اطلاعیه ها

پیام هائی پشتیبانی از کارگران هفت تپه

پیام شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به کارگران هفت تپه!
این پیروزی بزرگ را تبریک می گوییم!

کارگران هفت تپه! رفقا!
پنج سال اعتراض و مبارزه آگاهانه و سازمانیافته شما به ثمر نشست. در این پنج سال جنبش کارگری و همه نیروهای مدافع و حامی مبارزات کارگران هفت تپه شاهد صحنه های پرشور اعتراضات شما اعم از اعتصابات کوتاه و بلند مدت، گردهمایی ها در صحن کارخانه و در سنگر، راهپیمایی ها در شوش و جلو فرمانداری، پیوستن پرشور خانواده های کارگری و مردم به اعتراض و مبارزه برحق شما بودند. توطئه ها و فریب کاریها، علیه مبارزات شما و اخراج و تهدید و احضار و زندان و شکنجه و پرونده سازیها علیه نمایندگان صاحب اراده و مدافعین جسورتان از چشم کسی پنهان نماند و خنثی شدند. ما واقفیم که اراده و ایستادگی متحدانه و جمعی و فردی شما کارگران مبارز، توطئه ها و ترفندهای متعدد کارفرما و حامیان دولتی و غیر دولتی استثمارگران را خنثی کرد و راه پیشروی و پیروزی کنونی شما را هموار کرد. بر خلاف پروپاگاند گمراه کننده و بی پایه، خلع ید اسدبیگی های فاسد و ضد کارگر مستقیما حاصل اتحاد، مبارزه، استقامت و اصرار شما بر خواسته های برحق تان بود و نه هیچ چیز دیگر. ما در این دوره پرتپش مبارزاتی در کنار شما بودیم. پیروزی شما، پیروزی کل جنبش کارگری ایران و پیروزی ما نیروهای چپ و کمونیست و همه جریانات و انسانهایی است که در ایران و در سطح جهان خود را در مبارزه شما شریک میدانند. این پیروزی بزرگ و شیرین را صمیمانه و رفیقانه تبریک میگوییم.

نمایندگان متعهد و صاحب صلاحیت شما در جشن پیروزی یکشنبه نوزدهم اردیبهشت به درست اعلام کردند، تازه این آغاز راه برای پیگیری خواسته های متعددی است که هنوز تحقق نیافته اند. تاکید کردند، با جاری کردن نظارت کارگری بر امور و اداره شرکت هفت تپه و اتکا به تشکل مستقل کارگری، شورایی و مجمع عمومی نمایندگان خود ، درموقعیت مساعد جدید، با اتحاد محکمتر و اعتماد بنفس بالاتر، پیگیر خواسته های متحقق نشده خواهید بود. پیشبرد چنین خط مشی و اقدامات روشن بینانه تضمین کننده پیشرویهای بعدی شما است. در عین حال اطمینان داریم، با هوشیاری متوجه طرحها و توطئه های متعدد سرمایه داران و دولت حامی شان در ادامه مبارزه و اکنون هستید. امیدواریم مثل دوره پنج ساله گذشته و با اتکا به تجارب کسب شده، طرحها و ترفندها، مانورها و تهدیدات و کار شکنی های متعدد آنها را خنثی کنید.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست از بخشهای مختلف جنبش کارگری و جنبشهای اعتراضی رادیکال میخواهد، با تکیه به درسها و تجارب با ارزش مبارزات کارگران هفت تپه برای گسترش سراسری مبارزات کارگری و توده ای علیه وضع موجود، علیه سرمایه داری و حکومت آن بکوشند. همراهی و همبستگی خود را با کارگران هفت تپه محکم کنند. ما نیروهای چپ و کمونیست بر تعهدمان پای میفشاریم، همانطور که در تمامی سالهای گذشته، در کنار مبارزات و رنج و مشکلات کارگران هفت تپه بوده ایم، در ادامه نیز بیدریغ همگام مبارزات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، این بخش پیشرو جنبش کارگری خواهیم بود.

زنده باد مبارزات کارگران هفت تپه
زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۱۲ مه ۲۰۲۱

امضاها: اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

ShorayeHamkary@gmail.com

***

پیام تبریک جمعی از فعالین کارگری شهرستان کامیاران بە کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپە!

کارگران هفت تپە! با مبارزە متحدانە پنج سال گذشتە خود زمینە خلع ید از مالکیت نیشکر هفت تپه را از بخش خصوصی “اسد بیگی، رستمی” فراهم و تحمیل کردید و این یک پیروزی، یک دستآورد مهم است کە تبریک و شاد باش ما را پذیرا باشید.

نزدیک به ۵ سال است که کارگران هفت تپه با انواع و اشکال مختلف در مقابل تحمیل بی حقوقی، عدم پرداخت دستمزدها، اخراج کارگران و اذیت و آزار فعالین و نمایندگان کارگران و عدم تمدید دفترچە های بیمە مواجە بودند کە کارگران با صدای بلند فریاد کشیدند مسبب اصلی دزدی، فساد و اختلاس ناشی از واگذاری شرکت بە بخش خصوصی “اسدبیگی و رستمی” است! بر خواست خلع ید پافشاری کردند و اعتراض خود را به گوش دستگاە های گوناگون حاکمیت و جهانیان رساندند و گفتند ما کارگران خواهان لغو خصوصی سازی و ادارە شورایی هستیم!

این شرکت از سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از همان ابتدا ماهیت ضد انسانی خود را به کارگران نشان داد. کارگران هفت تپە بارها برای دستمزدهای معوقه، تمدید دفترچە های بیمە، برای بازگشت بە کار همکاران اخراجی خود و بی کفایتی، دزدی مالکان شرکت اعتراض و اعتصابهای شکومند و طولانی مدت سازمان دادند.

کارگران هفت تپە طی مدت این ٥ سال دست در دست هم با اتحاد در برابر اسد بیگی، رستمی و دولت، دستگاە های امنیتی و… با جسارت مثال زدنی تا آخرین نفس ایستادند و بهای سنگینی هم پرداخت کردند. آنها تهدید شدند، دستگیری دادند، با شکنجە و صدور احکام سنگین زندان مواجە شدند و همچنین با توطئە سناریو ساختگی و سوخته و دهها نوع فشار دیگر مواجە بودند کە خوشبختانە نشان دادند اگر کارگران متحد و همبستە باشند میتوانند در تمام چالشها پیروزی شوند، با خلع ید از اسد بیگی و رستمی این اتفاق افتاد. این صدای حق طلبی کارگران هفت تپە بود کە بە قوه قضائیه تحمیل کردند. پرونده دزدی و فساد اسد بیگی و رستمی را بررسی کند. آنها با نفوذی کە در جناحهای حاکمیت داشتند توانستند مانع تراشی کنند و پروسە خلع ید را کند و طولانی کنند اما نتوانستند خللی در ارادە متحدانە کارگران هفت تپە ایجاد کنند.

خواست اصلی کارگران هفت تپە ادارە شورایی است، قطعا در هر زمانی کە توازن قوای مناسب بدست بیاید ادارە شورایی را عملی خواهند کرد. در شرایط کنونی کە مالکیت هفت تپه از بخش خصوصی به دولتی بازگشتە است، خواست کارگران نظارت نمایندگان کارگران بر ادارە هفت تپه است و مبارزە کارگران برای تحقق این خواست ادامە خواهد یافت.

خلع ید از اسد بیگی و رستمی دستآورد بزرگی نە تنها برای کارگران هفت تپە بلکە یک تجربە مبارزە موفق و شادی بخش برای جنبش کارگری ایران است. از این رو ما جمعی از فعالین کارگری شهرستان کامیاران خود را در شادی این موفقیت شریک میدانیم و این پیروزی بزرگ را به تمام کارگران هفت تپه و خانواده های آنان و همچنین جامعه کارگری ایران تبریک میگوئیم.

زنده باد اتحاد! زنده باد همبستگی جامعه کارگری!
جمعی از فعالین کارگری شهرستان کامیاران
١۴۰۰/۲/۲۱
***

پیام تبریک و حمایت جمعی از فعالین کارگری و آزادیخواه شهر سنندج!

به کارگران نیشکر هفت تپه!

موفقیت بزرگ شما کارگران هفت تپه که با اتحاد و همبستگی برای خواسته هایتان مبارزه کرده و اخیرا منجر به خلع ید از بخش خصوصی و اسد بیگی و رستمی شد، موفقیت مهمی است. این گامی جدی به جلو برای رسیدن به اهدافی بزرگتر است. ما جمعی از فعالین کارگری و آزادیخواه سنندج، این پیروزی را به شما هم طبقه ای های عزیز تبریک میگوییم. امیدواریم با اتحاد خود به تمامی خواسته هایتان برسید. پیروزی شما پیروزی همه طبقه کارگر ایران و ما کارگران در سنندج هم هست. ما همواره از مبارزات کارگران هفت تپه حمایت کرده و به آن ادامه می‌دهیم. درسها و تجارب غنی مبارزات هفت تپه الگوی خوبی برای ما و دیگر بخشهای جنبش کارگری ایران است .

بار دیگر پیشروی و پیروزی درخشان کارگران هفت تپه را تبریک میگوییم و از مبارزات شما حمایت می‌کنیم.

زنده باد اتحاد کارگران

جمعی از فعالین کارگری و آزادیخواه شهر سنندج
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

***

پیام تبریک و شادباش بە کارگران هفت تپە!

شما کارگران هفت تپە با مبارزە متحدانە پنج سال گذشتە خود خلع ید مالکیت نیشکر هفت تپه را از بخش خصوصی “اسد بیگی، رستمی” فراهم و تحمیل کردید. این یک پیروزی، یک دستاورد مهم است کە تبریک و شاد باش من را پذیرا باشید.

کارگران هفت تپە تاریخ طولانی در مبارزە برای بدست آوردن خواستها و مطالبات گستردە مانند دستمزدهای معوقه، تمدید دفترچە های بیمە، بازگشت بە کار همکاران اخراجی خود، علیه بی کفایتی و دزدی مالکان شرکت اعتراض و اعتصابهای شکوهمند و طولانی مدت سازمان دادند.

کارگران هفت تپە طی مدت این پنج سال با اتحاد و همبستگی خود در برابر اسد بیگی، رستمی و دولت، دستگاە های امنیتی وفشار مدافعان سرمایەداری با جسارت و ارادە محکم تا آخرین لحظە ایستادند. هزینە های سنگینی هم پرداخت کردند. آنها تهدید شدند، دستگیری دادند، با شکنجە و صدور احکام ظالمانە ای زندان مواجە شدند و همچنین با توطئە سناریو ساختگی، شرم آور و دهها نوع فشار دیگر مواجە بودند کە خوشبختانە ثابت کردند اگر کارگران متحد و همبستگی داشتە باشند میتوانند در تمام عرصە های دشوار هم پیروزی شوند. اکنون با خلع ید از اسد بیگی و رستمی موفقیت بزرگی نصیب کارگران متحد هفت تپە شدە است. در شرایط فعلی کە مالکیت هفت تپه از بخش خصوصی به دولتی بازگشتە است، کارگران برای نظارت نمایندگان خود بر ادارە هفت تپه پافشاری میکنند.

خلع ید از بخش خصوصی پیروزی بزرگی برای کارگران هفت تپە و جنبش کارگری ایران است. از اینرو خود را در جشن و شادی کارگران هفت تپە و خانوادە های آنها و دیگر فعالین جنبش کارگری شرک میدانم.

زندە باد کارگران هفت تپە!
زندە باد اتحاد و همبستگی کارگر

نصرت بهشتی
بازنشستە فرهنگی، مدافع حقوق کارگران، زنان و کودکان کار
مشهد ٢٢ اردیبهشت ١٤٠٠

***

پیام تبریک جمعی از فعالین کارگران شرکت ایرالکو بە کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپە!

کارگران هفت تپە! با مبارزە متحدانە پنج سال گذشتە خود زمینە خلع ید از مالکیت نیشکر هفت تپه را از بخش خصوصی “اسد بیگی، رستمی” فراهم و تحمیل کردید و این یک پیروزی، یک دستآورد مهم است کە تبریک و شاد باش ما را پذیرا باشید.

نزدیک به ۵ سال است که کارگران هفت تپه با انواع واشکال مختلف در مقابل تحمیل بی حقوقی، عدم پرداخت دستمزدها، اخراج کارگران و اذیت و آزار فعالین و نمایندگان کارگران و عدم تمدید دفترچە های بیمە مواجە بودند کە کارگران با صدای بلند فریاد کشیدند مسبب اصلی دزدی، فساد و اختلاس ناشی از واگذاری شرکت بە بخش خصوصی “اسدبیگی و رستمی” است! بر خواست خلع ید پافشاری کردند و اعتراض خود را به گوش دستگاە های گوناگون حاکمیت و جهانیان رساندند و گفتند ما کارگران خواهان لغو خصوصی سازی و ادارە شورایی هستیم!

این شرکت از سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از همان ابتدا ماهیت ضد انسانی خود را به کارگران نشان داد. کارگران هفت تپە بارها برای دستمزدهای معوقه، تمدید دفترچە های بیمە، برای بازگشت بە کار همکاران اخراجی خود و بی کفایتی، دزدی مالکان شرکت اعتراض و اعتصابهای شکومند و طولانی مدت سازمان دادند.

کارگران هفت تپە طی مدت این ٥ سال دست در دست هم با اتحاد در برابر اسد بیگی، رستمی و دولت ، دستگاە های امنیتی و… با جسارت مثال زدنی تا آخرین نفس ایستادند و بهای سنگینی هم پرداخت کردند. آنها تهدید شدند، دستگیری دادند، با شکنجە و صدور احکام سنگین زندان مواجە شدند و همچنین با توطئە سناریو ساختگی و سوخته و دهها نوع فشار دیگر مواجە بودند کە خوشبختانە نشان دادند اگر کارگران متحد و همبستە باشند میتوانند در تمام چالشها پیروزی شوند، با خلع ید از اسد بیگی و روستمی این اتفاق افتاد. این صدای حق طلبی کارگران هفت تپە بود کە بە قوه قضائیه تحمیل کردند. پرونده دزدی و فساد اسد بیگی و رستمی را بررسی کند. آنها با نفوذی کە در جناحهای حاکمیت داشتند توانستند مانع تراشی کنند و پروسە خلع ید را کند و طولانی کنند اما نتوانستند خللی در ارادە متحدانە کارگران هفت تپە ایجاد کنند. خواست اصلی کارگران هفت تپە ادارە شورایی است، قطعا در هر زمانی کە توازن قوای مناسب بدست بیاید ادارە شورایی را عملی خواهند کرد. در شرایط کنونی کە مالکیت هفت تپه از بخش خصوصی به دولتی بازگشتە است، خواست کارگران نظارت نمایندگان کارگران بر ادارە هفت تپه است و مبارزە کارگران برای تحقق این خواست ادامە خواهد یافت.

خلع ید از اسد بیگی و رستمی دستآورد بزرگی نە تنها برای کارگران هفت تپە بلکە یک تجربە مبارزە موفق و شادی بخش برای جنبش کارگری ایران است.

از این رو ما جمعی از کارگران شرکت آلومینیوم سازی اراک (ایرالکو) خود را در شادی این موفقیت شریک میدانیم و این پیروزی بزرگ را به تمام کارگران هفت تپه و خانواده های آنان و همچنین جامعه کارگری ایران تبریک میگوئیم.

زنده باد اتحاد! زنده باد همبستگی جامعه کارگری!

جمعی از کارگران شرکت آلومینیوم سازی اراک (ایرالکو)

***

این هنوز از نتایج سحر است
باش تا دولت صبحت بدمد
در روزگاری که اخبار تیر و تار بر روح و روانمان سنگینی میکرد از کرونای مرگ افرین، از کشتن دگرباشان، از هجوم گلهء وحوش سلفی تحت الحمایه به دارسیران همگی اخبار غمباری را پیام اور بود تا از اقلیم هفت هزار تپه از تپه ی هفتم خبر مسرت بخش و خوش ایند را دریافتیم. شعلهء امید درعمق جانمان گر گرفت و فروزان شد بر شما اهالی پایتخت اعتصاب و همه همراهان و هواخواهان اکنون بی شما، سپیده را میگویم و فرزانه و عسل و ساناز و صدها هزاران فرد و جمع و کوشنده ی راه رهایی طبقه کارگر این ظفر مظفر مبارک باد. و لیک آن یار دیرین چه زیبا گفت ما هنوز به نقطهء اول رسیده ایم.

پس از توطئه شغالان و درندگان سرمایه غافل نباشیم. مبادا دچار رخوت شویم که دشمن مکارتر وغدارتر از قبل در حال طراحی نقشه های چند لایه برای حفظ و تداوم سود خویش و استثمار کارگران است. ما این پیروزی را متعلق به کل طبقه کارگر و آن را آغازگر پیروزی های دیگر در سایر نقاط میدانیم .

کارگران اتحاد اتحاد اتحاد
جمعی از فعالین کارگری آذربایجان غربی

***

پیام حمایت و تبریک به کارگران هفت تپه

امروز هفت تپه به مدرسه ایی برای تمامی کارگران عدالتخواه و آزادیخواه ایران تبدیل گردیده است ، مدرسه ای که درس همبستگی و پایداری در برابر پاسداران و مزدوران سرمایه ، به فرودستان می دهد تا حقی که از توده ی مردم ایران سلب گردیده است را باز ستانند.

هفت تپه نشان داد که اعتراضات و اعتصابات سازمان یافته و مستمر کارگران ، می تواند ائتلاف شُوم و قدرتمند صاحبان ثروت رانتی با حاکمیت و طرفداران سرمایه داری در دانشگاه ها را در هم بشکند و مانع از سلب اموال عمومی از جامعه شود؛

اتحاد کارگران هفت تپه و پیروزی آنان علاوه بر آنکه مُشت محکمی علیه سیاست های ضد کارگری و سرمایه سالارِ حاکمیت بود بلکه امید بخش توده ی مردم در سراسر کشور نیز شد تا با پیوستن به اعتراضات و اعتصابات عمومی، برای دستیابی به حقوق اساسی خود یکصدا شوند.

ما پیشروی و پیروزی درخشان کارگران هفت تپه را تبریک می گوییم و از مبارزات شما حمایت خواهیم کرد.

زنده باد اتحاد کارگران

جمعی از کارگران نفت ایزوگام شهرستان کاشان
و جمعی از رانندگان حمل و نقل تهران_کرمانشاه

***

پیام تبریک جمعی از کارگران شرکت پالایش گاز بید بلند فاز یک بە کارگران نیشکر هفت تپە!

شما کارگران هفت تپە با مبارزە متحدانە پنج سال گذشتە خود خلع ید مالکیت نیشکر هفت تپه را از بخش خصوصی “اسد بیگی، رستمی” فراهم و تحمیل کردید. این یک پیروزی، یک دستاورد مهم است کە تبریک و شاد باش ما را پذیرا باشید.

نزدیک به ۵ سال است که کارگران هفت تپه با انواع واشکال مختلف در مقابل تحمیل بی حقوقی، عدم پرداخت دستمزدها، اخراج کارگران و اذیت و آزار فعالین و نمایندگان کارگران و عدم تمدید دفترچە های بیمە مواجە بودند کە کارگران با صدای بلند خواسته های برحق خود را مطرح کردند. بر خواست خلع ید بخش خصوصی پافشاری کردند. اعتراض خود را به گوش دستگاە های گوناگون حاکمیت و جهانیان رساندند. تاکید کردند، ما کارگران خواهان لغو خصوصی سازی و ادارە شورایی هستیم!

کارگران هفت تپە بارها برای دستمزدهای معوقه، تمدید دفترچە های بیمە، برای بازگشت بە کار همکاران اخراجی خود ، علیه بی کفایتی و دزدی مالکان شرکت اعتراض و اعتصابهای شکومند و طولانی مدت سازمان دادند.

کارگران هفت تپە طی مدت این پنج سال دست در دست هم با اتحاد در برابر اسد بیگی، رستمی و دولت ، دستگاە های امنیتی و… با جسارت مثال زدنی تا آخرین نفس ایستادند. بهای سنگینی هم پرداخت کردند. آنها تهدید شدند، دستگیری دادند، با شکنجە و صدور احکام سنگین زندان مواجە شدند و همچنین با توطئە سناریو ساختگی و سوخته و دهها نوع فشار دیگر مواجە بودند کە خوشبختانە نشان دادند، اگر کارگران متحد و همبستە باشند میتوانند در تمام چالشها پیروزی شوند، با خلع ید از اسد بیگی و رستمی موفقیت بزرگی به دست آمد. در شرایط کنونی کە مالکیت هفت تپه از بخش خصوصی به دولتی بازگشتە است، خواست کارگران نظارت نمایندگان کارگران بر ادارە هفت تپه است . مبارزە کارگران برای تحقق این خواست ادامە خواهد یافت.

خلع ید از اسد بیگی و رستمی دستاورد بزرگی نە تنها برای کارگران هفت تپە بلکە یک تجربە مبارزە موفق و شادی بخش برای جنبش کارگری ایران است. از این رو ما جمعی از کارگران شرکت پالایش گاز بید بلند فاز یک خود را در شادی این موفقیت شریک میدانیم و این پیروزی بزرگ را به تمام کارگران هفت تپه و خانواده های آنان و همچنین جامعه کارگری ایران تبریک میگوئیم.
زنده باد اتحاد! زنده باد همبستگی جامعه کارگری!

جمعی از کارگران شرکت پالایش گاز بید بلند فازیک
تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰