اطلاعیه ها

حضور فعال تشکیلات خارج کشور حزب علیه مضحکه انتخابات

روز ٢٨ خرداد برابر یا ١٨ ژوئن، واحدهای تشکیلات خارج کشور حزب در کشورهای مختلف فعالانه مقابل کنسولگری ها، مراکز اخذ رای و سفارتخانه های رژیم اسلامی همراه با جریانات چپ و کمونیست و معترضین انقلابی فعالانه حضور یافتند. شکست جمهوری اسلامی در خارج سنگین تر از شکست در داخل بود. اگر در داخل همه جا سوت و کور بود و تعدادی قلیل و حکومتی طبق وظیفه رای دادند، در خارج بیشتر مزدوران حکومتی حتی جرات حضور در اطراف این مراکز را پیدا نکردند. آن تعداد انگشت شمار هم که آمدند با نفرت و مخالفت و شعار کوبنده مخالفین روبرو شدند.

کانادا

حزب کمونیست کارگری ایران – حكمتيست، واحد کانادا آكسيون اعتراضي عليه انتخابات بعدازظهر ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ همراه با چریک های فدایی خلق، حزب کمونیست ایران و فعالین چپ منفرد در پلازای ایرانیان برگزار گردید. در این اكسيون اعتراضي فخری جواهری از طرف حزب حکمتیست سخنرانی کرد. وی در صحبتهایش با تاکید بر اينكه: «انتخاب مردم ایران اینست که جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و برود، در ادامه سخنانش گفت کارگران بازنشستگان جوانان و مادران خاورانها و کشته شدگان بان، کارگران با اعتصابات و اعتراضاتشان، همگي رای به رفتن جمهوری اسلامی داده اند. برای جمهوری اسلامیتعداد آرا مهم نیست بلکه ترس از قیام مردم و خيزشي شبيه به خیزش آبانماه ۹۸ دلهره رژیم است. تنها یک راه در مقابل مردم ایران قرار دارد. با سازماندهی و برپایی شوراها در کارخانه، در محل کار و زندگي آماده این رویارویی با رژیم باشند. ود در ادامه تاكيد كرد ازادی از صندوق انتخابات در نمیاید، از خیابان از خیزش، از قیام از اتحاد و مبارزه طبقه کارگر آزادد حاصل ميشود و یک حکومت شورایی و کارگری میتواند متضمن ازادی و برابری و رفاه همگان باشد.» در این آکسیون نمایندگان احزاب و سازمان های دیگر هم صحبت کردند

آلمان، بن

آکسیون اعتراضی حزب کمونیست کارگری ایران– حکمتیست و دیگر احزاب چپ روز ۱۸ ژوئن در مقابل سفارت سابق جمهوریاسلامی در بن آلمان از ساعت ۱۰ قبل از ظهر آغاز گردید. در اینتظاهرات چند سخنران از جمله همایون گدازگر، نادر شریفی و صالح سرداری از اعضای رهبری حزب حکمتیست سخنرانیکردند. سیرک انتخاباتی جمهوری اسلامی تا این لحظه با بیمحلی شهروندان ایرانی تبار روبرو شده و در مجموع کمتر از سی نفر تا به این لحظه در مضحکه انتخابات شرکت کرده اند که با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامیو مزدور برو گم شو شرکت کنندگان در تظاهرات  امروز روبرو شدند. اعتراض احزاب و سازمان ها در محوطه سفارت سابق جمهوری اسلامیهمچنان در جریان است. دو تن از جوانان تظاهر کننده از جمله محمد عذیری و کارو مصطفی سلطانی توسط پلیس آلمان  دستگیر و از محل تظاهرات  اخراج شدند.

انگلستان، لندن

به دعوت سازمان و احزاب چپ و دیگر نیروهای اپوزیسیونتظاهراتی بزرگ در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در شهر لندن برگزار گردید.  یکی از تظاهرات کنندگان  بنام هاشم حسینی در حالیکه شعارهای مرگ برجمهوری اسلامی می داد با پاشیدن رنگ و پرتاب تخم مرغ ساختمان سفارت جمهوریاسلامی مورد حمله قرار داد. مردم جمع شده با فریادهای مرگ برجمهوری اسلامی مرگ بر دولت فاشیستی ایران از وی حمایتکردند. هاشم حسینی که توسط پلیس بریتانیا دستگیر شد با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر تروریستهایاسلامی به یکی از قرارگاه های پلیس منتقل گردید که بعد از چند ساعت آزاد شد. در این اجتماع از طرف حزب حکمتیست رفیقسعید آرمان سخنرانی نمود. همچنین خبرنگاران بی بی سیکه در محل حضور داشت با وی مصاحبه ای انجام داد.

طبق اخبار رسیده کنسولگری جمهوری جنایتکار اسلامیهمچنان در حلقه ی محاصره معترضین قرار دارد و شعارهایمرگ بر جمهوری اسلامی همه خیابانهای اطراف را گرفته است. طبق این خبر تا ساعت ۱۲ بعدازظهر حدودا  فقط ۳۰ نفر در کنسولگری رای داده است. سفارت جمهوری اسلامی  امسال در لندن ۵ شعبه انتخاباتی باز نموده است. کنسولگری جمهوریاسلامی محل رای دادن مزدورانی مانند فرخ نگهدار بوده است که امسال تاکنون در میان رای دهندگان دیده نشده است و به نظر می رسد که از ترس مردم معترض و خشمگین در گوشه ایدیگری رای می دهد که کمتر محل تجمع ایرانیان معترض میباشد.

سوئد، استکهلم

امروز ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ از ساعت یک بعدازظهر تجمع اعتراضیبزرگی به فراخوان احزاب و سازمانهای چپ و رادیکال در مقابل لانه جاسوسی جمهوری اسلامی در استکهلم برگزار گردید. حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست از سازماندهندگان اینتجمع اعتراضی بود. در این گردهمایی سخنرانان احزاب مختلف صحبت کردند. از طرف حزب حکمتیست رفیق رحمان حسینزاده عضو رهبری حزب سخنانی ایراد نمود. گستردگی تجمع مردم در مقابل لانه جاسوسی جمهوری اسلامی، پلیس را بنا به مقرارت پاندمی که تجمع بیش از ۱۰۰ نفر ممنوع است را مجبور به دخالت نمود و چندین بار از تجمع کنندگان خواست که متفرق شوند. مردم علیرغم فشار پلیس به تجمع و شعار دادن برعلیهجمهوری اسلامی ادامه دادند که پلیس با دخالت و  دستگیریچهارتن از شرکت کنندگان تجمع اعتراضی را بهم زد.

سوئد، گوتنبرگ

روز جمعه ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ تظاهرات وسیعی از طرف سازمانها و احزاب چپ و کمونیست همراه با دیگر نیروهای اپوزیسیون در مقابل محل صندوق رای که در جنب اداره پلیس گوتنبرگ قرار دارد فراخوان داده شد.

تشکیلات حزب حکمتیست از نیروهای فراخوان دهنده اینتظاهرات بود. جمهوری اسلامی سالهای سال است که تلاش میکند در گوتنبرگ کنسولگری یا دفتری ایجاد کند که با اعتراض و مقاومت نیروهای چپ مجبور به عقب نشینی شده است. امسال عوامل سفارت جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار بردند که محل صندوق رای را مخفی نگهدارند. از یک هفته پیش از انتخابات تلاش برای یافتن محل صندوق رای آغاز گردید. روز پنجشنبه بالاخره رفقای ما موفق شدند محل را شناسایی کنند و بلافاصله به اطلاع عموم رسانند. صندوق انتخاباتی بوسیلهگروهی از مزدوران و دست اندرکاران جمهوری اسلامی از لوند در جنوب سوئد به گوتنبرگ منتقل شد. روز جمعه از ساعت ۱۵بعدازظهر رفقای ما حزب حکمتیست و احزاب دیگر و انسانهایآزادیخواه و برابری طلب تجمعی باشکوه در مقابل محل رایگیری برپا گردید. از طرف حزب حکمتیست رفیق کریم نوریسخنران حزب بود. پلیس تخمین زده است که جمعیت شرکت کننده در این اعتراضات بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر بوده است و تعداد رای دهندگان حدودا ۵۰ نفر بوده اند که تک تک به همراهی پلیسبه داخل محل رای گیری انتقال داده می شدند. این تجمع اعتراضی تا ساعت ۲۰ بعدازظهر پایان رای گیری ادامه داشت و عوامل جمهوری اسلامی با اسکورت پلیس محل را تحرک کردند.

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست به مردم آزادیخواه و شرکت کنندگان در اعتراضات خارج کشور درود میفرستد. تازه مبارزه فعال علیه حکومت آغاز شده است. فراخوان ما اینست برای بستن در سفارخانه ها و مراکز جمهوری اسلامی و یک تعرض همه جانبه به حکومتی ها در خارج کشور آماده شویم. به صفوف حزب حکمتیست بپیوندید و در مبارزه برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برپائی یک جامعه آزاد و خوشبخت سوسیالیستی همراه شوید!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۱۹ژوئن ۲۰۲۱