مقالات

شکست رژیم در انتخابات دوره سیزدهم هنوز پایان کار نیست ابراهیم باتمانی

انتخابات دوره سیزدهم در مرحله اول یک شکست بزرگ  برای رژیم سرمایه داری اسلامی در ایران بود. در مرحله اول کسانی که به انتخابا ت بیست وهشت خرداد سال هزار وچهارصد نهگفتند، جای درود گفتن دارد. این نه گفتن به انتخابات یک مشت محکم  به دهان حاکمان دزد و فاسد حکومت اسلامی بود. .این حرکت سیاسی و قدرت اجتماعی که تمامی آزایخواهانه در داخل و در خارج از ایران از خود نشان دادند، پایه قدرت ستمگران و خون آشامان تفنگدارانشان را به لرزه در اورد.این حرکت بی نظیر و انقلابی مردم سرنگونی طلب و معترض در تاریخ ثبت گردید.مردم شرافتمند و آزادیخواه ایران برنده شدند و حکومت فاسد و ضد زن اسلامی باخت.  

این حرکت انقلابی  به دیکتاتورهای حکومت اسلامی  فهماند دوران بگیر و ببند ، ترس و وحشتی که آنها به وجود اورده بودند، تمام شده است . مردم انقلابی در ابانماه نود و هشت در صدها شهر ایران اعلام کردند که جمهوری اسلامی را نمیخواهند و ذلت و تحقیررا نمی پذیرند . مردم آزایخواه اعلام کردنداصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. مردم آزایخواه اعلام کردند که از گرسنگی ،گرانی کمر شکن و زندگی ناامنخسته شده اند . مردم آزایخواه به این جنایتکاران اعلام کردند که چرا پولهای ما را در جریانات تروریستی کشورهای مختلف هرینه میکنید ، در حالیکه کل طبقه کارگر و زحمت کشان در ایران دریک زندگی پر از فقر و فلاکت به سر میبرند. مردم آزایخواه به حاکمان ومزدوران اعلام کردند، داد زدند و گفتند که شما دروغ میگوید و کس دیگری دشمن ما نیست،دشمن ما کارگران و محرومان و انسانهای ازادی خواه و برابری طلب همین جاست و خود شما هستید.

دشمن ما حکومت جمهوری اسلامی است. شما جنایتکاران تاریخ ، در سال 1398 هزار و پانصد نفرمردم آزاده را به ناحق کشتید. هزاران نفر را  دستگیر و روانه زندانهای  مخوف نمودید. شما انها را زیر شدیدترین شکنجه ها و تجاوز قرار دادید . شما خون مردم آزایخواه را در کف خیابان ها ریختید. شما فحشا را در ایران رواج دادید و هزاران جنایت دیگررا  در طول حاکمیت خونین خودتان در عرض این چهل و دو سال بر سرمردم آزایخواه در اوردید . در عرض این چهل و دو سال سران اوباشان اسلام و هم پالگیهایشان از پول و ثروت باد اورده جامعه ایران برای خود و بچه هایشان ن چه در داخل ایران و چه در خارج کشوربه عیاشی پرداخته و به کسی هم جوابگو نبودند.

اما زهی خیال باطل آن دوران به پایان رسیده است . مردم آزایخواه ازهر فرصتی برای سرنگونی حکومت فاسدتان استفاده میکنند. مردم آزایخواه در این انتخابات نمایشی بار دیگر به شما ظالمان خونخوار نشان دادند که این حکومت دیکتاتوری را نمیخواهند زیرا این حکومت فاسد و خونریز قابل اصلاح نبوده و نیست . این حکومت از ابتدای سر کار امدنش وصلهناجوری برای جامعه ایران بود. این حکومت ضد زن و ضد منافع کارگران است .این رژیم با علم ، زندگی شاد و مرفه که در شان بشر امروزیست ،ضدیت دارد .

حکومت اسلامی با هر نوع ازادی ، برابری و ارزوهای انسانی مخالف بوده و هست. تحریم کردن انتخابات فرمایشی دوره سیزدهم ریئس جمهوریایران که از جانب اکثریت جامعه ایران بوقوع پیوست یک اتفاق و تصمیم سیاسی بزرگ  در طول حاکمیت چهل و دو سال جمهوری اسلامی بود. اگرانتخاباتی این چنین در یکی از کشورهای جهان اتفاق میفتاد تاثیر چندانی برساختارو سیستم نظام سرمایداری ان کشور نداشت

اما برای رژیم ایران ساده نیست زیرا بزرگترین ضربه سیاسی، ایدوئولوژی و طبقاتی را خورد. این قدم بزرگی برای سرنگونی حکومت اسلامی بود. در این مرحله سرنگونی حکومت اسلامی کل طبقه کارگر، رهبران کمونیست و ازادیخواه وبرابری طلب و انسانهای شرافتمند و ازادیخواه بایستی خود را صاحب جامعه بدانند. این رژیم سر تا پا نکبت و ضد بشری از هر دوران بیشتر دچار بحران اقتصادی، بیکاری وسیع جوانان ، بحران محیط زیست ، کم ابی ، گرانی و دودستگی  در ساختار حکومت شده است. برای سرنگونی جمهوری اسلامی باید معلمان ، نهادهای اجتماعی و جنبش زنان هماهنگ با طبقه کارگردرایران به میدان بیایند . نهادها و کمیته ها و شوراها را در محله های شهرها و محل کار و فعالیت خود سازمان دهید. بازنشستگان ، مال باختگان ، انسانهای معترض و ضد حکومتی و اقشار زحمتکش جامعه باید در نهادهایی که توسط رهبران و پیشروان طبقه کارگر و کمونیستها سازمان داده شده است گرد هم آیند زیرا شرایط  اماده است.

مردم ایران به خصوص طبق کارگر و زنان ستم دیده به خوبی در یافته  و تجربه کرده اند که تا این حکومت بر سر کار است خبری از ازادی ، رفاه ، کرامت و حرمت انسانی نیست . مطمن باشید دولت ابراهیم ریئسی هم نمیتواند هیچ گرهی از مشکلات زندگی مردم را بازنماید زیرا این حکومت از ابتدای سر کار امدنش تا به امروزمشغول دزدی، اعدام ، دروغگویی و فساد بوده است. راه نجات فقط و فقط با سر نگونی جمهوری اسلامی امکان پذیر است .ما کمونیستها و جنبش کمونیزم کارگری و در راس همه حزب کمونیست کارگری ایران ( حکمتیست) با تمام توان و قدرت برای سرنگونی جمهوری اسلامی پیش قدم بوده و هستیم.

فران خوان من به تمام کارگران ، کمونیست های ازادیخواه و برابری طلب و انسانهای عدالت خواه و شرافمند و کسانی  که ارزوی یک زندگی بهتربرای خود و آیندگان دارند این است که به حزب حکمتیست بپیوندید زیرا این حزب برنامه روشن و سیاست طبقاتی روشنی برای اینده جامعه ایران دارد . ما خواهان جامعه ای هستیم  که در ان زن و مرد از لحاظ سیاسی فرهنگی و اقتصادی با هم برابر باشند .

ما حزب حکمتیست مخالف سرسخت اعدام هستیم . ما مخالف سیستم طبقاتی هستیم ، ما مخالف هر نوع خشونت و نظامی کردن جامعه هستیم . ما مخالف سیستم پارلمانی هستیم زیرا سیستم پارلمانی مردم را از دخالت کردن در امور زندگی خود و تصمیم گیریهای کلان کشور محروم میکند .این نوع سیستم پارلمانی یک نظام سرمایه داری است که نزدیک به دوقرن در نظانم سرمایه  در سطح جهان عمل میکند و همیشه در خدمت سیستم  طبقات ثروتمند بوده و هست . ما حزب حکمتیست خواهان حاکمیت و سیستم شورانی منتخب خود مردم هستیم ، ما خواهان جدایی مذهب از دولت هستیم زیرا مذهب و بی مذهبی امر خصوصی انسانها تلقی میشود.

در برنامه یک دنیای بهتر حزب حکمتیست ، کودک اولویت جامعه است.دولت موظف است امنیت مالی ، پزشکی ،روحی، سلامتی، ارامش و محل امن برای کودک را تضمین کند.حزب حکمتیست مخالف جامعه طبقاتی است . ما مخالف استثمار انسان از انسان هستیم . ما خواهان کار برای همه اقشار جامعه هستیم و اگر کار نبود، دولت موظف است بیمه بیکاری به فرد بی کار را تعیین کرده  تا زمانی که از طرف دولت کار برای فرد بیکار ایجاد شود.در برنامه حزب حکمتیست چند همسری ممنوع و جرم تلقی میشود . حزب حکمتیست برنامه و سیاست روشنی  برای زندگی کل جامعه ایران دارد. به این حزب بپیوندید وآن را تسخیر کنید. این حزب را ازان خود بدنید.

زنده باد ازادی برابری حکومت کارگری

زنده باد سوسیالیزم    

تیرماه 1400