفتد. مردم کردستان و خانواده جانباختگان در این رابطه تجارب زیادی دارند و می توانند به یاری این خانواده ها بروند.

از مردم کردستان، از مبارزین و آزادیخواهان می خواهیم که در این روزهای سخت خانواده جانباختگان و دستگیرشدگان را تنها نگذارند. در کنار آنها باشند و در مراسم گرامیداشت جانباختگان وسیعا شرکت کنند و به زورگویی و تهدید دستگاههای امنیتی رژیم گوش ندهند. روز گرامیداشت جانباختگان را به روز اعتراض جمعی علیه جنایات رژیم تبدیل کنند.

مردم آزادیخواه کردستان!
وحشیگری رژیم اسلامی در روزهای آبانماه در برابراعتراضات بر حق شما اولین و آخرین آن نبوده و نخواهد بود. شما ۴۰ سال است که تسلیم زور گویی رژیم نشده اید. با هر شکست و عقب نشینی، مردم بار دیگر باعزم بیشتری بپاخاسته و حق خود را فریاد زده اند. به دنبال روزهای خونین آبانماه، ۱۶ آذر دانشجویان آزادیخواه در اکثر دانشگاهها به این وحشیگری اعتراض کردند، از مبارزات برحق مردم دفاع کردند، صدای آزادیخواهی آنها شدند و نشان دادند که سرکوب و وحشیگری و کشتن جوانان نمیتواند مردم را به سکوت بکشاند و رژیم اسلامی را از مرگ حتمی نجات دهد. نباید اجازه داد که خون عزیزان جانباخته به فراموشی سپرده شود. شما شایسته زندگی مرفه و آزاد بدور تبعیض و نابرابری هستید. نباید تسلیم این شرایط شد. راه نجات از این تنگنا ادامه و گسترش مبارزه جمعی تا نابودی تمام و کمال رژیم مستبد و سرکوبگر اسلامی است.

۱۸ دسامبر ۲۰۱۹