مقالات

مرکز همکاری احزاب کردستان و عطش همکاری با اسلامی ها سعید آرمان

جشن نوروز امسال بهانەای شد تا “مرکز همکاری احزاب کردستان” ادعای پوچ و نامانوس “سکولار” و “سوسیال دمکرات” را کە بخشا برای تعریف بخود بکار می برند، کنار بگذارند و آشکارا با جریان ارتجاعی سلفی های کردستان بیعت بکنند. در دو آفیش دختران محجبە و لچک بە سر و ملبس بە لباسهای مدل سلفی ها با رنگ سبز اسلامی تزئین شدە را منتشر کردند کە ارتجاع و فرودستی زن در آنها موج می زند. لباسهایی کە اکثریت زنان کردستان با آن بشدت بیگانە اند.

سال گذشتە خالد عزیزی رهبر حزب دمکرات کردستان طی سخنانی برخورد کومەلە قدیم در سال ١٣٥٨ بە جریان ارتجاعی مکتب قرآن بە رهبری احمد مفتی زادە را “تندروانە” قلمداد و مورد نقد قرار داد و راە را برای طی کردن مسیر همکاری با این جریان ارتجاعی هموار کرد. نشست غیر علنی عبداللە مهتدی و عمر ایلخانی زادە با وساطت بارزانی در اربیل این پروژە را بە انجام رساند و پوستر نوروزی سال ١٤٠٠ حاصل “درخشان” این نشستها و مواضع سیاسی عقب ماندە می باشد.

آقای خالد عزیزی توضیح نداد و یا بهتر بگویم بە نفع تز ارتجاعی “نزدیکی با سلفی های کردستان” نبود کە بگوید چرا کومەلە قدیم بە درست نە تنها روی خوش بە جریان احمد مفتی زادە نشان نداد، بلکە آنرا وسیعا افشا و منجر بە طرد و منزوی شدنش در جنبش توده ای در کردستان شد. احمد مفتی زادە تنها رگە ارتجاعی مذهبی در کردستان بود کە اخلاص خود را بە خمینی نشان داد و با آخوند صفدری نمایندە خمینی در کردستان علیە کمونیستها و مردم آزادیخواه کردستان در یک سنگر قرار گرفتند.

بی افقی مرکز همکاری احزاب کردستان و امید بستن بە دول خارجی و گاها طرح تزهای مشعشعی مانند اینکە “سرنگون کردن جمهوری اسلامی امر کردها نیست” و “قادر بە حمل بار کل جنبش سرنگونی طلبانە مردم ایران نیستیم” و … تحت این عنوان؛ خط مذاکرە و سازش با رژیم اسلامی را در اسلو پایتخت نروژ در خفا و خجولانە در پیش گرفتند. سرشان برای چندمین بار بە سنگ خورد و منجر بە از هم گسیختگی ائتلاف مذاکرە شد. رژیم در حین دلخوش کردن شان بە مذاکرە مقرهایشان را در خاک اقلیم کردستان بە موشک می بست و توسط عوامل نفوذی بە بمب گذاری و خرابکاری در اردوگاەهای محل استقرارشان مشغول و آنان را بە بازی گرفت.

مرکز همکاری یک بار دیگر علیە منافع مردم کردستان و میلیونها زن در این جامعە گام برداشتە و با یک جریان فوق ارتجاعی مذهبی وارد ائتلافی اعلام نشدە و پنهانی شدە است و گام اولش اسلامیزە کردن جشن نوروز در نمایش پوسترهای نوروزی بود.

احزاب متشکل در “مرکز همکاری” یکبار دیگر بیگانگی خود را با منافع اکثریت مردم کردستان و بویژە زنان آزادیخواە کە در ابتدای روی کار آمدن خمینی جلاد و در رفراندوم آری یا نە بە جمهوری اسلامی در ١٢ فروردین ٥٨، با اکثریت قاطع پاسخ دندان شکنی بە رژیم تازە بقدرت رسیدە اسلامی دادند، بعد از گذشت ٤٢ سال احزاب مرتجعی کە هر روز در دالانهای وزارت خارجە آمریکا و یا در فکر ائتلاف با کهنە پاسداران و رضا پهلوی بودند، امروز در کردستان با سلفی ها وارد ائتلاف پنهانی شدە و در تلاش هستند در تحولات سیاسی آتی در کردستان برای تحمیق و اسلامیزە کردن و سرکوب مردم نقش بازی کنند و دل تامین کنندە مالی اصلی خود (عربستان سعودی) را نیز بجا بیاورند.

اما جریانات مرکز همکاری زیادی بر توهم ناسیونالیسم و فرهنگ ضد زن حساب باز کردەاند. بدون تردید زنان و مردان آزادیخواە و بە تنگ آمدە از قوانین متعفن اسلامی کە در چهار دهە با آن مبارزە کردەاند با چشم باز این احزاب و پلانهای سیاسی عقب ماندە و سرکوبگرانە آنان را رصد خواهند کرد و اجازە نمی دهند جامعه کردستان بە جولانگاە اسلامیها و احزاب ناسیونالیستی تبدیل شود. اکنون کە بە یمن خفقان و استبداد اسلامی همایش های نوروزی بە محملی برای حضور بهم رساندن جریانات ملی اسلامی بدل شدە است، بدون تردید در فردای بعد از رژیم هار اسلامی زنان و مردان با لباسهای شاد نە در صفوف مجزا بلکە در آمیختە با هم بە رقص و شادی خواهند پرداخت و آنموقع زحمات حضرات برای حلبجە کردن سنندج دود می شود و هوا خواهد رفت. روند تحولات سیاسی ایران سریع تر از آنچە تصور می شود پیش می رود، لذا هوشیاری و دخالت جدی و سازمانیابی بیشتری را از ما می طلبد تا فرقه های قومی زحمتکشانی ها و احزاب دمکرات لچک برسر زنان کردستان نکنند و بە آنان بگوئیم کە “شتر در خواب بیند پنبە دانە”.

جمعە ششم فروردین ١٤٠٠