مقالات

سازمان زحمتكشان كردستان ايران بايد جوابگو باشد! صالح سرداری

 

چند روزی است ويدئويی از طرف سيد حيدر حسينی پدر فردی بنام اپو حسينی كه پيشمرگ سازمان زحمتكشان (جناح مهتدي ) بوده، در میدیای اجتماعی می چرخد. وی ادعا ميكند انطوريكه سازمان زحمتكشان عبدالله مهتدي اعلام کرده، فرزندش خودكشی نكرده است ، بلكه در ماه آگوست ٢٠٢٠ كشته شده است.
در اين ويدئو حیدر حسینی ادعا ميكند كه فيلم و اسنادی در اختيار دارد كه ادعای وی را ثابت ميكند و بخشی از فيلم را هم منتشر كرده است . او مدعی است که اين فيلم ها مربوط به دوربین‌های مداربسته اردوگاه سازمان زحمتکشان را از اسايش (نيروی انتظامی ) در سليمانيه بدست آورده و بر مبنای آن و شواهدی دیگر در دادگاهی در همين شهردرارتباط با قتل فرزندش شكايت كرده است‌ .
ما قبلا در مورد ماهيت اين سازمان مفصل نوشته ايم و اقدامات ضد آزادی ، نقشه ترور مخالفين خود، را به اطلاع أفكار عمومي رسانده ايم .
هراز چند گاهی از طرف رهبری یا اعضا و پیشمرگان سازمان زحمتکشان و شاخه ديگر آن اخبار خودكشی تعدادی از اعضای این جریانات تحت نام در يك ( حادثه ناگوار) منتشر میشود. همين چند ماه قبل بود كه خبر مرگ دختر و پسری جوان و نوجوان را تحت همين نام منتشر كردند .
در سازمان زحمتكشان به رهبری عمر ايلخانی زاده در يك مود درگيری در داخل مقر آنها در هه لگورد پسر جوانی به نام نيما كشته شد که بعد از اظهار نظرهای ضد و نقيض مسئولين اين سازمان قول دادند كه كميته ای را جهت تحقيق و روشن شدن چگونگی اين درگيری تشكيل بدهند كه بعد از گذشت نزديك به يكسال هنوز هيچ اطلاعاتی را در این باره به خانواده ها و افكارعمومی نداده اند. در اين مورد اخبار و شايعات زيادی در ميديای اجتماعی پخش شده وسايت های وابسته به رژيم هم در همين رابطه داستان را طور ديگری منتشر كرده اند.
اين خودكشي ها و يا احيانا كشته شدنها در “حوادث ناگوار”در طي چند سال اخير مرتب و با آمار در مقرات و اردوگاههای اين دو سازمان وجود داشته، و روايت های متفاوتی از چگونگی قربانی شدن اين افراد وجود دارند. خانواده های اين قربانيان مرتب خواستار روشن شدن چگونگی از بين رفتن فرزندانشان از اين دو سازمان شده و آن را پيگيری كرده، اما جواب روشن و قانع كننده ای به انها داده نشده و هنوز درسوگ مرگ فرزندانشان منتظرند كه جوابی به آنها داده شود.
تا انجائيكه به ماهيت اين سازمانها بر ميگردد ما مرتب در سالهای گذشته در مورد ماهيت سياسی و ظرفيت های ضد انسانی و ارتجاعی آنها نظر خود را گفته ايم جنگ و درگيری ميان آنها و جدايیها و زدوخورد و سر و دست شكستن همديگر بر سر قدرت رهبران شان را شاهد بوده ایم‌ . اگر آسايش سليمانی همه آنها را برای چند روزی خلع سلاح نميكرد چه بسا بر اثر برخورد مسلحانه عده بیشتری هم کشته می شدند .
رهبران اين دو سازمان در چهارچوب رقابت های خود چند سال قبل بی توجه به اوصاع سياسی و نظامی كردستان تيم هایی از نيروهای خودشان به داخل ايران فرستادند كه متاسفانه اكثر آنها از بين رفتند.
احساس مسئوليت نكردن در قبال جان كسانی كه به انها ملحق ميشوند مثل روز روشن است. بهمين خاطر ما از جوانان كردستان که خواهان مبارزه عليه رژيم جنايتكار اسلامی ايران هستند خواسته ايم به صفوف اينها نپیوندند. اينها بارها نشان داده‌اند که در حفظ جان و ‌امنیت فرزندان مردم قابل اعتماد نيستند .
تا آنجائيكه به ادعای پدر آپوحسينی بر ميگردد حق بی چون و چرای وی و همه خانواده هايی است كه عزيزانشان را از دست داده اند که بدانند بر سرجگر گوشه هايشان چه آمده است ؟ حتی اگر اين افراد خودكشی كرده اند، دليلش چه بوده است؟ كدام فضا و مناسبات آنها را وادار به خودكشی كرده است‌ ؟
سيد حيدر حسينی در اين فيلم، مدعی است فرزندش آپو حسينی خودكشی نكرده و كشته شده است. او ميگويد که در اين رابطه بعد از مراجعات زياد به مسولين اين سازمان، جوابی به وی نداده و تا بحال سكوت كرده اند.
از نظرمردم آزاديخواه و احزاب سياسی مسئول، دادخواهی حق هر كس و هر خانواده ای است كه عزيزش را بهر دليلی از دست داده اند. مسئولين سازمان زحمتكشان به رهبری مهتدی نبايد بيشتر از اين طفره بروند. بايد باسخگو باشند و أفكارعمومي را در جريان بگذارند.
دفاع ازايجاد فضای سالم سياسی در جامعه برای فعاليت آزادانه همه افراد و احزاب و نهادها و تشكلات، وظيفه آزاديخواهان و احزاب و جريانات سياسی و مسؤل است. پیگیری حقایق از دست رفتن این جوانان، حق بی چون و چرای خانواده های آنها و هر نهاد آزادیخواه و انساندوست است .