مقالات

کرونا، واکسیناسیون جامعه و استراتژی جمهوری اسلامی نادر شریفی

“مسئول نابودی و تخریب طبیعت و جامعه، سرمایه داران و دولتها هستند. کارگران اما تاوان هر سیاست غیر مسئولانه و سودپرستانه را می پردازند. سرمایه داران در کاخ هایشان نشسته اند، به بیشترین امکانات درمانی و پزشکی دسترسی دارند، کارگران اما باید آنها را تر و خشک کنند. سرمایه داران بیمارستان و امکانات و تیم پزشکی را به منزل می آورند، کارگران اما باید سپر بلا شوند و بیشترین تلفات را بدهند. ممانعت از واکسیناسیون شهروندان، اقدام به کشتار محرومان در میدان مین کرونا است.

دولت حق ندارد شعار بدهد و شانه بالا بیاندازد و از جان ما مایه بگذارد. حاکمیت و مجموعه ای که قدرت و همه چیز را در دست دارد، مسئول مستقیم وضعیت کنونی است. دولت حق ندارد شهروندان یک کشور را به مرگ دستجمعی محکوم کند. هیچ حکومتی حق ندارد ساکنین یک سرزمین را از حق زندگی و امرار معاش محروم کند. هیچ قدرتی حق ندارد عقاید شخصی خود را بر منافع ساکنین یک کشور ترجیح دهد.

دیگر بس است. در ایندوران سخت که حاکمان در اتاق های شیشه ای و کاخ های خود پنهان شده اند، کارگران در خط مقدم جبهه کارخانه ها و بیمارستانها تاکنون جنگیده اند. سیاست دولت و سرمایه داران تشدید بیکار سازی و تحمیل فقر و گرسنگی بود. سهم ما تاکنون سرکوب و مرگ و میر بیشتر بوده است.

کارگران هفت تپه همراه با طبقه کارگر خواهان تامین فوری واکسن تائید شده توسط مراکز بهداشتی معتبر جهانی، ارائه رایگان برای همه ساکنین کشور با اولویت بخشهای آسیب پذیر هستند.

جمعی از کارگران هفت تپه در بخشهای مختلف
۳۰ دیماه۱۳۹۹”

مقدمه:
خامنه ای رهبر حکومت فاشیستی اسلامی در ایران در هشت ژانویه ٢٠٢١ در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی ایران، خرید واکسن از انگلیس و آمریکا را ممنوع اعلام کرد. او اعلام نمود که اگر اینها بلد بودند واکسن درست کنند، برای خودشان درست میکردند و خودشان از این واکسنها استفاده میکردند. اگر اینها می توانستند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان بوجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ٤ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

در پی این فتوای قتل عام خامنه ای، ١٦٢ نفر از “دانشمندان” و “پزشکان دانشمند” مزدور جمهوری جهالت اسلامی در اطلاعیه ای در ستایش فرمان قتل عام و عدم خرید واکسن دارای استاندارد برای خلاصی جامعه از شر ویروس کرونا، شریک جرم بودن خود را تائید کردند. البته اشتباه محض است اگر فکر کنیم که مزدور صفتی و شریک جرمی در قتل عام یک حکومت ضد کارگری را می توان تنها به پای “ناآگاهی” و یا احتیاج به “حداقل معیشت” این مزدوران گذاشت. در تاریخ بشری و بخصوص در قرن گذشته، “پزشکان” و “دانشمندان” زیادی در حکومتهای استبدادی و فاشیستی از جمله در آلمان هیتلری و ایتالیای فاشیستی در راستای ایدئولوژی نظام، برای “بهداشت نژادی”، “برتری نژادی”، “عقیم سازی نژادهای کثیف”، “پاک سازی ملی”، و دست آخر برای حفظ نظام سرمایه، میلیونها انسان را یا با آزمایشهای مرگ آور و یا با کشتار جمعی، قتل عام کردند. برای همین ٤٥٪ از پزشکان ناسیونال سوسیالیسم آلمان عضو حزب هیتلر (NSDAP)بودند. بخش زیادی از طبقه سرمایه دار آلمان برای بیرون آمدن از بحران اقتصادی سرمایه با در اختیار قرار دادن امکانات فراوان در بقدرت رسیدن و حفظ حکومت فاشیستی آلمان نقش موثری داشتند. آنان همانند ١٦٢ نواده آنان در ایران، نه احتیاجی به نان شب برای خانواده شان داشتند و نه کسی روی سرشان اسلحه گذاشته بود تا چنین فرمان کشتاری را امضاء کنند. مطمئناً این ١٦٢ نفر همانند رهبرشان از عواقب مرگبار چنین فرمانی آگاهند. منتها منافعشان را در راستای رژیم و قتل عام سیستماتیک جامعه می بینند. در رفرم ارضی و “انقلاب سفید شاه و ملت” سرمایه داری نوپا احتیاج به نیروی کار در کارخانه ها داشت، بنابر این در آزادی دهقانان از بند زمین و مناسبات فئودالی و ارسال آن از دهات به شهر و کارخانه ها کوشا شدند. امروز برای حفظ نظام اسلامی سرمایه، از فرمان قتل عام مردم کارگر و زحمتکش و بیدفاع توسط خامنه ای جلاد دفاع می کنند. دست آخر کرونا برای حکومت فاشیستی اسلامی تنها “نعمت” نبود تا موقتاً جان نظام را از سرنگونی انقلابی بدر ببرد. سرمایه داران و صاحبان صنایع و مافیای سپاه پاسداران در بحران کرونا سود خود را به واسطه فقرعظیم اجتماعی، بیکاری و بیحقوقی زحمتکشان یک جامعه چند برابر کردند.

آمار رسمی جمهوری اسلامی خبر از شصت هزار قربانی توسط ویروس کرونا در ایران میدهد. اما اگر به سخنان رئیس شورای شهر تهران اعتماد کوچکی بکنیم، آمار اعلام شده شصت هزار قربانی تنها آمار گورستان بهشت زهرا در حومه تهران است. بنابراین باضافه آمارگیری از بیمارستان‌ها و گورستان‌های دیگر کشور، تنها در نیمی از شهرهای ایران این آمار به بیش از دویست هزار نفر صعود میکند. بنابراین میتوان مدعی شد که حداقل از آغاز شیوع پاندمی کرونا چهارصد هزار نفر در ایران قربانی ویروس کرونا شده اند و فرمان رهبر جنایتکاران اسلامی در ممنوعیت خرید واکسنهای معتبر، اعلام ادامه و گسترش فاجعه‌ای میلیونی در حال رقم خوردن است. در این بعد از فاجعه است که مسئولیت پزشکان دربار حکومتی بیشتر عیان می شود. نه تنها با سکوت “معنی دار” بلکه با تشویق و به استقبال کشتار جمعی رفتن برای تثبیت حکومت، در حفظ وضع موجود و تحمیل فقر و فلاکت برای هفتاد درصد جامعه مستقیماً مسئولند. آنها برای منفعت زالوصفتی خود بنام “حفظ و گسترش سرمایه وطنی” چه تراژدی انسانی وحشتناکی را حمایت میکنند!

پاندمی کرونا ابزار بقای نظام
مرگ حداقل ٤٠٠ هزار نفر و ادامه این کشتار جمعی در ایران تنها برای جمهوری اسلامی “یک نعمت” نیست. با سخنان هشت ژانویه خامنه ای روشن شد که پشت بهانه‌های مختلف سردمداران رژیم در عدم خرید و ارائه واکسن کرونا و “تعلل مسئولان”، تنها و تنها حفظ نظام اسلامی خوابیده است. مدت زمانی حکومت اعلام کرد که بخاطر محاصره اقتصادی دولت توان خرید ٢٠٠ میلیون دلاری واکسن کرونا را ندارد. بلافاصله روشن شد که محاصره اقتصادی شامل خرید مواد داروئی و از جمله خرید واکسن کرونا نمی شود. بعنوان مثال در همین راستا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی در دوم دی، هزینه تأمین واکسن (خارجی) کرونا در ایران را کمتر از ٢٠٠ میلیون دلار دانست و گفت این عددی نیست که حکومت نتواند آن را تأمین کند. بخصوص که در کنار این ادعا حکومت صدها میلیارد دلار بابت برنامه های اتمی و صدها میلیون دلار هزینه سازمانهای تروریستی در منطقه را بعهده گرفته و سالانه حداقل سی میلیارد دلار از سرمایه تولید شده توسط طبقه کارگر ایران را در خارج کشور و بانکهای آقازاده گان انباشت میکند! سپس اعلام کردند تا تابستان پیش رو، حکومت “واکسن ملی” را به مرحله تولید خواهد رساند. رسانه های مزدور حکومت نیز هیاهو کردند که واکسن ملی حتی به مرحله آزمایشی نیز رسیده است و بر روی سه نفر، از جمله بر روی فرزند رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی به عنوان یکی از داوطلبان این واکسن نیز تست شده است. بلافاصله مینو محرز عضو کمیته کرونا، اعلام میکند که به “برخی” از این (تنها) سه نفر واکسن و به “برخی دیگر” دارونما تزریق شده است. مدت زمانی نمی گذرد که سخن از واکسن چینی و کوبائی در دستگاه های تبلیغی جمهوری اسلامی دست بالا را پیدا میکنند. امروز اما برای طبقه کارگر روشن است که چرا حکومت اسلامی و در راس آن خامنه‌ای تا این حد با وارد کردن واکسنهای معتبر و دارای استاندارد مخالفت می‌کنند. آن هم در شرایطی که شرکت فایزر و مدرنا اعلام کرده اند که واکسن تولید شده حتی در برابر ویروس به ‌شدت مسری و جهش یافتهٔ کووید ١٩هم تا ٩٨ درصد خوب عمل میکند!

اهداف جمهوری اسلامی و خامنه ای در تداوم پاندمی کرونا
همانطور که خواننده آگاه می داند ممنوعیت ورود واکسن معتبر به کشور برای نظام اسلامی موضوعیت حیاتی دارد و بنابراین از اهمیت استراتژیکی برخوردار است. فراموش نکنیم سخنان روحانی که در آغاز شیوع پاندمی کرونا اعلام کرد که حکومت آماده است تا سه میلیون کشته دهد (منظور را دقیقتر بگوئیم: سه میلیون جامعه قربانی دهد! و نه حکومت) ولی جامعه را با تعهد حداقل معیشت نباید قرنطینه کرد. او بروشنی اعلام کرد که ایمنی و حفظ نظام ملاک است و حکومت اسلامی برای پیشگیری اعتراضات و ناآرامی های حداقل “سی میلیونی” در کشور از اتخاذ تدابیر جدی مثل قرنطینه و غیره نه تنها خودداری میکند بلکه با وقاحت کامل جامعه را به استفاده از “روغن بنفشه” و دعا کردن و شاش شتر دعوت کردند. بدین ترتیب روشن شد تا کرونا وجود دارد، کارگران، بازنشستگان، معلمان، بی خانمانان، خیابان خوابان و حاشیه نشینان که بیش از هفتاد درصد جامعه را تشکیل می‌دهند به زعم رژیم اسلامی نمیتوانند اعتراضات جمعی خود را تا سرنگونی نظام گسترش دهند. تا بدین ترتیب نتوانند کار حکومت اسلامی را که به سختی از خیزشهای انقلابی دی و بهمن سالهای گذشته جان بدر برده را یکسره کنند. در این راستا، بی دلیل نبود که خامنه ای رهبر جنایتکاران و گله انگل آیت الله ها و خیل فاسدین و نکبت زاده ها، کرونا را “نعمت الهی” تلقی کردند و در آن فرصتی دیدند که حکومت بشدت تضعیف شده خود را بازسازی کرده و تداوم پاندمی کرونا را مساوی حفظ حکومت بربریت اسلامی ببینند.

افزایش اعدام‌ها، فقر مطلق، بیکاری، بی خانمانی
دوازده نفر تنها در هفته دوم دسامبر ٢٠٢٠ در زندانهای ایران بعد از تحمل چند سال زندان اعدام شدند. در ٣١ دسامبر سه نفر در مشهد و در سوم ژانویه سه نفر دیگر اعدام شدند. در یک عمل منزجر کننده و مغایر با تمام موازین بین المللی، محمد حسن رضایی که در هنگام جرم انتسابی به او تنها ١٦ ساله بودط در ٣١ دسامبر اعدام شد. جمهوری اسلامی که تنها با افزایش ٣٠٠ درصدی اعتراضات و اعتراضات کارگری در سال گذشته در سراسر ایران با وجود کرونا روبرو شده است، بسرعت متوجه شد که حتی وجود کرونا نیز دیگر نمی تواند جامعه را در امر سرنگونی نظام مهار کند. اعدام‌های شتابزده و استفاده از سلاح زنگ زده اعدام بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی در کنار تحمیل فقر، بیکاری، بی خانمانی، گرانی سرسام آور اقلام غذائی و داروئی در کنار نظامی کردن جامعه برای کنترل جامعه‌ در حال انفجار ایران است.

تامین فوری واکسن رایگان و معتبر برای همگان
جمهوری اسلامی را باید عقب راند. باید توی دهن خامنه ای کوبید. باید مجبورشان کرد که واکسن معتبر با استانداردهای بهداشت جهانی را بصورت رایگان برای تمامی ساکنین ایران تامین کند. طبقه کارگر در خط اول مبارزه با جمهوری اسلامی حافظ نظام سرمایه است. نه جمهوری اسلامی، نه ولی فقیه آن و نه رئیس جمهور نظام اسلامی اجازه ندارند شهروندان یک جامعه را قربانی منافع استراتژیکی نظام منحوس خود کنند. خامنه ای غلط کرده است که خرید واکسنهای دارای اعتبار برای واکسیناسیون جامعه را از شرکتهای انگلیسی، آمریکائی و فرانسوی ممنوع اعلام کرده است. بایستی با تمام قدرت در مقابل این فرمان قتل عام ایستاد و او و حکومت ضد بشری اسلامی را مجبور کرد که بلافاصله و در اولین فرصت آحاد جامعه را در مقابل ویروس کرونا واکسینه کنند.

آزادیخواهان و برابری طلبان! جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی و سیاسی در مقامی نیست و نباید باشد که برای حفظ خود، کشتار صدها هزار انسان بیگناه را در دستور کار خود قرار دهد. باید کاری کنیم که جمهوری اسلامی گزینه ای جز قبول اراده مردم برای تهیه بلافاصله واکسن معتبر با استاندارهای بهداشت جهانی و ارائه رایگان آن به همه اعضای جامعه نداشته باشد. متحدانه جلوی نقشه قتل عام خامنه ای و جمهوری جنایتکار اسلامی سرمایه داران بایستیم.

٢١ ژانویه ٢٠٢١