مقالات

جمهوری اسلامی ،رژیم اعدام ،زندان ، شکنجه! سعید یگانه

اعدام ، زندان،شکنجه و سربه نیست کردن مخالفین سیاسی ،سیاست روتین جمهوری اسلامی بوده وهست . ماشین جنایت رژیم اسلامی بی وقفه ادامه داشته و هنوزدست به جنایت و کشتارمعترضین و مخالفین سیاسی می زنند و ازجوانان مردم قربانی می گیرند. این سیاست جنایتکارانه اگردوره ای برای تثبیت و تحمیل خود و خون به جامعه پاشیدند ، امروزودراین دوره این همه جنایت ،قصاوت و بی رحمی فقط و فقط برای حفظ بقای حکومت ننگین و فاسدشان است ، نه هیچ چیزدیگری .بیاد بیاوریم و فراموش نکنیم ،”هلوکاست اسلامی” و اعدام هزاران زندانی سیاسی در شهریور۶۷ توسط همین جانیانی که هنوز بر مسند قدرتند و جنایت می آفرینند.
دوبار اعدام ، ۸۸ سال زندان و ۳۰۸ ضربه شلاق برای سه برادر نوید افکاری ، وحید افکاری و حبیب افکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ درشهر شیراز از طرف بیدادگاههای جمهوری جنایت اسلامی صادر شده است .این احکام نه غیر”عادلانه” که جنایتکارانه و بزدلانه از طرف حاکمان بی مایه و تفنگ به دست که جز زبان زوروزندان و شکنجه و بی حرمتی به مردم چیز دیگری در چنته ندارند صادر شده است .حقیقتا که واژه “عدالت” در حکومت جنایت و خفقان اسلامی بی معناترین واژه است وابدا وجود خارجی ندارد.”این عین عدالت اسلامی است”.
اوایل آوگوست مصطفی صالحی ، کارگر ساختمانی ، پدر دو کودک از معترضین شورش انقلابی دی ماه ۹۶ توسط این جانیان نیزدر اصفهان اعدام شد و تنها به این قانع نبودند، قصد دارند به بهانه “دیه” سرپناه زن و بچه هایش را نیزمصادره کنند. حیدر قربانی زندانی سیاسی “اهل کامیاران” صاحب سه فرزند ،حکم اعدام اوروز ۵ شنبه ۱۶ مرداد ۹۹ ازسوی دیوان عالی کشو مورد تائید قرارگرفت . چندی قبل نیز سه جوان از معترضین خیزش انقلابی آبانماه شهر کرج، بعد از شکنجه های فراوان روحی و جسمی به اعدام محکوم شدند ،که با اعتراض وسیعی که علیه این حکم جنایتکارانه در داخل و جامعه جهانی صورت گرفت ،قوه قضائیه ناچارا از این حکم عقب نشست .
دولت جمهوری اسلامی و ارگانهای سرکوبش ، به دستگیری و اعدام روی آورده و صدها زندانی سیاسی را به اسارت گرفته است . بعد از یک دوره سکوت و دروغ و دست به دست کردن اخبارکشتا ر و دستگیری معترضین مربوط به خیزش انقلابی آبانماه ۹۸ ، صدور حکم اعدام دستگیرشدگان شورشهای انقلابی دی ماه ۹۶، مرداد۹۷ و آبانماه ۹۸را یکی پس از دیگری آغاز کرده اند .چرا حکم اعدام معترضین این شورشهای انقلابی ، چرا رژیم اسلامی تماما شمشیر را از رو بسته و به اعدام و قلع و قمع مخالفین و معترضین دوباره روی آورده است .؟ حقیقت این است که هدف از پیشبرد این سیاست سرکوبگرانه درشرایطی که در گوشه و کنار جامعه صدای اعتراض و نارضایتی مردم هر روز بیشتر بالا می گیرد چیزی نیست جزارعاب و ترساندن مردم ازگسترش این اعتراضات که جمهوری اسلامی را با بحران عمیق ترسیاسی و مشروعیت روبرو کرده است .می خواهد به مردم ، به جوانان ،به کارگران بگویند که ما کوتاه نمی آئیم ، هر کس به خیابان بیاید و اعتراض کند میکشیم و اعدام می کنیم.دو ماه پیش جمهوری اسلامی یکی ازجانیان خود، دادستان اصفهان را در نماز جمعه این شهر پای منبرفرستاد و “وقیحانه گفت که ۷ نفر از معترضین دی ماه ۹۶ را به اعدام محکوم کرده ایم و تهدید کرد که هر کس به خیایان بیاید و اعتراض کند همین بلا را سرش می آوریم و کوتاه نمی آییم” .
واقعیت این است که رژیم سرمایه داری اسلامی در بحران عمیق و لاینحل سیاسی و اقتصادی دست و پا می زند. فقر، بیکاری و فلاکت وسیع دامن جامعه را گرفته است و هرروز بیشترمردم کارگرو تهیدست جامعه را به نابودی سوق می دهد.این اوضاع فلاکتبار که عامل اصلی آن حکومت جمهوری اسلامی است ،راهی جز اعتراض و مبارزه و اعتصاب برای گذر از این زندگی جهنمی برای مردم باقی نگذاشته است. به این دلیل است که ما هرروز شاهد گسترش اعتراض و نارضایتی در گوشه و کنار جامعه ، درنیشکر هفت تپه ،صنایع حیاتی نفت ،پتروشیمی، گاز و برق ،بازنشستگان و معلمان و اتوبوس رانان و پرستاران برسر حقوق معوقه ، دستمزد و مزایا و خصوصی سازی و قراردادهای موقت کارو علیه فقر وگرانی و تورم افسار گسیخته ،اختناق و دستگیری فعالین و اعدام هستیم.ترس از انفجارهای اجتماعی مشابه شورش های انقلابی سه سال گذشته ، علیه فقر و فلاکت و اختناق خواب را از سران رژیم سرمایه داری اسلامی ربوده است .اوضاع طوری شده است که خود سران رژیم بارها نگرانی خود را ازادامه این شرایط و خطراتی که جمهوری اسلامی را تهدید می کند بر زبان اورده اند.
این واقعیت جامعه ایران است . این اوضاع قابل دوام نیست . رژیم اسلامی حربه ای جز زبان زورو چیزی جزاعدام و شکنجه وبی حرمتی ندارد که به مردم بدهد ، با این وجود ، با این همه وحشیگری، مردم باز نمی توانند سکوت کنند. مردم گرسنه اند . شکم گرسنه صبر نمی شناسد و سرکوب را تا عبد بر نمی تابد . در این شرایط راهی جز گشودن زبان اعتراض نیست . راهی جزگسترش اعتراض و مبارزه و اعتصاب و همبستگی و اتحاد مبارزاتی میان کارگران و سایر اقشارتهیدست جامعه برای پایان دادن به این وضع جهنمی و در هم شکستن ماشین کشتار و اعدام جوانان در مقابل ما قرار ندارد.سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی اولین گام اساسی برای کوتاه کردن دست این جانیان و فاسدان از زندگی سیاسی ، افتصادی و فرهنگی مردم و تنها راه رسیدن به سعادت و خوشبختی مردم در ایران است.
سعید یگانه
۳۰ اوگوست ۲۰۲۰