مقالات

رژیم اسلامی عامل وقوع سونامی کرونا سعید آرمان

مردم ایران روزهای سختی را تجربە می کنند. گرانی سرسام آور، فقر و بیکاری، کمبود آب، قطعی برق، نبود واکسیناسیون از یکطرف و از طرف دیگر سونامی کرونا بی محابا بە یمن عملکرد رژیم اسلامی مشغول درو کردن انسانهاست. وضعیت از قرمز عبور کردە و بحرانی می باشد. رژیم اسلامی در تلاش برای حفظ بقای خود، اولویتهای سیاسی خود و رتق و فتق امورات خود، بە نیازمندیهای جامعە توجهی ندارد و شرایط را برای زوال تدریجی یک جامعە تسریع کرده است.

از بی مسئولیتی تا جنایت مستقیم سران رژیم

از همان ابتدای شیوع پاندمی کرونا و تدابیر بعضی از کشورها، رژیم اسلامی بە خاطر گرم نگاە داشتن مناسک مذهبی بمناسبت کشته شدن قاسم سلیمانی و راهپیمایی ٢٢ بهمن، شیوع ویروس کرونا در کشور را پنهان کردند. بعد از این عمل جنایتکارانه، شاهد گسترش انفجاری کرونا در ایران شدیم.

دولت روحانی از راس تا پایین دەها نهاد موازی و غیرە تحت نام “ستاد ملی  مقابلە با کرونا” را درست کردەاند کە نە تنها کار ساز نبودە و منجر بە پیشبرد پروتکل های خودشان هم نشدە است بلکە بە ظرفی برای چپاول و کنترل مردم و اطلاعات غلط و فریب دادن آنان از طریق رسانەها در جهت اهداف سیاسی خود نظام بودە اند. نمونە بارز شامورتی بازی و صندوق چرخانی در هزاران نقطە ایران بە مناسبت مضحکە انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، تا رونقی بە بازار کسادشان بدهند و در این راە حتی بە بیماران بستری در بیمارستانها هم کە لازم است در فضایی بدون استرس زندگی بکنند رحم نکردند و صندوقهای رای را در بیمارستانها چرخاندند و محیط را دە چندان آلودە کردند.

حسن روحانی خود اذعان کرد کە بعد انتخابات ١٤٠٠ بویژە انتخابات شوراهای شهر و روستا منجر بە گسترش موج پنجم کرونا شد. جناب روحانی کشف جدیدی نکردەاند، اینرا کارشناسان متعدد در داخل و خارج از کشور قبل از انتخابات هشدار دادە بودند کە بدلیل عدم واکسیناسیون هر گونە تجمعی منجر بە فاجعە خواهد شد. در ظرف این یکسال و نیم چندین مورد اینچنینی از عدم اجرای پروتکلهای بهداشتی در مناسک های مذهبی همچون ماە محرم و اجرای برنامەهای خودزنی و ازدحام جمعیت در عاشورا و هیئت ها مذهبی شد. عدم تعطیلی شهرهای بزرگ، عدم تامین مایحتاج عمومی جامعە و تقبل مسئولیت تغذیە و بهداشت و زیست شهروندان، مردم را ناچار بە بازگشت بە سر کار کرد و این خود موجب ضربات جانی مهلک به کارگران و کسانی که مجبور بودند کار کنند و کادر درمان شد.

در ایران مردم نە تنها با بیمە درمانی رایگان و سراسری روبرو نیستند بلکە از ابتدای شیوع کرونا با محدودیتهای گوناگون روبرو شدەاند. فقر بطور روزافزون گلوی میلیونها انسان را میفشارد، سفرەها هر روز کوچک و کوچک تر می شوند و وضعیت تغذیە مردم در بدترین حالت خود در ٤٢ سال حاکمیت ننگین رژیم اسلامئ بودە و کوچکترین حملات میکروبی و ویروس انسانهای زیادی را دچار بیماری میکند و یا در مواردی منجر بە مرگ می شود.

استانهایی مانند سیستان و بلوچستان از محروم ترین نقاط کشور هستند و روزانە انسانها همچون برگ خزان بر زمین می افتند و حتی قادر بە دفن عزیزانشان در سریع ترین زمان ممکن نیستند و کفن فروشی در چهارراەهای شهر متداول شدە است. در این استان در ازای ٢،٨٠٠،٠٠٠ نفر تنها ٨٠٠ تخت بیمارستان وجود دارد. ١٠ ‌شهر این استان فاقد بیمارستان می باشند و در شهری مانند چابهار تنها یک دکتر متخصص بیماری عفونی وجود دارد. این استان بیشتر از بقیه استانهای کشور با مشکل جدی تخت بیمارستان، داروی مرتبط با کرونا، سی تی اسکن، کمبود اکسیژن، سرم های وریدی، ماسک و کمبود شدید متخصصین بیماریهای عفونی روبروست و بیماران کرونایی را هرچە بیشتر با خطر مرگ روبرو کردە است. دراین روزهای قطعی برق و آب بویژە برق بیمارستانها را با بحرانی خطرناک روبرو کردە است. تعداد زیادی از بیماران در منازل مورد معالجە قرار گرفتە و یا با اکسیژن زندگی می کنند کە قطعی برق برای این افراد کابوس غیر قابل تصور است.

حسن روحانی از یک طرف اذعان میکند کە انتخابات ١٤٠٠ منجر بە شیوع بیشتر کرونا و مرگ و میر و وضعیت قرمز و حتی فراتر از قرمز شدە است. کند بودن روند واکسیناسیون یکی از دلایل اصلی شیوع موج پنجم کرونا  در ایران می باشد. تاکنون بە گفتە مقامات دولتی ٤ میلیون و ٥١٧ هزار و ٦٠٧ نفر دوز اول واکسن را دریافت کردەاند و ٢ میلیون و ٩٠ هزار و ٥١٠ نفر دوز دوم را تزریق کردەاند کە در مجموع کمتر از ٧ میلیون نفر از جمعیت ٨٠ میلیونی ایران است. این در حالیست کە در بسیاری از کشورها تقریبا تمام مردم و یا اکثریت مردم هر دو دوز را دریافت کردەاند و بە پروتکل های بهداشتی ویژە دوران کرونا رسما پایان دادەاند. سوال این است چرا این روند در ایران بە اینجا منتهی شد کە تازە همچون یکسال گذشتە ما شاهد قلع و قمع هزاران انسان در نتیجە ویروس  کرونا در ایران هستیم. ویروسی کە بە یمن دانشمندان و تهیە واکسن های متعدد اکنون شاهد مهار آن در خیلی از کشورها هستیم کە منجر بە ادامە زندگی عادی صدها میلیون شهروند این جوامع شدە است.

خامنەای جنایتکار روز ١٩ دیماە ١٣٩٩ برابر با ٧ ژانویە ٢٠٢١ خرید واکسن های خارجی از جملە واکسن های بریتانیایی و آمریکایی را ممنوع اعلام کرد. این رفتار ضد انسانی خامنەای بازتاب داخلی و بین المللی وسیعی را بە دنبال داشت و عمیقا مورد تنفر مردم قرار گرفت. همزمان با این نفرت عمومی از عملکرد خامنەای و دولت روحانی جناب سعید نمکی وزیر بهداشت و مجیز گوی خامنەای کە از شرافت پزشکی بویی نبردە است، همراە با  هلال احمر با عملی کردن فرمان خامنەای و ممانعت از ورود واکسن های اهدایی و لغو قراردادهای خارجی با جان دەها میلیون انسان گیر افتادە در چنگ حکومت اسلامی بازی کردە وعواقب این تصمیم بغایت فاشیستی خامنەای را امروز مردم سیستان و بلوچستان و استانهای جنوبی و مرکزی ایران پرداخت میکنند. فرمان خامنەای منجر بە توقف جدی در خرید و یا ورود واکسن های اهدایی دولتهای غربی و نهادهای خیریە بە ایران شد و عملا هزاران انسان بە همین دلیل جان باختند. بعد از مخالفتهای وسیع مردم در ایران و خارج از کشور، خامنەای تلویحاً عقب نشینی کرد، اما این عقب نشینی منجر بە شتاب در خرید و ورود واکسن های صادر شدە و صاحب مجوز در سطح کلان بە ایران نشد و بنا بە گفتە خودشان تاکنون پنج درصد از مردم ایران واکسن زدەاند و کمتر از ٢ میلیون هر دو دوز واکسن را تزریق کردەاند. رژیم مدعیست کە دو نوع واکسن کرونا را تهیە کردە اند کە تاکنون نە توانستەاند تولید انبوە کنند و نە اعتماد مردم را جلب کردەاند، بە همین دلیل تعداد زیادی از مردم ایران برای تزیق واکسن عازم ارمنستان شدەاند.

سخن آخر با شما مردم ایران:

مردم ایران حق زندگی دارند و هیچ حکومتی حق ندارد با جان مردم بازی کند. بە جای هزینه ثروتهای جامعه برای تروریسم اسلامی و کمک به جریانات تروریستی و یا اشاعه خرافات، میتوان مدرسە و بیمارستان ساخت. بە جای ساختن زندانها و دادن حقوق هزاران شکنجەگر و نیروهای متفرقه سرکوب، میتوان سیستم و نظام بهداشت و درمان رایگان را تامین کرد. من جزو کسانی هستم کە در آوریل سال ٢٠٢٠ (اوایل فروردین) بە خاطر ویروس بمدت ٢٥ روز در یکی از بهترین بیمارستانهای لندن بستری بودم کە قریب بە دو هفتە در بخش مراقبتهای ویژە در شرایط بحرانی بسر بردم کە بە یمن تلاش و زحمات بی شائبە کادر پزشکی و امکانات درمانی وسیع از مرگ حتمی نجات یافتم. سوال بخش زیادی از بستگانم و دوستانی کە از ایران با من در تماس و جویای حالم بودند در مورد هزینە بیمارستان بود. کە من در پاسخ می گفتم هیچ هزینەای پرداخت نکردەام، این تنها شامل دوران کرونا نمی شود بلکە بالکل هزینە دکتر و دارو و عمل جراحی کاملا رایگان است و این یکی از عظیم ترین دستآوردهای بشر در ٧٣ سال گذشتە در بریتانیا بودە و آنهم بە یمن مبارزە کارگران و مردم زحمتکش تحقق یافتە و تاکنون آنرا با تمام قوا نگە داشتە اند.

منتظر دولت برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلەگذاری نباشید. از رفتن بە جشن و میهمانیهای غیر ضروری و مسجد و امامزادەهای بی مصرف خودداری کنید و معیارهای سازمان بهداشت جهانی را رعایت کنید.

بهداشت رایگان حق بی چون و چرای کلیە شهروندان جامعە است. دولت را ناچار بە مسئولیت پذیری در قبال شهروندان بکنید در غیر اینصورت باید گورشان را گم کنند. شما لایق زندگی انسانی، آزاد و مرفە هستید.

جمعە ٩ ژوئیە ٢٠٢١