اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتبست ؛ در محکومیت حمله تجاوزکارانه دولت فاشیستی ترکیه به کردستان عراق

 

مردم مبارز و آزادیخواه!

چند روزی است دولت اردوغان با تمام امکانات خود از زمین و هوا به رشته کوه گاره واقع در کردستان عراق به بهانه حضور پ۔ک۔ک حمله جنایتکارانه ای را سازمان داده است.
در نتیجه این حمله تعدادی از ساکنین این منطقه جان خود را ازدست داده و روستاهایشان هدف توپ باران و بمباران قرار گرفته و از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.
این اولین بار نیست که مردم منطقه بر اثر تجاوز فاشیستی ارتش ترکیه دچار ضرر و زیان جانی و مالی، و آواره شده اند.دنیا هم در مقابل این قلدری ترکیه سکوت کرده است.
دولت اردوعان در چند سال گذشته به کردستان عراق، سوریه ،لیبی، و ارمنستان حمله کرده و یونان را هم به حمله تهدید کرده است و به کسی هم جوابگو نبوده است.
طبق آخرین اخبار منتشر شده حمله به رشته کوه گارا هنوز ادامه دارد و با مقاومت نیروهای پ۔ک۔ک روبرو شده است و نتوانسته موفقیت بدست بیاورد.
این جنایت و قلدری و ویران کردن خانه و کاشانه مردم بیدفاع در مقابل چشمان دولت های مدافعین دروغین حقوق بشر اتفاق میافتد و مصلحت های سیاسی و اقتصادی همه آنها را کور کرده است.
همچنین این جنایت در منطقه ای در جریان است که حکومت اقلیم کردستان بر ان حاکمیت دارد و هیچ موضعی در محکوم کردن این تجاوز و جنایت علیه دولت ترکیه نگرفته است.
احزاب اپوزسیون ایرانی هم که درکردستان عراق مستقر هستند به پیروی از همین سیاست حکومت اقلبم و هم در رقابت با پ۔ ک۔ ک کر و لال شده اند.
مدعیان دروغین مردم کردستان کجایند؟ انهاییکه سنگ دفاع از مردم کردستان را به سینه میزنند کجا قایم شده اید؟
کسانی که هم اکنون زیر بمباران قرار دارند،همان هایی هستند که ادعای دفاع از حقوق آنها را دارید.
کمیته کردستان حزب حکمتیست بشدت این حمله فاشیستی ارتش ترکیه را محکوم میکند و از مردم آزادیخواه و نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر میخواهد در مقابل این تعرض ترکیه صدای اعتراض خود را بلند کنند.باید ترکیه را وادار کرد که به این حمله و ویران کردن خانه و کاشانه مردم ، مردم پایان دهد.

۲۶ بهمن ۱۳۹۹