مقالات

گزارش تجمع اعتراضی در روز جهانی علیە اعدام در لندن

نظر بە اهمیت مبارزە علیە اعدام بعنوان یکی از مهمترین ارکانی کە حکومت هار اسلامی سرمایە در ایران برای حفظ بقای خود در این ٤٢ سال حاکمیت ننگین بە آن متوسل شدە و کماکان بعنوان یک ابزار سرکوب و ارعاب جامعە از آن استفادە کردە است؛ روز یکشنبە دهم اکتبر روز جهانی علیە اعدام، بە فراخوان تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست، شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران در لندن، آلترناتیو سوسیالیستی و سازمانهای دیگر دو تجمع اعتراضی در دو مکان مختلف در لندن و در دو زمان متفاوت برگزار شد.

تجمع اول ابتدا ساعت ١٢ ظهر در مقابل ساختمان تلویزیون ایران اینترنشنال برگزار شد و با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت مجازات شنیع اعدام و همچنین بنری کە تصویر صدها نفر از اعدام شدگان دهە شصت در آن چاپ شدە است در دست داشتیم. شعارهایی بە زبان فارسی و انگلیسی از جملە: “نە بە اعدام، نە بە زندان”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” سردادە شد. در حین تجمع اعتراضی تلویزیون ایران اینترنشنال با رفیق صحرا بهار از اعضای شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران بصورت زندە در خصوص اهمیت مبارزە علیە اعدام و جنایات رژیم در دهە ٦٠ و قتل عام زندانیان سیاسی گفتگو کرد.

تجمع اعتراضی دیگر در میدان مرکزی ترافالگار لندن بود کە از ساعت ٢:٣٠ دقیقە روز یکشنبە دهم اکتبر برگزار شد کە شعارهای انگلیسی در محکومیت اعدام و لغو مجازات اعدام در سراسر جهان توجە عابرین را در این محل پر تردد لندن بخود جلب می کرد و تصایر زیادی از بنر و پلاکاردها گرفتند. تلویزیون ایران اینترنشنال این تجمع اعتراضی را بصورت زندە پوشش داد و با ثریا محمدی فعال سیاسی و از شرکت کنندگان این اعتراض گفت و گو بعمل آورد.

شایان ذکر است کە تلویزیون ایران اینترنشنال صبح همان روز ساعت ١١:٣٠ بە وقت لندن قبل از برگزاری تجمع اعتراضی اول در رابطە با روز جهانی اعدام و اهمیت حذف این حکم از نظر حقوق بشری و دلیل اصرار حکومت ایران بر اجرای حکم اعدام زندانیان سیاسی، و اینکه فشارهای حقوق بشری و حساسیت بین المللی در بارە انجام اعدام در ایران تا چه اندازه می تواند بر این روند در داخل کشور موثر باشد؛ با سعید آرمان مسئول تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست گفتگو داشت.

تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست در همکاری با شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران – لندن و آلترناتیو سوسیالیستی و سایر آزادیخواهان و برابری طلبان، بە تنگ تر کردن میدان عمل مزدوران رژیم اسلامی در بریتانیا و ادامە حمایت بی چون و چرا از مبارزات کارگران، معلمان و مردم آزادیخواە ایران متعهد است.

تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست
اکتبر ٢٠٢١
مهر ماە ١٤٠٠