اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست

از اجتماع سراسری بازنشستگان حمایت کنیم!

بازنشستگان در ادامه اعتراضات خود روز هفتم بهمن در تهران و شهرستانها اجتماع می کنند. بازنشستگان نسل پیشین طبقه کارگر هستند که نقش خود را در ساختن جامعه و ثروت اجتماعی ایفا کرده اند اما اکنون در دوران بازنشستگی با فقر و بیماری و مشکلات متعدد روبرو هستند. در هر جامعه ای که درجه ای از حقوق انسانها را برسمیت شناخته است، بازنشستگان باید در نهایت احترام و آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند. سرمایه داری اما پیران و بازنشسته ها را دور میریزد، چون دیگر “ارزش مصرف” برایش ندارد، حتی اندوخته صندوقهای بازنشستگی را در بازار بورس به تاراج می برند. در ایران تحت حاکمیت طاعون اسلامی این اوضاع بمراتب وخیم تر و ضد انسانی تر است. تعداد زیادی از بازنشستگان برای امرار معاش در سن بالا؛ با بیماری و وضعیت کرونائی، ناچار به دستفروشی، مسافرکشی و بخشاً کار شاق هستند. موقعیت و شرایط امروز بازنشستگان عکسی از موقعیت و شرایط کارگران و کارکنان در فردا است. وضعیت امروز بازنشستگان نسخه ای است که سرمایه داری برای طبقه کارگر بعد از سی سال کار پیچیده است.

بازنشستگان همراه با بخشهای مختلف طبقه کارگر خواهان واکسیناسیون رایگان و همگانی با استانداردهای معتبر جهانی هستند. بازنشستگان به طرح “بیمه تکمیلی” و وعده پوچ “بازسازی حقوق ها” اعتراض دارند و خواهان بیمه درمانی و خدمات پزشکی و داروئی رایگان و معیشت مکفی هستند. بازنشستگان به تاراج صندوق های بیمه بازنشستگی و دست درازی سازمان تامین اجتماعی و سرمایه داران بورس باز اعتراض دارند و برآنند که هیچ احدی و هیچ مسئول و ارگانی حق ندارد به اندوخته این صندوقها که توسط خود آنان در دوران کار و اشتغال تامین شده، دست درازی کنند و یا خود را صاحب اختیار آن بدانند. بازنشستگان خواهان اِعمال نظارتِ مستقیم نمایندگان منتخب خود بر صندوقها و انتخاب هیئت مدیره و ناظرین و بازرسان توسط خود آنان برای اداره آنها هستند. بازنشستگان معیشت و سلامتی و واکسیناسیون برای خود و همه مردم ایران را میخواهند. این عزیزان صدائی از فریاد در گلو خفه شده طبقه کارگر علیه وضع موجوداند که باید وسیعاً و قاطعانه مورد حمایت قرار گیرند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست از خواستها و اعتراضات بازنشستگان قویاً حمایت میکند و از بخشهای مختلف کارگران و مردم آزادیخواه میخواهد که روز هفتم بهمن در تهران و شهرستانها کنار بازنشستگان عزیز باشند و به هر طریقی که مقدور است از اعتراض و خواستهای برحق آنها حمایت کنند. روز هفتم بهمن ساعت ده و نیم صبح در تهران مقابل وزارت کار و تامین اجتماعی و در شهرستانها مقابل شعبه تامین اجتماعی یا هرجائی که عزیزان بازنشسته اعلام میکنند، ملحق شویم و صف اعتراض را قدرتمندتر کنیم.

هیچ چیز برحق تر از آن نیست که برای بهداشت و درمان و سلامت، برای معیشت و زندگی در شأن انسان امروز، برای مقابله با مرگ و میر دستجمعی و حق واکسیناسیون فوری و رایگان با استاندارد معتبر اعتراض کنیم. به صف بازنشستگان ملحق شویم و ندای اعتراض به رها کردن یک جامعه در پاندمی کرونا، به حق داشتن سلامتی و لوازم زندگی و حرمت را بلندتر کنیم!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢ بهمن ١٣٩٩ – ٢١ ژانویه ٢٠٢١
____________________________